Aionee
Trådstartare
Min häst har en rosa (prickig) mule och denna sommar har det varit ett otroligt kladdande med solkräm, mjukgörande salvor osv för att undvika att han ska bli bränd. Självklart jobbade jag heldag i helgen och solen bestämde sig för att titta fram just när jag varken satt på han huvan eller varit där på morgonen och smörjt näsan, så hela mulen var illröd när jag kom på kvällen (och då regnade det hela natten, plus eftermiddagen). Så det jag saknar är något lindrande att ha på EFTER han blivit bränd. Nu har den döda huden börjat flagna och få det att se ännu värre ut.
Har spånat lite om det här med Aloe Vera krämer osv men vad är bäst? Vi ska till hööks idag och kika, men är inte så insatt på vad man bör titta efter. Finns även två apotek/droghandel i samma byggnad om det finns något bättre där?
Har spånat lite om det här med Aloe Vera krämer osv men vad är bäst? Vi ska till hööks idag och kika, men är inte så insatt på vad man bör titta efter. Finns även två apotek/droghandel i samma byggnad om det finns något bättre där?