Sommaren verkar vara här!!!

H

hasselby

Lika så värmen. Hur GÖR man om man tex hittar en hund instängd i en varm bil.? Som verkar påverkad av värmen.....
Det är typ min mardröm:(

Sv: Sommaren verkar vara här!!!

Man ringer polisen och sedan pangar man rutan efter att ha fått deras ok att göra det.

Ja det är den tanken som slagit mig, om jag skulle stöta på någon stackare till hund som blivit lämnad i bilen, medans matte el husse handlar.

Detta måste vara ganska vanligt att folk lämnar sina djur i bilen i tron på att det inte blir så varmt!???

Jag skulle ha gjort som gnist sa, ringt polisen och sen slagit sönder rutan när dom sagt att det var ok.

Om polisen nu skulle säga att det inte är ok att slå sönder rutan, hade jag nog gjort det ändå :devil:

Det är ju alldelens för ofta man ser hundar instängda i bilar, med typ två cm nedvevade rutor på vardera sida.. Som om det hjälper :eek:

man kan väl även försöka få tag i ägaren via registreringsnumret. går att smsa till ett nummer (som jag tyvärr glömt nu...) och få uppgifter om vem som äger bilen, och sen försöka få fram telefonnumret via det.

man kan väl även försöka få tag i ägaren via registreringsnumret. går att smsa till ett nummer (som jag tyvärr glömt nu...) och få uppgifter om vem som äger bilen, och sen försöka få fram telefonnumret via det.

Man smsar bilens regnr (XXX000) till 71456 och så får man ägaruppgifter på fordonet. Tyvärr får man ju bara namnet på ägaren, och är det ett vanligt namn så kan det säkert ta sin lilla tid att få fram rätt nummer.

Jag skulle gå på Gnist's linje, om jag ser att hunden är ordentligt påverkad. Tror inte att polisen någonsin skulle säga nej till att krossa rutan, om man insisterar på att hunden är illa ute.

Lika så värmen. Hur GÖR man om man tex hittar en hund instängd i en varm bil.? Som verkar påverkad av värmen.....
Det är typ min mardröm:(

Ja fy det är hemskt:(
På stan igår var det två hundar i en bil, polisen var där så jag tänkte att då är det ju lugnt, men sedan när jag gick förbi igen efter någon timme så satt hundarna fortfarande i bilen:eek:

Jag fattar inte hur folk är funtade, mina hundar får inte ens följa med i bilen när det är varmt om det inte är absolut nödvändigt, visst blir det lite ledsna eftersom de är vana att få följa med mej överallt men hellre det än att de får värmeslag.

Bara att åka bil är ju jobbigt för hundarna när det är varmt och ska man då stanna så blir det ju kokhett i bilen på en gång, de få gånger jag måste ha med dem och stannar så får alltid någon stanna med dem i bilen.

Åhh detta hände sist vi var i Åmål på besök. Vi skulle fika på ett känt cafe där och hade hunden med oss. Väl framma hör jag en hund skälla inifrån en bil och hittar den tillslut i en Volvo som står MITT I SOLEN!!! , rutan är nervevad inte mer än just 3 centimeter och hunden i bilden är en wheaten terrier. Fly förbannad far jag in på cafet och frågar personalen om dom vet vad det är för idiot som lämnat sin hund i bilen (kan tillägga att det var ca 20 grader ute). Dom frågar runt men ingen vet, så då går dom snälla tjejerna in i salongen och frågar. Där sitter en farbror och klipper sig medan hunden sitter och dör i bilen.. Han viftar bort tjejernas mycket artiga tillfrågan om han kan ta ut bilen. "Han är snart klar". Fem för långa minuter senare går min sambo in och säger vänligt men mycket bestämt att "nu får du faktiskt hämta din hund"..."Jaja..alldeles strax"..Ytterligare ett par minuter senare kommmer gubben ut. Då har jag redan stått och planerat hur jag ska panga rutan men får sedan syn på gubben som får några väl valda ord efter sig-och det var inga fina visor.

Jävla idioter det finns! Jag var arg och ledsen hela eftermiddagen sen. Tänk om vi inte hade haft med Harley? Då hade den hunden antagligen inte skällt och kanske dött i värmen ..Fyfaaan för vissa människor.

Nej fyy jag förstår att du var arg!

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 246
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 180
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 960
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka