Söker morfar

Bestatjejen

Trådstartare
Hej!
Jag har en fråga som jag länge gått och grunnat på... Min morfar.. Min mormor träffade i sin ungdom en pojk från Danmark. Tycke uppstod och min mamma blev till. Pga omständigheter vi aldrig får klarhet i blev det inget med av relationen och mormor tog pick och pack och mamma med sig och flyttade uppåt Sverige.
Min mamma har således aldrig träffat sin pappa eller haft kontakt med honom.
Mamma och jag funderar ju väldigt kring det här, vem han är och om det finns mer släkt. Han vet om att mamma finns och har skickat brev som hittades för ett antal år sen.
Nu till mina frågor.. Hur hittar man nån lättast i Norden, jag har enbart namn och jag antar att personnummer på personen är att föredra, vart hittar man det? Får man som barn reda på om ens förälder avlidit om hen bor i Danmark?
Är det nån som är duktig på sånt här som kan ge mig lite råd och hjälp på traven?

Hej!
Jag har en fråga som jag länge gått och grunnat på... Min morfar.. Min mormor träffade i sin ungdom en pojk från Danmark. Tycke uppstod och min mamma blev till. Pga omständigheter vi aldrig får klarhet i blev det inget med av relationen och mormor tog pick och pack och mamma med sig och flyttade uppåt Sverige.
Min mamma har således aldrig träffat sin pappa eller haft kontakt med honom.
Mamma och jag funderar ju väldigt kring det här, vem han är och om det finns mer släkt. Han vet om att mamma finns och har skickat brev som hittades för ett antal år sen.
Nu till mina frågor.. Hur hittar man nån lättast i Norden, jag har enbart namn och jag antar att personnummer på personen är att föredra, vart hittar man det? Får man som barn reda på om ens förälder avlidit om hen bor i Danmark?
Är det nån som är duktig på sånt här som kan ge mig lite råd och hjälp på traven?
Söka till programmet Spårlöst på sjuan? :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 713
Senast: karl_h
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 662
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V