Sommarföräldrar 2013

Celija

Trådstartare
Det kanske är lite i tidigaste laget men nu har jag väntat nog på att någon annan ska starta denna tråd. :)

Är det fler som planerat eller oplanerat kommer bli föräldrar i sommar?
Jag vill stöta och blöta symptom, vädra funderingar och babbla rent allmänt med er!

Är beräknad den 30 juli 2013 och hoppas att bebis vill stanna kvar. :bump:

Sv: Sommarföräldrar 2013

Jag är beräknad till 26 juli :bump:

Hade ett mA alldeles nyligen och blev gravid igen på första ägglossningen :) Nu är jag hypernervös att samma sak ska hända igen och tycker det är dåligt att man inte kan få ett UL innan vecka 16 för att se så allt är ok!

Börjar med att be folk som ev känner mig i verkligheten att hålla tyst :D

Här är en till, BF 24/6 med nummer två... Oplanerat, överraskande, taskig timing men inte desto mindre välkommet.

Åh! Grattis Mirtai! :love: Nu håller jag tummarna STENHÅRT för att det går vägen den här gången! :bump:

Det gick inte vägen den här gången heller :cry:

Precis hemkommen från sjukhuset efter att den här gången också fått blodiga flytningar. Det visade sig att det inte finns något levande foster...

Nu ska jag utredas för att se om det kan finnas någon bakomliggande orsak eller om vi bara har otur.

Önska er andra all lycka med era graviditeter :)

Nej vad tråkigt! Skönt att du ska bli uppkollad nu då.
Själv räknar jag med ett negativt besked på ul, att något är fel, då jag inte känner mig ett dugg gravid längre. Hoppas förstås att jag har fel...

Får du inte göra ett tidigt vul/ul för att kolla att allt är bra om du känner så?
Hoppas hoppas att allt är bra, det är många som inte känner av grav. alls!

De jag fick prata med var jättetillmötesgående ang min oro över ma och mf och sa att om jag får blödningar eller slutar känna mig gravid skulle jag få komma in omedelbums, hoppas du också får eller har fått lika bra bemötande av vården.

Nej, så länge man inte är dubbelvikt av smärta så är det nog okej, anser vårt landsting... Med dottern hade jag en blödning i vecka 10, störtblödde i typ en timme. Men jag fick inte komma in på nån koll då heller, "är det missfall så märker du det", fick jag till svar....

Gudars skymning... :crazy:

@Mirtai: Jag beklagar verkligen. Tips: be att fa kolla sköldkörteln (om de inte gör det av sig själva alltsa).

Vad märkligt, vi tillhös samma landsting du och jag, om än inte samma kommun och jag har fått komma in bägge gångerna efter att "bara" ha haft blodiga flytningar...

@Mirtai: Jag beklagar verkligen. Tips: be att fa kolla sköldkörteln (om de inte gör det av sig själva alltsa).

Det är en av de sakerna de kollar, tillsammans med en hel hög andra saker. Tyvärr är det minst 3 månaders väntetid så blir ingen bebistillverkning innan det är klart, orkar inte chansa en gång till... :crazy:

Så är det säkert, finns några som är jättebra och några som inte alls är det... Vid förra missfallet ville jag skrapas för att inget hände av de där tabletterna. Surtanten jag pratade med då tyckte jag skulle vänta minst en vecka innan skrapning, trots att jag blivit lovad skrapning av läkaren. Sambon fick ringa in senare samma dag och tjata in mig...

Beklagar Mirtai! Himla trist med missfall.

Jag fick ju ett för några månader sedan, men nu tror jag att jag är gravid igen:) Hittar inte mina gravtest här hemma, men jag får väl leta lite till. Sambon förklarade att han gärna ville veta så att han kunde bli glad på riktigt :D Jag å andra sidan trivs ganska bra med att inte veta, men det där illamående gör sig påmint så jag tvivlar inte speciellt, annars är det väl en väldigt konstig magsjuka:p

En liten fråga bara, varför förkortas missfall med MA eller är det två olika saker?

Senast ändrad:

Nu vill jag bara gnälla av mig lite. :cry:

Jag har ett helt fruktansvärt illamående, dock utan kräkningar.

Det har eskalerat under veckan och jag har varit hemma från jobbet
sen i tisdags. Tidigare har det bara varit enstaka dagar där jag knappt tagit mig ur sängen både pga trötthet och illamående men nu blir det värre och värre för varje dag alltså. Både igår och idag är jag i princip sängliggande och när jag ställer mig idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, det gör det iofs när jag ligger i sängen också men inte lika akut.

Idag sov jag till halv två och jag tror jag la mig innan midnatt åtminstone.

Kan inte förmå mig själv att äta nästan någonting heller och de saker jag
faktiskt vill stoppa i mig är allihopa av onyttig karaktär. Antar att kroppen är så slut att den skriker efter snabba kalorier.

Och så är det det här med lukter och värme. Till och med vår kalla lägenhet känns för varm och det gör illamåendet värre, och allt luktar, och alla lukter gör illamåendet värre. Det kan vara saker som luktar gott till och med, bara det faktum att dom luktar.. Och allt luktar så starkt och blääääää.

Nä nu vill jag somna och vakna om ett par månader när det förhopningsvis gått över! :cry:

Hoppar in lite bara och tipsar om Postafen som finns på Apoteket. Det är åksjuketabletter som ofta hjälper mot mildare form av graviditetsillamående.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar