Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Kl
Åhhhh, vilken halsbränna jag har fått!!! Har tagit Novalucol, finns något bättre att tillgripa??

Det har jag också tampats med nu ett tag. :yuck:
Har dock kört Rennie. Vet inte vad skillnaden är men det har hjälpt ganska bra ändå. Körde samarin i början för de var det jag hade hemma men det hjälper inte lika bra.

Igår fick förresten sambon känna sparkar för första gången. Rakt i örat. :D
Och idag fick han en liten i handen. Spännande! Börjar bli mer verkligt nu!
Imorrn ska jag till BM. Antar att man lyssnar på hjärtat o mäter o såna saker?

För övrigt har jag slitit mitt hår här ikväll. Fattar inget på försäkringskassans jäkla sida. Har försökt lista ut hur mkt jag skulle få ut när jag går hemma. Får ringa nån dag ist tror jag. :cautious:

Ställ av. Hästen lider ju knappast av att få sin utbildning lite uppskjuten. Eller jobba bara löst, alltså typ löslongering och löshoppning.

Tack snälla för lite distans.

Gillar hästen mycket, min första egna uppfödning och hela det där tugget, men just nu orkar jag uppenbarligen inte med så mycket unghäst som hon innebär. Hon är snäll, en väldigt snäll individ faktiskt men med humör och energi (!).

Ja nu när jag sovit på saken känns det som att hon får stanna men jag lägger ner mina krav och förhoppningar på utbildning.
Som du skrev, hon lider inte av att bli sen i utbildningen, och jag har inte tänkt sälja utan behålla tills hon trillar pinn... dumt att låta en gravid kropp och några unghäst-år sätta sätta stopp för det.

Jag håller med om att ställa av.
Jag rider visserligen min 6-åring än men han kommer få vila från typ juni och över sommaren. Mamma kommer kanske rida lite sporadiskt bara.
Men han hamnade också efter i början. Jag krockade ju med bilen och gick ganska mkt sönder på vintern när han var 3. Vi satte inridningen på paus typ 7 månader för mamma vågar inte rida in längre.
Resonerade precis som du. Han ska ju vara kvar hos oss hela livet så vad spelar det för roll om han är nåt år efter i utbildningen.
Och han har visat sig bli en supertrevlig och rolig häst ändå! ;)

Ändrade mitt datum :)
Har för mig att det är fler som också fått sina datum ändrade men de kanske var korrekta i den här listan?

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
31 Tora (fjärde barnet)

Jag håller med om att ställa av.
Jag rider visserligen min 6-åring än men han kommer få vila från typ juni och över sommaren.

Skönt att höra att jag inte är ensam.
Det är lurigt det här med barnalstrande och hästintresse, att få det att gå ihop på ett vettigt sätt.

Helst när man är så korkad att man betäcker stoet i samma veva som man väntar första barnet, tänkte nog inte riktigt ända fram till det där med hur mycket arbete en unghäst kräver :banghead:

Jag får helt enkelt hoppas att min unghäst också blir supertrevlig av att bli sen i utvecklingen ;)

Haha. Så kan de gå ibland. ;)
Det tror jag alldeles säkert att den blir!
Unghästar brukar ju må ganska bra av att pausa lite ibland med. :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)

Mitt BM besök idag gick bra. Allt lät och såg fint ut.
Men ska tillbaka imorgon bitti och göra glukosbelastning. :yuck:

Mums med glykolbelastning :yuck:

Men ni har väl också bara 2,5 dl nu för tiden som ni måste trycka i er?

woop woop ! Tre av fyra kilon är återhämtade, det är gott med grädde :d :o

Undrar vilken slutvikt jag hamnar på den här gången.
Förra gången vägde jag mindre en vecka efter förlossningen än vad jag vägde innan jag blev gravid, skulle inte bli ledsen om det blev så igen :angel:

Mums med glykolbelastning :yuck:

Men ni har väl också bara 2,5 dl nu för tiden som ni måste trycka i er?

Förlåt, men glykolbelastning :rofl: vore något att utsätta sig :p

Kommer inte ihåg hur mkt jag skulle dricka men det smakade helt ok eftersom man fick ha i citron. Smakade som en sötare variant av måltidsdryck, men verkligen inget jag skulle dricka varje dag!

Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt med den där sockerdrickan. Hade hört så hemska saker om den att jag var inställd på det värsta, men vad tusan, det var ju bara att hälla i sig och svälja. Skulle ju inte vilja dricka det varje dag förstås men sisådär en gång om året (nåja) känns överkomligt. Jag ska göra mitt test nästa vecka.

Jag har ett annat problem: mitt blodtryck är av och till, rätt ofta nu för tiden, ganska lågt (runt 90/60). Det är ju egentligen bara sunt och bra, men jag blir så himla slapp och snurrig av det. Kollar man på internet så heter det att man ska röra på sig mer för att få upp trycket. Men om jag rör mig mer än i dagsläget (jag har ju två små barn hemma, så det är ändå inte så att jag bara ligger på soffan hela dagarna...) så får jag så himla mycket sammandragningar. Som förra veckan t ex , då en dryg timmes promenad gjorde att jag var helt utslagen hela kvällen, sammandragningar som tusan (och ont overallt, men det är ju en annan historia). Så vad göra??? Jag var i Sverige nyss och bunkrade upp lakrits :d har hört att om man äter mycket lakrits kan man få högt blodtryck. Men jag bör nog inte äta mer lakrits än vad jag gör nu! Med tvåan hade jag också mycket sammandragningar och förvärkar, men inget som påverkade tappen eller var synligt på ctg (man såg visserligen inga värkar på ctg ca 4 timmar innan hon var föddes heller, men jag kände dem...). Med tanke på det tror jag väl inte att det är någon fara direkt, men obehagligt är det alla gånger.

Mjae blodtrycket ska vara lagom, för lågt är inte heller bra (men inte farligt på det viset som högt).

Förlåt, men glykolbelastning :rofl: vore något att utsätta sig :p

Kommer inte ihåg hur mkt jag skulle dricka men det smakade helt ok eftersom man fick ha i citron. Smakade som en sötare variant av måltidsdryck, men verkligen inget jag skulle dricka varje dag!

:D :D Jag råkade skriva det som två ord först och när jag drog ihop dom så passade telefonen på att ändra det till glykos. :D

Det kanske är en ny grej på gång. Skall ju smaka sött det också säger dom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka