Hej alla igen! Läser här varje dag, men har inte orkat svara.
Märker av att graviditeten påverkar koncentrationen av medicinen i blodet och har blivit mer svajjig, vilket är hemskt frustrerande. Försöker ju verkligen och vill vara som vanligt, men det fungerar dåligt vissa stunder...
Problemet med min sjukdom är ju också att jag blir lite hyper ibland (får aldrig manier utan blir bara lite extra handlingskraftig och pratig och glad.) Då orkar jag mycket och får en hel del gjort, problemet är ju att det är så jag vill vara hela tiden, men det håller ju inte i längden... Det är svårt att lägga sig på en mellannivå, men det kommer med träning antar jag!
Alla ni som har skrivit om hur ni upplevt hur det blev att bli tvåbarnsförälder, tack för alla tankar och råd!
Problemet är väl att jag har svårt att be om hjälp, ofta slutar det med att jag servar mamma med fika o lunch o grejer när hon är här för att hjälpa till... Jag har ju världens bästa mamma, pensionerad barnskötare och helt underbar med vår dotter. Hon ställer gärna upp och vill. Problemet är att hon redan hjälper min syster jättemycket med hennes barn (minst fyra gånger i veckan) och jag inte vill "slita ut henne". Min syster behöver dessutom verkligen hjälpen, en av barnen utreds just nu, hen är väldigt intensiv och "svår" och jag förstår att min syster behöver all avlastning hon kan få.
Min mans föräldrar är döda tyvärr, men en av hans storasystrar med man hjälper gärna till och en av dotterns kusiner vill gärna också (min man är sladdbarn och fick barn sent i livet så systern har vuxna barn nu). De jobbar dock och har sitt liv och sina krämpor så vill inte utnyttja dem för mycket.
@Pilo
Jag har gått 27+3 idag enligt familjeliv iaf och känner mig trött också. Mest beror det på dålig kondition tror jag, men visst börjar graviditeten påverka mig nu mer fysiskt, magen är i vägen hela tiden och det har blivit långt till marken
. Angående allergi så har jag för mig att jag läst någonstans att Loratadin var okej att äta vid allergi. Tar inget själv, mer än rhinocort ibland för känsliga bihålor och det är okej enligt 1177.se.
@Energi
Jag känner mindre rörelser från bebisen den här gången jämfört med förra graviditeten. Det oroar mig lite och är något jag ska ta upp vid nästa besök hos min barnmorska. Tröstar mig med att jag har moderkaka i framvägg och att varje graviditet är annorlunda.