Nu börjar det bli riktigt sommarvarm, iaf i min del av landet. Vilket innebär att åtminstone jag börjar klä mig i lite svalare kläder. Men det är inte utan problem. Ska man åka kollektivtrafik i ridbyxor, ett normalt urringat linne och sportBH får man se och höra mycket - i allt annat än positiv bemärkelse
Det är folk som sitter och stirrar/slickar sig om munnen, taffsare och folk som "lite diskret" ska påtala för en att man förtjänar att våldtas eller att man är en hora.
Att just jag drabbas förvånar mig inte. Jag är kort, kurvig, "gullig" och med långt Rapunzel-likt hår.
Men, bara för att jag råkar vara skapt med F-kupa och markerade höfter, ska inte jag få åka kollektivtrafik ostört då?
Vad tar man sig till?
Häromdagen var det en kille på tåget som gick förbi och la kommentaren "schyssta silikonrattar, bruden" varpå jag fräste tillbaka "Idiot! " och han svarade på det med "Jävla hora!!". Så att försöka "bemöta" är värdelöst. Polisanmäla, visst, men det känns lite lönlöst och då skulle jag dessutom få rätt fullt upp....
Är du född 97?
Det du beskriver hände mig ofta när jag var tonåring. En gång var det en man som tryckte sitt stånd mot mig på tunnelbanan, en annan gång försökte en man köpa sex av mig. En tredje har försökt börja hångla med mig på tunnelbanan (en medelålders man när jag var 14) osv. Det finns många historier från den tiden. Men sedan jag blev vuxen (25-ish) har det upphört. Ibland undrar jag om dessa snusk-gubbar mestadels ger sig på yngre tjejer? Min magkänsla säger mig tyvärr att de ser yngre tjejer som lite försvarslösa och oskuldsfulla, och därför intressanta att ge sig på. Äckligt och förjävligt, hur som helst.
Idag drabbas jag mest av fulla grabbar på krogen i min egen ålder som kommer med någon oigenomtänkt sexuell hint. Men inga gubbar i kollektivtrafiken längre.