Jag tror tvärtom inte alls att äcklen hatar kvinnor, de anser nog "bara" att kvinnor finns till för deras höga nöjes skull och därmed ser de inget fel i sitt eget horribla uppförande
Det är nog olika. Jag blev nedtryckt av en man för några veckor sedan, som kallade mig hora och lite andra otrevligheter. Ingen random snubbe på bussen, utan en kille som hade bjudit ut mig och jag tackade nej. Därefter försökte han trycka dit mig genom att konfrontera mina politiska åsikter, och jag sa lugnt och sansat att jag inte var intresserad av att prata med honom. Då gick han bananas. Jag tolkar det som att han 1. Blev nekad en dejt med mig 2. Tog hårt på det och försökte därmed återvinna maktbalansen mellan oss genom att "vinna" en politisk diskussion 3. Blev nekad diskussionen också och tyckte därför att "hora" var ett lämpligt ord att kalla mig.
Jag tror att det inte är allt för ovanligt att män som känner sig nekade/avvisade av kvinnor försöker återuppta maktbalans genom att trycka ner dem. Det skulle jag kalla kvinnohat, och är nog en del av boven i dramat med män som ropar saker efter tjejer på gatan.