Snyggaste dressyrhjälmen! *Omröstning*

Sv: Snyggaste dressyrhjälmen! *Omröstning*

Juli398.jpg

Är fortfarande väldigt förtjust i min GPA.

:D

Charles Owen Showhat är klart snyggast!
Synd bara att den inte säljs längre :mad:

Är fortfarande väldigt förtjust i min GPA.

Jo, fast nu var det ju dressyrhjälmar vi skulle rösta på! ;) :D

Nä, jag skojar bara... Kul att du är nöjd med den!

*viskar* Fast en mörk natt kommer jag och byter ut din hjälm mot en h2000. Så att det blir ordning i lägret igen. :D

Så GPA är ingen dressyrhjälm då eller!?!?:cool: Det var det värsta!!:mad::devil:

The King A.k.a Jan Brink rider faktiskt med GPA! Då det så!! *Snoffs*

;)

du ser ut som... malin baryard... :rofl:

men den är säkert skön. :p

jag kör med en mellanting, ventilationshjälm fast i sammet och någorlunda traditionell form. dvs eurolite.

Kl*

Jag har en GPA titium(tror den heter så) Velvet.

Ska se om jag kan ladda kameran och fota:D

Charles Owen Showhat är klart snyggast!
Synd bara att den inte säljs längre :mad:

Håller med! Men VARFÖR görs det inga snygga dressyrhjälmar längre?! :confused: Med alla nya råd och rön och nya material - borde det inte gå att ta fram en nättare, elegantare hjälm än de som finns nu? Och att hävda att det inte finns någon marknad för dem är ju ren lögn! Vet många (inklusive mig själv) som letat med ljus och lykta i över ett år efter en hjälm utan "svampeffekten". Den enda hyfsat snygga dressyrhjälmen på den svenska marknaden just nu tycker jag är den nya Champion Showringen med läderhakband, men det kan jag tyvärr inte ha pga. fel huvudform (typiskt).

Har själv en C.O. Rider 2000 som är väldigt bekväm, men rent estetiskt når den inga högre höjder... Har precis köpt en begagnad C.O. SJ2000 som jag dock inte har hämtat hem ännu. Har stora förhoppningar på att den ska lösa alla mina problem. :D (Eller nästan i alla fall... :smirk:) Passar inte den så gör jag ett försök att beställa en C.O. från England tror jag.

Tänker dock inhandla en ventilationshjälm (typ GPA) och ha på träning. De verkar lite mindre svettiga tycker jag och på träning vinner ju fuktionalitet över elegans, i alla fall för mig (tävling är ju en helt annan sak förstås...). ;)

Champions nya är JÄTTEFINA:love: Dom ser ut som dom gjorde för 10 år sen, mkt tunnare och djupare:bow: Har letat som en galning efter en snygg dressyrhjälm som inte är alltför dyr men förgäves, alla är SUPERTJOCKA och klumpiga:mad: Så jag har suttit i min 12 år gamla champion hjälm tills för ngn månad sen när champion gjorde om sina hjälmar. Ser exakt likadana ut som min gamla. Helt underbar SKITSNYGG:love: och kostade 800-900 kom inte ihåg exakt.Köpte 2 så jag har en till vardags o en till tävling:banana: Försäljaren sa att dom hade gjort om hjälmarna för Sverige. Men dom har gått åt som smör fick vänta jättelänge på min ena, dom blev restade nästan direkt hos leverantören.

Åhhh. visste inte att Champion kommit med nya hjälmar. En sån får det bli nästa gång. Gillar inte min "svamp" hjälm som jag har nu. Men jag letade runt och hittade inga snygga när jag köpte ny tävlings hjälm för 2 år sen.

Jo, fast nu var det ju dressyrhjälmar vi skulle rösta på! ;) :D

Nä, jag skojar bara... Kul att du är nöjd med den!

*viskar* Fast en mörk natt kommer jag och byter ut din hjälm mot en h2000. Så att det blir ordning i lägret igen. :D

Hahaha, det rä ju dressyrhjälmar nu med ju ;)

Du har väl inte missat att Jan o Minna rider i sådana:angel:

Men de är mkt skönare än vanliga hjälmar får jag säga, bekvämmare och lite luftigare!

De sk. "dressyr-hjälmarna" är generellt mindre säkra, sämre komfort och hemsk hygien efter ett tag jämfört med sk. "hopphjälmen"

Minna rider i "flughjälmen" Per och pether har gpa likaså brinken... kanske hjälmrasism håller på att dö ut endå :angel:

Minna rider i "flughjälmen" Per och pether har gpa likaså brinken... kanske hjälmrasism håller på att dö ut endå :angel:

Neeejdå, här finns det en aktiv rasist. Jag ska snart utföra lite aktioner så att vi får bort de där otygen ifrån dressyrmarknaden.

*Länge leve den stelbenta, otidsenliga, cementerade dressyren*

Vill dock bara påpeka att jag inte är det minsta "hjälmrasist". Folk får har precis vad de vill på huvudet om det så visar sig vara en blomkruka. Däremot vill JAG ha en snygg, nätt mörkblå sammetshjälm när jag tävlar dressyr. För mig hör det till. Däremot är jag helt klart för att det kommer in lite nya grejer i dressyren och att folk följer sitt eget individuella tycke och smak! Blir ju alltid lite roligare om inte alla ser exakt likadana ut.

Köper förresten inte riktigt heller att hjälmar av "kaskmodell" skulle vara så mycket osäkrare än de nya typerna av hjälmar. Godkänd är ju godkänd liksom. Tycker mest det låter som ett försäljningsknep för att kunna ta ut 3-15 000:- för något, som enligt alla experter, i alla fall är kaputt så fort du dånat i backen med den en enda gång.

Och komfort har ju med passform att göra och inte modell. Bättre hygien kan jag väl kanske köpa med viss reservation. Visst måste man väl svettas även i en "hopphjälm"...? Min förhoppning är dock att man svettas lite mindre, vilket är anledningen till att jag nog tänker köpa mig en "hopphjälm" också (och till viss del även för att det ser ut som om jag kommer att bli "tvungen" att börja hoppa lite mer här framåt, ve och fasa. ;))

Har i alla fall en sådan här nu (hämtade den för någon timme sedan):

1223527709_ffb45f8efc_o.jpg

... som jag är rätt nöjd med, men som ingen annan behöver gilla om de inte vill. :D

Vilken modell är det?

Kan vi inte få se en bild på hur den ser ut på? (du kan ju dölja valda delar om du inte vill kännas igen)

Ser snygg ut i vart fall!

Det är en SJ2000 (SJ som ironiskt nog står för "show jumper", men jag tycker ändå mest det ser ut som en dressyrhjälm :angel:). Köpte den ju oprovad men den visade sig passa hyfsat. Det är en strl. 58 (tydligen är de ganska små i storlekarna, har bara 56 i min Rider2000 t.ex.) och den räcker precis till "på längden", däremot är den lite stor "på bredden", om någon förstår vad jag menar. (Ja, jag har redan konstaterat att jag måste ha världens konstigaste huvudform. :smirk:)

Men den sitter i alla fall still och väldigt djupt på huvudet och det, i kombination med den lilla skärmen, är ju vad jag har letat efter. Funderar dock fram och tillbaka på om man skulle prova att köpa en strl. mindre (eller en H2000 som ser lite smalare ut, i alla fall på bild) från England och se hur det blir. Men det är ju inte direkt gratis och eftersom jag är i sadel- och säkerhetsvästköpartagen just nu så får det nog bli en senare fråga...

Har lånat ut min kamera denna helgen, men sedan kan jag lägga ut bilder på den på. (Brorsan har lånat den för att åka och titta på Porschar som han funderar på att köpa. Så jag antar att man slipper tjatet om att JAG har en så dyr hobby nu då. :p)

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
731
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka