H

hoppla

Jo jag har en häst på foder sedan drygt två månader och nu skulle jag vilja ha några kloka råd av er för jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Det droppar ur näsan på honom varje dag och har gjort det sen jag fick honom. Står han på stallgången så blir det alltid en fläck nedanför från hans droppar.
Jag frågade ägaren direkt ifall hon tänkt på detta men det hade hon inte. Han har varit på foder hos en annan tjej före mig så hon hade väl inte direkt koll på det.
Han är hur pigg som helst och visar inga tecken på att vara sjuk men jag antar att det inte är normalt.
Det rinner helt tiden ur hans ena öga oxå men det har det alltid gjort sen han skadade det säger ägaren. Ögat är behandlat flera gånger så jag tror inte de två sakerna hänger ihop...
Nu undrar jag alltså om ni hade tagit dit vetrinären för en sån här sak eller är det bara så att han är sån helt enkelt??
Ägaren själv säger att hon inte tror det är nåt fel på han och hon bryr sig väldigt mycket om sin häst, så det är ingen sån konstig människa...
Hoppas någon kan ge mig ett litet tips!

Sv: Snuva?

Är det inte nån som har någon erfarenhet av detta? Är det kanske helt normalt att det droppar så? Snälla någon, säg vad ni tror!!

Hej,
Är det inte så att det är en förbindelse tårkanal och näshåla? Har för mig det är så på människan i alla fall (fast inte helt säker). I så fall kan ju en gammal ögonskada där det rinner regelbundet också rinna ner via näskanalen och sedan ut genom näsborrarna och har veterinären sagt att ett rinnande från den gamla skadan är OK så är det säkert OK att det kommer genom näsan också. Särskilt om det är klart flöde och inte tjockt/gulaktigt..
Lycka till.
Hälsn, Rimma

Ja det är helt genomskinligt. Av den anledningen har jag inte oroat mig så mkt... Skönt att höra att ni inte tror att det är någon fara!!
Det kanske kan vara så med en förbindelse som du skrev...
Tack!! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 864
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 762
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 662
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka