somarbete för hyrhäst?

C

Cawi95

kan man hyra sommarbete för en häst som man hyrt över sommaren och ändå rida den, istället för att hyra stallplats? Måste en häst som går på sommarbete ändå bli fodrad?
 
Sv: somarbete för hyrhäst?

Oj. Du får helt enkelt höra med hästens ägare hur den vill att hästen ska ha det eller vad ni kommer överens om i kontraktet
 
Sv: somarbete för hyrhäst?

Om hästen ska ha stall eller inte lär ägaren avgöra.

Min häst brukar inte få något foder då den går på bete. Han klarar sig bra ändå. Men det är olika från häst till häst.
 
Sv: somarbete för hyrhäst?

Fråga ägaren om vad som är OK, men generellt så brukar det inte vara några som helst problem att låta hästen gå på bete och samtidigt rida den en stund varje dag.

De flesta klarar sig utmärkt på bara betet (+ mineraltillskott), du ser ju på hästens hull om den behöver kraftfodertillskott.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 592
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 870
Senast: Squie
·
Hästhantering Vi har för ca 5 dagar sedan släppt ihop 7 hästar på sommarbete. Det är 3 st hästar som min ponny ej känner sedan innan.3 hästar känner...
Svar
2
· Visningar
1 117
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp