Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Vad skönt att allt gick bra! :) Jag funderade så länge på vad jag skulle skriva att det blev för sent ändå.

Efter vårt MA (mellan första och andra barnet) frågade min man om han skulle ta ledigt från jobbet för att gå med på första vul (här görs ett vul vid första besöket, runt v. 8, för att tidsbestämma och kontrollera om/att graviditeten är intakt). Jag sa då att han inte behövde, tyckte t.o.m. att det hade varit skönt att vara lite ensam en stund om vi skulle få ett dåligt besked igen. Men det är ju en himmelsvid skillnad på att få veta besked om MA vid första besöket i v. 11 som i vårt fall, eller att få ett negativt besked i v. 18 eller så...

Sitter här och funderar på om jag ska orka packa in ungarna i bilen och åka och handla eller om jag ska maila min man en inköpslista... Det är nästan det "värsta" med att ha två barn tycker ja, att det blir så omständligt (hmm, nåja...) bara att åka iväg en liten sväng... Orka ta på ytterkläder, sätta i bilen, ta ur bilen, lotsa igenom affären, sätta i bilen igen osv osv. Men det lär ju inte bli så mycket smidigare med tre, så det är väl bara att bita i det sura äpplet ytterligare ett par år...

Tack!

Vad bra att dom gör ett VUL i vecka 8. Det är så det skall vara!

När man väl har tre barn så fattar man inte hur man kunde tycka det var jobbigt med två. Är det dessutom så att man bara har ett barn hemma så tycker man att man är barnfri :D

Kl
Idag har jag blivit nertryckt lite extra i skorna. Verkar inte bli beviljad gravidpenningen som jag nästan gått och räknat med då alla andra på min arbetsplats har fått det. Jag vet inte vad som kan vara skillnaden eftersom jag läst vad dom två som fått beviljat senast har skrivit. Ska prata lite mer med chefen imorgon, hon har ju räknat med att jag ska gå hem :/ Har någon vecka på mig att skicka in ytterligare uppgifter men jag har ingen aning vad jag mer ska skriva...
Det är tufft att jobba redan som det är och hade verkligen sett framemot att få vara hemma och vila upp mig lite innan bebis kommer. I annat fall får jag väl försöka bli sjukskriven istället men det hade ju känts enklare att slippa krångla med en massa. Suck.

Hoppar in från vårtråden :)
Vad jobbar du med? Går det kanske att lösa genom att arbetsgivaren "stänger av dig", görs på separat blankett.
Så fick vi göra vid förra graviditeten redan halvvägs, så jag var hemma på graviditetspenning från 4 1/2 månad in i graviditeten.
Tänker om chefen redan planerat in din bortavaro så kanske det blir ett enklare alternativ för dem också:)

Jag arbetar som sjuksköterska. Att hon kan stänga av mig har jag faktiskt inte tänkt på. Ska prata med henne idag så får vi se vad som kan hittas på..

Jag vet att dom har blivit tuffare de senaste åren. Tror att de sista 2-3 åren så har ingen blivit beviljad gravpenning. Innan dess fick nästan alla som sökte. (På mitt jobb alltså)

Jag har dock aldrig sökt.

Nu har vi sett fröken som suger på tummen :-) Allt ser bra ut och som väntat blev vi flyttade, nu är det 28 aug som är BF, men jag tror hon kommer senare än så. På första UL inför fostervattenprovet var det 2 dagars flytt, nu 5 dagar så de växer nog lite sakta mina småttingar så de behöver några veckor extra. Flera bilder fick vi också.

Skönt att allt har gått bra. Satt just och funderade på att du hade RUL idag.

Och mina växer lite snabbare :D

Men genomsnittet blir ju normalt :p

Nu har jag börjat shoppa. Häromdan hämtade jag en Emmaljunga duovagn, från 2004, jättefräsh. Nu letar jag babyskydd. Lika bra att sprida ut kostnaderna.

Härligt! :)

Jag tog faktiskt med sambon på en shoppingrunda idag. Vi har ju inga kläder eller så alls så vi köpte lite basgrejer som bodys, byxor o strumpor o så.
Tänkte vi kör lite basic så kan man handla lite mer när man vet bättre med storlekar och så.
Sen är min mamma shoppinggalen så hon lär inte få gå utan kläder direkt. :D

Hoppar in här =D

Har BF den 23 Juli och det har tagit ett tag att inse vad som komma skall! Det är första barnet för oss och jag är supernervös, pirrig, förväntansfull och har halvt om halvt lite ångest med...

Min man är den lugna av oss, ingen idé att oro sig när vi inte kan säga något om hur vardagen kommer bli än ;) Även om han är pirrig för anknytning osv.

Allt har varit jättelugnt, tills nu. Sjukskriven 50% för foglossning, och jag som älskar att röra mig och hellre att jag gör själv än ber om hjälp, ja, det är jobbigt.

Trevlig kväll!

Välkommen, och grattis till graviditeten! :)

Kl

Är det normalt att bebisen bara känns/ligger på ena sidan i magen?
Jag känner livmodern en bra bit ovanför naveln och bebisen ligger bara på vänster sida. Min mage har hela tiden varit sned, står ut på vänster och lite insjunken till höger. Det har blivit ännu tydligare nu när man ser sparkarna på utsidan. Det är verkligen bara till vänster.

Min ligger bara till höger. Ju större magen blir desto konstigare ser det ut, särskilt om man får en sammandragning också...
Minns att det var lika förra gången och det var då helt normalt då :)

Vad skönt att höra! Älskar att kunna komma hit och ställa alla konstiga frågor. Hade ingen aning om att man kunde oroa sig för så mycket!

Vi har nu bara vagn och spjälsäng kvar att köpa. Vi har handlat huuur mycket som helst i Ullared idag :)

Kl

Tungt idag..

Var ute på promenad med unghästen, mycket bus och unghästtrots så det blev lite fajter där hon höll på att slita sig. Det gillade inte min gravida kropp, när jag kom hem bara brast det. Oron för att bli sparkad i magen och sen ont i ryggen pga rycken.
Jag pallar inte unghäst som gravid och det är så jävla jobbigt att se sina begränsningar. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
9 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
31 Tora (fjärde barnet)

Hoppas den är aktuell, det var den närmaste jag hittade

Ställ av. Hästen lider ju knappast av att få sin utbildning lite uppskjuten. Eller jobba bara löst, alltså typ löslongering och löshoppning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka