Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Jag som inte mått illa på hela graviditeten hittills spydde upp frukosten när jag kom till jobbet i morse. Jag är i v 31 och hoppas på att det var en engångsgrej, usch!

Så roligt! (Andras RUL är bara spännande det är mina egna jag inte kan "njuta" utav).

När har du BIM?

24 aug men jag räknar själv med att hinna in i september. Har gått över mycket med de två tidigare.

Samma här. Tror också jag hamnar i september. Har ju gått över tiden med två veckor med tvåan och tio dagar med trean.

Jag har precis tecknat Trygg Hansas betalvariant. Jag känner mig harigare nu än med de två första!

Jag har trygg hansas gratisvariant. Har inte satt mig in i det ordentligt men gratis är ju gott :D

Ja vi betalade precis in för trygg hansas betalvariant igår men funderade lite på hur alla andra gör. :)

Vågar inte teckna bara gratisvarianten. OM det händer nåt så täcker den typ inget alls. Min svägerska tecknade den och sen kom deras son 7 veckor för tidigt med snitt. Dom fick stå för precis allt själva förutom resor till o från sjukhuset typ.

Kl

Imorgon (26/3) kl 11:00 skall jag på RUL. Usch ser inte alls fram emot det. :(

Än så länge är BIM satt till 31/8 får se om dom flyttar den. Jag gissar att om den flyttas så flyttas den till 25/8.

Problem!! Det verkar som om min man måste vara hemma med mellanpojken imorgon och kan inte åka med på RULet.

Jag vill inte gå själv :(!!! Tänk om dom hittar några problem med barnet? Vet inte hur dom gör på andra MVC men här är rekommendationen att man har med sig en person som stöd just i fall något avvikande upptäcks.

Det är dessutom ont om ULtider så det är inte bara att boka om heller.

Blääääää

Har inte tecknat någon än men borde göra det. Började kolla lite och såg att trygg hansas betalvariant kostade typ 1200 kr nu. Hade den förra graviditeten och vill minnas att jag betalade typ 600 då. Surt, men det är ju så att händer det nåt så är man ju glad att man har den...

Hade jag haft den försäkringen min första graviditet hade jag fått tillbaka kostnaden för försäkringen x3 pga akut snitt.

Bra! Bara att hoppas att man inte behöver stånga sig gul och blå för att få pengar då... Hade du ingen försäkring då?

Inget som täckte att det blev snitt. Tror jag hade en gratisvariant men är inte säker.

Men va tråkigt! :(
Synd att du inte verkar bo i närheten. Hade ju inte så mkt för mig imorgon annars.

Åker du nu så hinner du fram i tid :D

Synd att det är så långt ifrån :(

Apropå ingenting: Tycker din avatar är sååå häftig. Älskar den bilden. Sommar, fart, spänning och glädje på samma gång :)

Senast ändrad:

Attans! Nu blir de lite sent med andra ord. ;)
Håller tummarna iaf! Vilken tid var det?

Men tack! :o är min bror som har fotat mig och min gamla häst på en fälttävlan.
Är en bild som betyder mkt för mig då det var en av våra sista tävlingar innan han blev sjuk och vi tvingades avliva honom.

Problem!! Det verkar som om min man måste vara hemma med mellanpojken imorgon och kan inte åka med på RULet.

Jag vill inte gå själv :(!!! Tänk om dom hittar några problem med barnet? Vet inte hur dom gör på andra MVC men här är rekommendationen att man har med sig en person som stöd just i fall något avvikande upptäcks.

Det är dessutom ont om ULtider så det är inte bara att boka om heller.

Blääääää

Allt såg bra ut. När bilden kom upp på skärmen och man såg den sprattla runt så började jag att gråta. På något sätt så bygger jag upp en enorm spänning som jag inte märker av förrän jag plötsligt ligger där och all ångest och rädsla bara väller fram utan att jag kan hindra det.

Eftersom det var en alldeles ny ULapparat så fick jag extra lång tid. När jag visste att allt var okej så var det bara roligt att ligga där och se den lille sprattla och sparka.

Gammalt BF var 31/8. Nytt BF 26/8 (som jag skrev igår så trodde jag att nytt datum skulle bli 25/8, man kan nästan tro att jag känner mina barn :D).

Återstår att se vilken dag den behagar dyka upp.

Tog inte reda på kön. Det får bli en överraskning. Men jag tror på pojke :)

Attans! Nu blir de lite sent med andra ord. ;)
Håller tummarna iaf! Vilken tid var det?

Men tack! :o är min bror som har fotat mig och min gamla häst på en fälttävlan.
Är en bild som betyder mkt för mig då det var en av våra sista tävlingar innan han blev sjuk och vi tvingades avliva honom.

Usch vad tråkigt men du har ett fantastiskt vackert minne i den bilden :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka