Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Det var bara 2 dl jag behövde dricka. Men fy sjutton vad det smakade illa!:yuck:
Sitter o väntar på att få ta nästa prov nu.
Fick världens halsbränna och mår illa av lösningen bara. Usch.
Nu har jag bara 1 timmes väntan kvar. ;)

Hur gick det?

Kl

Idag har jag varit till barnmorskan. Fick höra jättefina hjärtljud, mätte magen och kollade socker och blodtryck. Allt såg bra ut, men jag var någon centimeter över normalkurvan. Men det är väl svårt att få rätt mått när man är överviktig :)

Vecka 25+0 idag!

Har fått ihop skötbordet vi köpte i Ullared!

Jag mår äntligen bra! Dessutom är vi i solen en vecka. Det gick det bra att ligga på mage mär ja har en kudde under bröstkorgen så jag har bränt mig på ryggen. Oväntat.

Lite trist med maten bara,kan bara äta lite i taget och blir sällan hungrig.

Härligt att du mår bra, och jag blir så avundsjuk på det där med solen!

Har det varit så med maten hela tiden? Jag har varit så jäkla hungrig hela graviditeten!

Ja vet inget resultat än. Dom skulle ringa om det var något när dom fick svaret imorgon.

Fin du är! :)

Först mådde jag illa och kunde inte äta. Nu blir jag superhungrig ett par ggr per dygn men får inte i mig så mycket. Trevligt som omväxling men lite trist på semestern. De har vattenmelon på frukosten, lycka!

kl

Tur att jag kan flexa på jobbet, nu under april har det mesta samlat sig på hög. Vad sägs om följande schema som påverkar jobbtiderna:

1/4 15-17 Föräldrautbildning
2/4 8-8,30 BM-besök
8/4 15-17 Föräldrautbildning
8/4 18-19 Visning förlossningen i Varberg
10/4 15-17 Föräldrautbildning
10/4 18-21 Profylaxkurs
15/4 15-18 Amningskurs
16/4 15-17 Föräldrautbildning
17/4 18-21 Profylaxkurs
22/4 15-18 Amningskurs
23/4 8-8,30 BM-besök
29/4 15-18 Amningskurs

Oj. Fullt upp i april ser jag.

Vi har varit på rul idag. Allt såg bra ut! Och bf är fortfarande 25/8.
Är i v.19+2 och kan fortfarande ha mina vanliga jeans. Har gått upp 3 kg från innan jag blev gravid.
Under förra graviditeten gick jag upp över 20 kg, så jag hoppas på bättre tur den här gången.

Oj. Fullt upp i april ser jag.

Vi har varit på rul idag. Allt såg bra ut! Och bf är fortfarande 25/8.
Är i v.19+2 och kan fortfarande ha mina vanliga jeans. Har gått upp 3 kg från innan jag blev gravid.
Under förra graviditeten gick jag upp över 20 kg, så jag hoppas på bättre tur den här gången.

Får se vem som hinner först. Jag har 26/8 :p :D

Vi bor i Lindome, så närmast och inom "rätt landsting" är väl Mölndal. Men vi tänkte kolla på Alla tre av Mölndal, Östra och Varberg så får vi se vad som känns bäst.

Varberg har nybyggda lokaler där alla får ett eget rum med tv och eget badrum. Dessutom får man stanna hur länge man vill.

Det har verkligen satsats på förlossningen och BB:en.

(Det är därför jag vill ha ett barn till. Måste ju kolla hur det blev efter ombyggnaden :D)

Har för mig att Varberg brukar ligga i topp i princip på alla undersökningar som görs (som du säkert märker så är jag heeeelt opartisk :angel:)

Senast ändrad:

Så roligt med lite bilder i tråden :)

Jättefin!

kl
Jag är helt hopplös, tycker alla andra är jättefina som gravida men att jag själv bara ser konstig och tjock ut :)

Tror säkert att den är jättefin den också. Jag har faktiskt aldrig sett en ful gravidmage. Däremot har jag sett en som var riktigt, riktigt stor. Den var ju fortfarande fin men den var så stor så det var svårt att inte titta på den :D

Jag hade gärna lagt upp bilder också men det är så krångligt att lägga in dom.

Drömde inatt för femhundrafemtioelfte gången att bebisen föddes. Sov hela natten vilket är första gången på länge, men är mycket tröttare idag ändå. Tål verkligen inte att gå och lägga mig sent, då är nästkommande dag helt förstörd.

Bara två månader kvar nu och jag räknar ner lite till att dett är befogat att börja ställa iordning allt. Skötplats har vi inte börjat köpa in till eftersom det beror lite på vart vi bor när bebisen kommer. Vi letar nämligen hus :d

Jag tycker det är hyfsat smidigt att ladda upp från photobucket via telefonen så här kommer en bild från vecka 32
IMG_20140403_082005_zpswdautynq.jpg
[/URL][/IMG]

Tror säkert att den är jättefin den också. Jag har faktiskt aldrig sett en ful gravidmage. Däremot har jag sett en som var riktigt, riktigt stor. Den var ju fortfarande fin men den var så stor så det var svårt att inte titta på den :D

Jag hade gärna lagt upp bilder också men det är så krångligt att lägga in dom.

Tack :)

Ja jag tror ju att jag egentligen ser helt normal ut för att vara gravid i 22 veckan, det är bara svårt att se med snälla ögon på sig själv :)

Liten i magen är en riktig blygis. Han kan härja runt som en galning i magen, men så kommer sambons hand och då blir bebis helt stilla - vägrar röra sig på en evighet :p

Dottern var inte så, om man buffade på magen så buffade hon tillbaka :D :love:

Men vi har då inte kommit på något namnförslag ännu heller, helt hopplöst det här!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka