Snösule/skofråga

Shaggy

Trådstartare
En idiotisk fråga säkert men hur skadligt är det att ha snösula på ena bak men inte på andra? Novan tappade en sko igår och jag har inte hittat den. Hon har snösulor runt om men eftersom jag inte hittar skon så kommer det bli utan sula ena bak nu. Omskoning ska göras om 2 veckor ungefär vill inte lägga den tidigare då jag vet att jag får sko ungefär var 4:e-5:e vecka i sommar och hon har inte vuxit särskilt mycket än. Att köpa en ny snösula för 2 veckor vill jag helst slippa det känns lite onödigt.
 
Sv: Snösule/skofråga

Själva delen som ligger mellan skon och hoven är ju så tunn, om du menar typ en hufgrip, så jag skulle inte panika/oroa mig för det.

Höjdskillnaden blir ju minimal.
 
Sv: Snösule/skofråga

Kan lugna dig med att min häst gjort det utan problem i snart åtta veckor;)Men snart ryker den
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
31 638
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 156
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp