miss_madness

Trådstartare
Jag kommer åka till Sydafrika om en vecka, vilket ger mig en ganska lång restid. Jag är rökare och mor min tipsade mig om att jag kunde snusa under resan. Är det ngn som har tips på snus? Ngn som kan förklara hur man gör? Hur länge har man den i käften och när tar man en ny? Har aldrig testat att snusa förut. :)

Sv: Snus

Är det inte bättre med någon sorts nikotinplåster? Mycket smidigare (tror jag, varken röker eller snusar själv). :)

Du kan ha den i munnen i princip hur länge du vill, den blir väldigt slemmig efter ett tag dock :p så jag hade mina i max 1,5-2 timmar. Tog sedan en ny direkt. Tog jag ut den tidigare så kunde jag vänta en stund innan jag tog en ny.

Är du inte van att snusa så skulle jag ta en snus som inte smakar enbart snus. Göteborgs rapé lime är väldigt fräsch och även deras lingon är helt okej. Jag köpte dessa för att bryta av mot original rapé , general eller grov när jag tröttnat på den vanliga snussmaken.

Jag snusar som en motsvarande borstbindare men skulle nog inte heller rekommendera snus för det bränner väldigt i munnen första gångerna man har en härlig liten portion inne. Sen vänjer sig slemhinnan vid den elaka belastningen och då går det bra att snusa. Men du skulle kunna köpa Sonic på apoteket, eller nikotugummin kanske. De är inte alls lika obehagliga.

Om du ändå vill snusa skulle jag nog välja någon liten sort, tror det finns en som heter Mocca typ. Den borde inte vara så skarp som de klassiska Rapé och general. Själv snisar jag Knox white för det mesta. De är också ganska "snälla", men jag tycker att även de är rätt jobbiga att ha under den sida av överläppen som inte är invand.

Prova catch minis sortiment!
Dom brukar rädda mig när jag utsätts för rökfria situationer. :D Välj någon sort som inte har för skarp mintsmak, för en ovan kan man annars få rätt ont i tandköttet.
Personligen tycker jag Mocca's smaker är rälliga. Smakar bara kemiskt.

Annars är dom där nikotinpåsarna asbra. Smakar bara mint och man slipper smaken av snus.

För vissa funkar det inte att ha snuset i överläppen. Inte för mig iallafall, så jag stoppar dom i ena kinden. Lycka till!

Jag kör samma metod när jag flyger och ändå behöver nikotin för att lugna nerverna.
Dessvärre är det ju så som de överstående säger att de första gångerna man snusar är det fruktansvärt äckligt och ganska smärtsamt, det fräter rejält och iallafall jag får blåsor där jag ''förvarar'' snusen, men är behovet tillräckligt akut brukar jag tycka att det är värt det ändå.
Som Hallonsoda säger är Mocca små söta snusar som jag kör med, de får liksom ''plats'' bättre när man är ovan och de smakar inte så nasty som ''riktigt'' snus. Men köp inte Mocca Mint, den frätande känslan blir mycket mer intensiv av minten. Kör på Mocca Lakrits i så fall.
Men ärligt talat, jag tror att nikotintuggumin eller liknande är både lättare, smakligare och mindre obehagligt än snus, jag brukar bara köpa snus för att nikotinhjälpmedel är så hiskeligt dyrt.
Vissa flighter säljer ''rökfria cigaretter'' som man får ''röka'' ombord också. Det är en skapligt skum känsla att sitta på flygplanet och suga på vad som ser ut som en cigarett, och blickarna man får är allt annat än vänliga. Jag önskar att jag kunde säga att det var effektivt, för det hade varit förträffligt, men dessvärre är dessa cigg lika effektiva mot nikotinsuget som att måla naglarna, typ.

Jag älskar mina Knox white :love: (jag har försökt sluta... 3 gånger nu... hrm)

Men kan hålla med om att dom bränner om man inte är van.
Första gångerna jag snusade började jag må hemskt illa också, så det kanske kan vara nåt att tänka på? Eller blir det ingen skillnad om man röker sen innan?

Snusa istället för att röka på en flygning? Varför använder du inte bara en e-cigarett? Mycket enklare och de flesta bolag tycker att de är okej.

Jag säger också nikotinplåster eller någon annan form av cigarett-substitut.

Är man inte van snusare så är det rätt äckligt med lukten och allt rinn. Dessutom bränner det och det finns risk att du kommer börja må illa, beroende på hur mycket du röker i vanliga fall.

Men vill du ändå snusa skulle jag rekommendera Skruf tranbär. Den är väldigt mild i smaken.

De bolag jag åkt med senaste tiden (norwegian, sas och malmö aviation) har inte tillåtit e-cigaretter.

Till ts: jag hade köpt nikotintuggummi istället, snus är ingen höjdare om man inte är van. Jag har alltid ett paket med 2mg tuggummi i väskan. Tar ett halvt om röksuget blir för stort när det inte går att röka.

Catch Mini-sortimentet eller Mocca är jättebra om du vill börja. Men som tidigare sagt så är det kanske ingen bra idé att börja snusa i samband med en flygresa :P. Många rökare kan bli rejält snusfulla, fast de är inbitna nikotinister. Och det slutar med att man kräks, om man inte är klok nog att ta ut snusen så fort det börjar kännas skumt.

Jag tål varken rejäl snuslukt eller rinnig snus, men det finns ju faktiskt ett gigantiskt sortiment numera av olika white/dry.

Jag tycker att Skruf och Knox är blä, och att Göteborgs Lime går att tolerera men inte mer... men smaken är ju som baken :P.

Mina favoriter, i ordning från billigast till dyrast (snusar dock stora):
G20 Mint (granit-variant)
The Lab Fresh Lemon eller Mint (dessutom jättebra formade påsar)
Catch White Eucalyptus

Tack för alla svar hörrni! Efter att ha läst era kommentarer har jag bestämt att jag kör på det säkra, dvs på nikotintuggummin. Känns inte som en bra idee att kombinera flygning och illamående.. Eftersom jag är ganska känslig skulle en snus nog kunna resultera i att jag spenderar hela flygresan på toaletten, vilket inte känns så lockande.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 620
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Grazing
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 125
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar