Snyggaste dressyrhjälmen! *Omröstning*

Saigon

Trådstartare
Vilken dressyrhjälm tycker ni är snyggast? Varför?

Visa gärna bild! Helst bild när den sitter på någon.

Sv: Snyggaste dressyrhjälmen! *Omröstning*

John Whitakers (hopphjälm) Den i sammet med läderhakband är snyggast....
har ingen bra bild, tyvärr!!

Annars är Pikeürs GPA hjälmar fin-fina!!!

Men här är vi petiga sörru, ;)

är det Hampton
Hampton.jpg

eller h2000 du menar?
h2000.jpg

h2000 tycker jag iaf ser lite mer dressyrig ut än hampton. Eller var det ytterligare en annan modell du menar?

jag tycker att den översta är snyggast!!!:love: åhh,

Jag tycker att C.O. h2000 är den snyggaste av dessa två, dessutom påminner den mest om den absolut snyggaste dressyrhjälmen (som tyvärr inte tillverkas längre) och det är showhat.

Men hur ser egentligen en hjälm "dressyraktig" ut? så länge det är en helt vanlig sammetshjälm tycker jag att det lika gärna kan vara dressyr som hopp. Rätta mig om jag har fel. Men vad skiljer dem egentligen åt?

Men hur ser egentligen en hjälm "dressyraktig" ut? så länge det är en helt vanlig sammetshjälm tycker jag att det lika gärna kan vara dressyr som hopp. Rätta mig om jag har fel. Men vad skiljer dem egentligen åt?

Egentligen skulle jag haft en bild då och visat på riktigt gamla kaskar för att kunna visa på skillnaden.

För innan kravet på att en hjälm skulle vara godkänd ur säkerhetssynpunkt så var dressyrhjälmarna väldigt höga och smala och lite bananformade (gick ner en bit i nacken).

När sedan de nya säkerhetshjälmarna kom så blev hjälmarna plötsligt champinjonliknande istället. Breda, lite platta och ganska klumpiga.

Tittar man noga på hampton resp h2000 så ser du att den sista ser lite mer ut som om du hade tagit tag i knoppen och dragit lite uppåt. Ger ett lite högre och smalare intryck (möjligtvis också lite lägre i nacken). Och det tycker jag personligen är supersnyggt!

Jag håller med, kaskarna är jättesnygga! "Alla" tävlade i sådana i england. Synd att de inte är godkända...

Jag har haft en H2000 och den såg inte riktigt klok ut på mig! :crazy: Sålde den och köpte mig en GPA Titium!:love:

Annars är Showhat den ultimata dressyrhjälmen!

R.I.P Showhat...!:cry:

Jag har haft en H2000 och den såg inte riktigt klok ut på mig! :crazy: Sålde den och köpte mig en GPA Titium!:love:

Annars är Showhat den ultimata dressyrhjälmen!

R.I.P Showhat...!:cry:

Gjorde den inte?? Jag som är sugen på en sådan.... Hmm....

Men hur är det nu med showhat görs inte de fortf fast med en liten ändring?

Såg din GPA i annan tråd. Den var fin på dig men inget jag själv kan tänka mig. Är säker på att jag inte skulle passa i den.

Champions nya är JÄTTEFINA:love: Dom ser ut som dom gjorde för 10 år sen, mkt tunnare och djupare:bow: Har letat som en galning efter en snygg dressyrhjälm som inte är alltför dyr men förgäves, alla är SUPERTJOCKA och klumpiga:mad: Så jag har suttit i min 12 år gamla champion hjälm tills för ngn månad sen när champion gjorde om sina hjälmar. Ser exakt likadana ut som min gamla. Helt underbar SKITSNYGG:love: och kostade 800-900 kom inte ihåg exakt.Köpte 2 så jag har en till vardags o en till tävling:banana: Försäljaren sa att dom hade gjort om hjälmarna för Sverige. Men dom har gått åt som smör fick vänta jättelänge på min ena, dom blev restade nästan direkt hos leverantören.

Åh, det måste jag kolla in!

Var köpte du din?

Den snyggaste är ju helt klart Charles owen showhat! Tyvärr säljs dne ju inte längre :( (den modellen som fanns förut alltså, som var ganska tunn och djup)

Ja det är det. Den gamla ansågs inte tillräckligt säker, tror att det var för att den gick ner så långt i nacken. De nya sitter ju som svampar allihopa.

Ja det är det. Den gamla ansågs inte tillräckligt säker, tror att det var för att den gick ner så långt i nacken. De nya sitter ju som svampar allihopa.

Ersättarna till ShowHat är de som heter The Rider och Rider 2000.
Jag har provat båda, och den som heter The Rider såg verkligen ut som en svamp. (i alla fall på mig) Däremot är Rider 2000 bättre, den är mer lik gamla ShowHat.

Nu blev jag dock lite nyfiken på nya Champion, har en gammal sådan, men tycker Charles Owen är snyggare med kanten där fram. Finns det ngn bild på den nya?

Jag vet, jag har själv en Rider 2000.
Den är väl helt okej, men den går inte ens att jämföra med Showhaten :p

Nej den ser mer ut som en Showhat på bild men påminner mkt om Hamptonen irl, fast den har inte knoppen lika mkt "framåtlutad" som Hamptonen. Alltså den är ganska avlång och så går hakbanden hela vägen bak.
Luddigt svar kanske men hoppas du förstår! ;)

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
731
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka