Som bollar

Seabaz

Trådstartare
Pållarna har gått i vinterhagen sedan förra vintern eftersom det bara är lättfödda hästar och fångriskhästar i flocken. I somras stängdes även ca 1/4 av av hagen för den är rätt stor.

Nu för 3 dagar sedan öppnade vi upp den delen och fler av hästarna har spända "ballongmagar" nu.

Är det för att det plötsligt blev mer lättillgängligt att äta och dom äter mer? Eller är det för att det är massa vatten i gräset? Eller något annat?

Hur mycket energi kan man tänka sig att det är i gräs nu (sådd vall som inte betats eller slagits på hela sommaren)?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 301
Senast: lovehorses
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 248
Senast: alazzi
·
Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 537
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar