Usch
@DarkInNight , det låter hemskt med er förskolesituation! Jag bara är så oändligt tacksam över att vi får ha Gabriel på en stabil förskola. (peppar,peppar) Ifjol bytte dom ut två av tre, inte roligt att lämna efter sommaren då man inte visste vem man lämnade till.
Skönt att det gick bra med mötet
@supersonic ! Var hon allergisk?
Vi har ställt lillasyster i kö, kan bara hålla alla tummar och tår för att hon får börja där sen sommaren 2018. Syskonförtur finns inte här,då trycket är så högt.
Han är så stolt storebror! Fast han brottas med avundsjukan och vet inte hur han ska agera riktigt ibland då han tycker om henne, men vill ha uppmärksamhet också. Så det blir mycket hoppskutt på mamma då och han kan kramas mycket och hårt för att få ut något antar jag.
Vet inte hur jag ska få honom att landa riktigt i att vara storebror... men det kommer väll. Så ofta det går så försöker jag få stunder att vara 100% med honom. Han har inte heller tagit något steg bakåt... bara den där frustrationen ibland då jag måste amma,byta,trösta osv... förstår ju honom... det var ju länge nästan bara han och jag hemma i ca 3 månader innan hon kom.
Annars så har det hänt sååå mycket bara senaste halvåret. I talutveckling, förståelse och allt. Han älskar språk... älskar böcker, ska höra dom tills han kan dom utantill. Sen kan han spela ut det i lek, likaså med barnprogram, att han tex är Jet i Mästerflygarna. Sen avverkar vi nästa omgång böcker eller barnprogram. Dock har han svårt för D. Doddo blir Goggo osv, men hans tal är helt utöver vad vi trodde. Efter all information vi fick om LKGbarns talutveckling. Vi ska till Örebro på LKG konferans i September. Åka traktor hos mormor och morfar är bland det bästa. Han är också mer och mer aktiv.... undrar nu hur vi tänkte när vi köpte en gammal ribbstol och skruvade upp i hans rum
"nu ska vi sova"
"nej, då rymmer jag" en snart treåring är längst upp i ribbstolen och fnittrar hysteriskt av upphetsning när man kommer för att fånga honom.
varför ökar inte ens egen energinivå när man får en treåring i huset!
Han är försiktig dock i allt nytt. Farfar tog med honom till brandstationen (hans jobb) och Gabriel hade varit tyst hela tiden nästan, så farfar trodde att han inte tyckte om det. Men han pratade om det i veckor sen.
Lite orolig för hur han har det i gruppen på förskolan
Han var hemma länge då jag var gravid på slutet för då gick magsjuka och vattkoppor i omgångar. Sedan kom ju lillasyster och han var hemma. Sen blev han sjuk och lillasyster fick RS.
Några få dagar han fick gå så ringde dom och bad mig att hålla honom hemma pga vikariebrist. Så det är först nu han gått alla tre dagar i veckan han får gå på förskolan. Dom säger inget på förskolan och han vill inte åka hem, men jag undrar om han leker med någon eller bara "är".
Kan inte förstå hur fort det har gått... och det är så speciellt att följa vem han är och hur han utvecklas... Han är helt otrolig och fantastisk, men mer självständig också, så tyvärr inte så många kramar här som innan....
eller om mamma klappar på håret vid barnprogrammet... "nej, inte så mamma"
nej... klart inte... men för mig bara blir det, min lille älskling. som snart har strl 110