Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

På de tre ultaljud vi har varit på har ju bebisen vägrat flytta sig så den ligger med rumpan ner i bäckenet. Men sist hade den fötterna vid huvudet :p

Mina har runnit ett bra tag nu och när det är som värst på nätterna sover jag med en handduk. Fick till och med början till bröstinflammation för ett tag sedan:nailbiting:

Om sparkarna och rörelserna är mysiga eller gör ont tycker jag är helt beroende på vart bebisen träffar, urinblåsa, revben och diverse nerver är mindre skönt:o

Jag kom förresten på att det bara är två och en halv månad kvar. Så idag satt jag och skrev en lista på vad vi behöver och sorterade in det i kategorier om vi redan har det hemma, måste köpa det eller hämta det hos släktingar.

Nån som har tips på bra klädmärken på mammakläder som passar damer med välfylld rumpa och lår? Överdelar har jag hittat jättemycket snygga men nederdelar känns helt galet svårt att hitta.

Jag har rumpa och ffa mycket lår och hittade jeans på h&m som passade mig jättebra. Lite stretch gjorde att jag faktiskt kunde ha samma storlek hela vägen :)

Kan kolla vad sorten jag har heter när jag kommer hem, köpte helt vanliga blå jeans :)

Jag har också 2 par jeans från hm. O här finns det gott o både rumpa och lår. ;) Sen är jag va lite snål o tänkte inte köpa så mkt mammakläder. Kör mest tights o klänning sen när de blir varmare är planen.

Tog en sväng in HM och kom hem med ett par byxor med jättehög elastisk midjedel och två par tights. Det borde räcka tycker jag.

Jag har också 2 par jeans från hm. O här finns det gott o både rumpa och lår. ;) Sen är jag va lite snål o tänkte inte köpa så mkt mammakläder. Kör mest tights o klänning sen när de blir varmare är planen.

Mammakläningar tycker jag är gott att ha. Skönt när inget smiter åt runt magen.

Tror jag köpt så gott som alla mina mammakläder på hm. Bra priser och helt okej utbud.

Jag har jättefina klänningar o toppar men eftersom jag är ute mycket i stall med jobbet så känns det lite malplacerat med klänning eller kjol...

*kl*

Har ni börjat boa ännu? Här drog det igång för fullt igår kväll tror jag. Maken började skissa på ett nytt växthus och jag planerar om lekrummet. :D

Vi har ju egentligen redan allt sedan tidigare men på något sätt kommer den här byggar- och ombyggarlusten på oss varje gång. Storebror ska nog få en ny säng när bebisen kommer och vi planerar en riddarborghistoria. Lite övriga trädgårdsprojekt har vi också... Det lustiga är att min granne i torsdags flinade lite och frågade vad vi hade för kreativa projekt för oss framöver och jag ärligt och uppriktigt svarade "inte så värst många!" Sen slog det till liksom.

Har ni några skojiga projekt på gång?

Jag har jättefina klänningar o toppar men eftersom jag är ute mycket i stall med jobbet så känns det lite malplacerat med klänning eller kjol...

Nu tycker jag att du är negativ. Klart det skall vara långklänning och högklackade pumps i stallet :D

Jag har åkt till stallet i klänning när jag kommer direkt från kontoret och då tittar stallägarens son (13 år) på mig och undrar om det verkligen är så man ska se ut i stallet.

Jag är tvärförkyld, värsta på mycket länge, allt blir värre med bebis i magen, varför är det så?

Det är ditt immunförsvar som trycks ner för att inte kroppen skall stöta bort fostret. Hälften av fostret består ju av främmande DNA.

Just fostrets samspel med kvinnans immunförsvar är en komplicerad historia och helt otroligt fascinerande.

Kl

Dags för lite gnäll känner jag.

Idag värker det upp mellan benen plus en 'tyngdkänsla' så fort jag står upp.
Gissar på att jag är på gränsen vad kroppen klarar av just nu, med Ikeavända igår ( jäklar vad man går mycket på Ikea!) och så har jag gått en hel massa i trappor idag.

Blä vad frustrerande det är att kroppen är så känslig när man är gravid. Men jag lär väl försöka ta det lugnt nu så det inte utvecklas till en sjujävla foglossning...
Tips på givande och produktiva stillasittande göromål? Går det att tömköra sittandes på pall kanske??

Viktigt att du har en snäll häst. ;) å andra sidan kanske den blir inkörd på köpet om du har hjul på stolen. :D

En projekthäst som visserligen är inkörd men har lite problem med stress och felinlärd så de grundläggande kommandona inte fungerar samt oinkörd tvååring, kanske inte det bästa hästmaterialet för en gravid :p

Men snälla är de iaf!

Kl

Imorgon (26/3) kl 11:00 skall jag på RUL. Usch ser inte alls fram emot det. :(

Än så länge är BIM satt till 31/8 får se om dom flyttar den. Jag gissar att om den flyttas så flyttas den till 25/8.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka