Fast det är jätteskillnad om en tjejkompis säger det! Så ja låt bara bli. Säger du -Vad fin du är idag! Läckra ben! till dina killkompisar på samma sätt så får det väl iofs passera . (speciellt om de kvinnliga kollegorna vet om det).Jepp, bättre att säga fy fan vd ful du är i dag ...
Om en tjejkompis säger samma sak som ovan svävar objektet på moln hela dagen, men om en man sgjer det är det plötsligt sextrakaserier ??? get for fuckin real...
För ja och jo sex (om än kanske inte trakasserier förrän det händer ofta) för många män är hetero och många kvinnor med. Så det känns skillnad om en hetero tjej säger till en hetero tjej att hon är jättesnygg och om en hetero kille säger till en hetero kille att han är supersöt.
Än om en hetero kille säger det till en hetero tjej (lite ansträngt, vill han ligga? ragga? vad har han för rätt att bedöma mig?). En homo kille säger till en homo kille som är gift att han är jättejättesöt (raggar?) eller om en homo tjej säger det till en homo tjej (kanske kommer undan för man är så van vid tjejkomplimanger. Möjligen att det fungerar för bögar med, vet inte hur kulturen är).
Så just hetero stor kille säger komplimang till tjej är mer komplicerat för, sex (om han är okänd, möjligt våld).
Om du stannar en tjej på gatan (på kvällen) och pratar så är hon ju normalt lite rädd/försiktig/medveten om möjligt våld. Även om hon är jättetrevlig och fnissar för att dölja det. Även om hon tycker du är trevlig, vet hon att du kanske är farlig.*
(Åt vilket håll ska du? (e andra såklart! vilket trodde du!?) veet inte. Vad har du för telenr (Hjälp! han är knäpp!) haha eh, glömt. Var bor du? (ahrg säger jag aldrig!) -åh häromkring, någonstans. Jag kan följa dig så du känner dig trygg (Nej! Hjälp!) haha nejdå allt är ok.)
*Ja nu är läge att tänka på att du är 10 cm längre, 20 kg tyngre, har större muskelmassa, sannolikt är snabbare. Alla de där manliga sakerna som män skryter om när de vill vara bäst och glömmer när de raggar en mörk natt.
Senast ändrad: