Snyggt showträns

Charmy

Trådstartare
Hej :)

Jag ska köpa ett nytt showträns till min palomino pojk. Har ni något tips? jag har inte helt bestämt mig ännu om jag vill ha ett enöras/tvåöras eller ett med V-pannband, Han har en ganska liten fin pannlugg så det hade nog kommit fram bra i pannan. Vill att det ska va lite silver för övrigt ;)

Han är en quarter, jag har kört en del med vinrött på filt och så, men vet ni någon annan färg som ni tycker är fint på en palomino får ni gärna säga till?! :)

Thaaanks.

Sv: Snyggt showträns

Kolla de här sidorna :idea:

http://www.bonanzawestern.se/
http://www.tumbleweed.se/
http://www.scandinavianwestern.com/

Finns massor av fler sidor, men det kommer nog påfyllning med fler tips :)

Palomino kan vara snyggt i många färger. Jag är lite knäpp, älskar lila, vissa nyanser av det kan vara riktigt fint :)

Tack för svaret! :) jaa det är sant, bonanza har ju fina med. joo men absolut, lila kan vara hur snyggt som hellst på palominos. men jag får lite skuldkänslor om jag sätter lila pad på min manlige häst xD

vill gäärna ha lite bilder! :D

Senast ändrad:

:rofl: Jaha, det var en "han" :D Nä, lila är ju kanske inte så manligt ;) Men klarblått eller grönt kanske? Limegrönt kan vara häftigt också! Jag är lite förtjust i starka färger som får uppmärksamhet...:)

Kan du inte göra ett eget?
Det har jag gjort. Köpte ett enkelt vanligt träns utan utsmyckning och satte på silver själv. Är inte klar än men då får man det som man vill.

De flesta färger passar din häst så det är väl mest vad du själv tycker är snyggt och trivs i.

En klarare grön eller röd är snyggt, babyblått kanske?

:rofl: Jaha, det var en "han" :D Nä, lila är ju kanske inte så manligt ;) Men klarblått eller grönt kanske? Limegrönt kan vara häftigt också! Jag är lite förtjust i starka färger som får uppmärksamhet...:)

Nja inte så kanske, men det är snyggt det håller jag med om ;) ja, grönt kanske. Det hela blir lite roligare om man har klara färger ja. :)

Kan du inte göra ett eget?
Det har jag gjort. Köpte ett enkelt vanligt träns utan utsmyckning och satte på silver själv. Är inte klar än men då får man det som man vill.

De flesta färger passar din häst så det är väl mest vad du själv tycker är snyggt och trivs i.

En klarare grön eller röd är snyggt, babyblått kanske?

jasså ;) blev det bra? du får gärna lägga upp en bild eller något sen när du är klar med det. Fast jag själv är nog lite rädd för att jag inte skulle få till det lika bra, så jag väljer nog den säkra sidan att köpa xD

babyblått hade nog varit sött! lite annorlunda ändå.. och extra fint till palomino. Jag har varit inne lite i dom tankarna faktiskt ;)

Det gäller bara att hitta någon fin babyblå pad/filt nu då. Du får gärna säga till om du vet någon ;)

Den enda bild jag kan visa är den här, har inga andra närbilder på det

IM000828.jpg

Det är ju som sagt inte färdigt utan det ska på en silverplatta på vardera sida på sidostyckena, antingen en hel lång eller om jag använder mindre plattor.

Den enda bild jag kan visa är den här, har inga andra närbilder på det

IM000828.jpg

Det är ju som sagt inte färdigt utan det ska på en silverplatta på vardera sida på sidostyckena, antingen en hel lång eller om jag använder mindre plattor.

Men det ser fint ut än så länge! :) det kommer säkert att bli jätte bra.

Kolla in denna sida:
http://www.specialselection.se/filtar.html

Vet inte riktigt om den kan kallas baby blå, ice blue kallas den här, men den kanske är lite för ljus, svårt att se på bilder också då det ofta inte stämmer överens i verkligheten...

Att jag inte tänkte på dom! haha. Tack :) jo men den var fin. Håller med dig.. svårt att se. Men jag sparade bilden på datorn nu och såg då att allihopa var lite mörkare, de såg nog så ljusa ut för att själva sidan var så ljus. :D

här finns jättemycket fint!
http://www.gomeier.com/shop/openstore.htm :love:

under zubehör - blankets finns hur mycket filtar som helst!
den här tror jag hade varit snygg på en palomino
blfilt.jpg

och under Zubehör- Kopfstücke finns det alla möjliga varianter på huvudlag, enöras, tvåöras, pannband, med & utan silver etc. :)

här finns jättemycket fint!
http://www.gomeier.com/shop/openstore.htm :love:

under zubehör - blankets finns hur mycket filtar som helst!
den här tror jag hade varit snygg på en palomino
blfilt.jpg

och under Zubehör- Kopfstücke finns det alla möjliga varianter på huvudlag, enöras, tvåöras, pannband, med & utan silver etc. :)

Taack :) dom hade ju verkligen alla nyanser.. jag har inte fattat den sidan förut :p den är i från tyskland va? vet du om det går det lätt att beställa där i från, och vad går frakten på då ungefär?

haha. ja den är tysk;)

men om man bara läser meningarna och inte hakar upp sig för mycket på orden så brukar tyska vara rätt lätt att förstå ändå!

har för mig att frakten går på ca 130 kr om de ska skicka utanför tyskland. och jag vet flera som beställd därifrån utan konstigheter så det ska nog inte vara några som helst problem! :)

haha. ja den är tysk;)

men om man bara läser meningarna och inte hakar upp sig för mycket på orden så brukar tyska vara rätt lätt att förstå ändå!

har för mig att frakten går på ca 130 kr om de ska skicka utanför tyskland. och jag vet flera som beställd därifrån utan konstigheter så det ska nog inte vara några som helst problem! :)

Tack! :) Jaa nu fattade jag lite mer, man får bara ta det lungt och läsa hela meningarna så går det bättre ja :p Jag beställer nog filt därifrån. Tänkte beställa samma filt från ett svenskt företag, men såg att det blev billigare även med frakt att beställa där i från tyskland. :) så då vart det ju lite onödigt, eftersom att de är exakt likadana. 39.00 euro för typ alla showfiltarna. det är ett billigt :)

Usch vad jag är velig ;) jag skiter nog i träns med V-pannband. Nu tror jag att jag har bestämt mig för att jag vill ha ett tvåöras. Bonanza hade ett fint enöras som jag blev kär i, men jag vet inte. Vill nog hellst ha tvåöras. (syns från båda hållen om man tex. rider pleasurn, sitter lite bättre..)

Vet ni något snyggt tvåöras med mycket silver så säg till :d

Ett litet tips!:smirk:
Om du rider på tränsbett så behöver du ha ett med käkrem, annars lyfter sig tränset när du tar i tyglarna och det faller fram över öronen.

Stångbett är det inga problem då tycket blir mot nacken.

Hoppas du hittar något riktigt tjusigt! mycket silver!:D

Ett litet tips!:smirk:
Om du rider på tränsbett så behöver du ha ett med käkrem, annars lyfter sig tränset när du tar i tyglarna och det faller fram över öronen.

Stångbett är det inga problem då tycket blir mot nacken.

Hoppas du hittar något riktigt tjusigt! mycket silver!:D

Jaa, det vet jag :p men jag ska ha det på stång. Det sitter helt bra då med stång alltså? jag har själv aldrig haft en/tvåöras på min häst nämligen utan jag har kört med pannband. Haha :smirk: Aa, det hoppas jag med. letar för fullt, men jag hittar inte så mycket nu :crazy: får väl kolla på lite sidor ifrån USA igen..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 734
Senast: lizzie
·
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 189
Senast: Niyama
·
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: SannasMichelle
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp