Snygg femgångshingst

N

Norrberge

Detta är verkligen inte aktivt än, men jag ska någon gång i framtiden ta föl på mitt sto. Hon är efter Fakur frá Saudárkróki och Undan Edda frá Stokkseyri. Hon är femgångare med mkt pass, och det är den jag gillar!
Men som sagt är det inte aktivt än att ta föl på henne, möjligtvis om några år. Men vet ni ngn hingst nu, med spännande färg, taktsäker tölt och MYCKET PASS, så får ni gärna meddela vilken hingst, och om ni orkar slösa er tid på detta får ni gärna lägga med en bild. ;)

Sv: Snygg femgångshingst

Askur från Håkansgården tänker jag spontant på. Ger mycket isabeller just nu ;) och pass så in i bänken. Många fina avkommor också. Sen om den hästen passar din, är en annan femma.

Álmur frá Laekjamóti (svart), Jór frá Kjartansstödum (fux), Forni frá Horni (fux), Jórik från Lönnerberga (svartskäck)

Spännande färg kanske han inte har, men när du skriver "taktsäker tölt" och "MYCKET pass" (för mig innebär det snabb/flygande pass), så tänker jag naturligtvis på en hingst som ligger mig varmt om hjärtat - Thor från Kalvsvik. Han har dessutom mycket jämna fina gångarter med bra rörelser överhuvudtaget.

Oddur från Mörtö var den första som jag kom att tänka på, han är :love:
Men om han har taktsäket tölt eller inte vet jag ju inte, men passen är liksom honom själv :love:

Jag är ju väldigt kär i Hrannar som jag träffat ett antal gånger och han har inte bara extrema gångarter, utan han är förbaskat (jag har inte bestämt mig om jag tycker han är snygg eller söt, kanske både då):D :angel::love:

Jag är ju väldigt kär i Hrannar som jag träffat ett antal gånger och han har inte bara extrema gångarter, utan han är förbaskat (jag har inte bestämt mig om jag tycker han är snygg eller söt, kanske både då):D :angel::love:

Han är också förbaskat läcker! :love:

Det finns ju hur många som helst egentligen ...
Kraftur frá Bringu står ju kanske i Sverige sen :)

Jo Kraftur är ju så maffig! Är det ngn som har bedömningen på honom på lager? :angel:

Askur från Håkansgården, redan nämnd jag vet ;) Men SM-guld i tölt och 10 poäng för pass borde ju vara något för dig/ditt sto.

Jodu, 10 för pass är ju iaf vad jag menar med superdupermycket pass! :p:love:
Det som är synd är att han är så stor, jag gillar de småa islandshästarna. Men som sagt ska jag ju inte betäcka än, och det kan ha kommit många nya hingstar innan det!:bump:

Senast ändrad av en moderator:

Falki frá Saudárkróki är ju också en häst värd att nämna, han är ju iaf en mycket bra passhäst + att han är skimmel och har en mycket intressant stam! Börjar dock bli lite till åren.

Ja, han är mkt fin! Honom har jag redan funderat på, 9.5 i pass! ;)

..............................´raderat

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: valvis
·
Avel Nästa vecka åker mitt sto till seminstationen och skall om allt går bra betäckas med Hip Hop. Men jag måste ju ha en plan B och det står...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 910
Senast: Emiro
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix