Progressiva är dyrt så det kanske är fler än jag då som får dyra sådana.Mina är inte progressiva, nej? Uppfattade inte trådstarten som att det var sådana det handlade om. Har ingen koll på kostnad för dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Progressiva är dyrt så det kanske är fler än jag då som får dyra sådana.Mina är inte progressiva, nej? Uppfattade inte trådstarten som att det var sådana det handlade om. Har ingen koll på kostnad för dem.
Aha. Jag är rädd om mina, har alltid haft dyra även utan styrka. På de nya valde jag hårdhetsbehandling för säkerhets skull, just för att det är solglasögon.
Tack! Ja, jag varierar mellan jävla klantar och alla kan göra fel. Fast mest det första. Jag är så arg att jag måste släppa det nu.Tycker inte du överreagerar alls, huvudvärk eller ej. Så jäkla taffligt hanterat av dem.
Jag röstar definitivt för det första . Men förstår att du måste släppa det!Tack! Ja, jag varierar mellan jävla klantar och alla kan göra fel. Fast mest det första. Jag är så arg att jag måste släppa det nu.
Köpte ett par riktigt bra & (i mitt tycke) snygga R*y b*n solglasögon i höstas efter att ha hållit på o trixat flera år med "glasögon på glasögon" varianten o köpt budget variant av solglasögon med styrka.Bu eller bä? Någon som har?
Eller hur gör ni andra glasögonbärare som inte använder linser?
Oj, detta är en tråd för mig!
Varje vår ojar jag mig över att jag inte har solglasögon och att jag borde skaffa med styrka, likväl blir det aldrig gjort... De är ju så dyra! Fast mitt största problem är att jag har så mycket minus att det endast finns ett begränsat urval bågar som jag kan välja emellan. Helst så små som möjligt sa de för nån dag sedan då jag var inne och frågade. Och små vill jag ju inte ha.....fast fattar att jag inte kan välja stora heller eftersom linserna skulle bli så tjocka.
Så hur dålig syn har ni som varit nöjda med eta solglasögon med styrka, och hurdan modell har ni haft på bågen?
Det hade jag ett tag och säger bara aldrig igen. De funkade utmärkt om än långsmat då det var -20 men var det + 20 så ändrade de knappt färg. Efter ett par år slutade de byta färg helt. Sämsta investeringen någonsin. Nu kör jag med två par. Solglasögonen används mest vid bilkörning eller längre utevistelse. Springer jag fram och tillbaka duger det med keps.Jag säger det igen, fotokromatiska är grejen på sommaren! Visst tar det en liten stund innan de ljusnar när man går in, men oj så mycket bättre än att hålla på att byta glasögon (linser fungerar inte så bra för mig).
Då har du ännu mera minus än mig, men problemet verkar vara samma även vid minus 6-7.Jag har -10, se mitt andra svar