Sv: Snus
Jag kör samma metod när jag flyger och ändå behöver nikotin för att lugna nerverna.
Dessvärre är det ju så som de överstående säger att de första gångerna man snusar är det fruktansvärt äckligt och ganska smärtsamt, det fräter rejält och iallafall jag får blåsor där jag ''förvarar'' snusen, men är behovet tillräckligt akut brukar jag tycka att det är värt det ändå.
Som Hallonsoda säger är Mocca små söta snusar som jag kör med, de får liksom ''plats'' bättre när man är ovan och de smakar inte så nasty som ''riktigt'' snus. Men köp inte Mocca Mint, den frätande känslan blir mycket mer intensiv av minten. Kör på Mocca Lakrits i så fall.
Men ärligt talat, jag tror att nikotintuggumin eller liknande är både lättare, smakligare och mindre obehagligt än snus, jag brukar bara köpa snus för att nikotinhjälpmedel är så hiskeligt dyrt.
Vissa flighter säljer ''rökfria cigaretter'' som man får ''röka'' ombord också. Det är en skapligt skum känsla att sitta på flygplanet och suga på vad som ser ut som en cigarett, och blickarna man får är allt annat än vänliga. Jag önskar att jag kunde säga att det var effektivt, för det hade varit förträffligt, men dessvärre är dessa cigg lika effektiva mot nikotinsuget som att måla naglarna, typ.