Snö och vinter träning

kanotexperten

Trådstartare
Äntligen har snön kommit, hästarna vart lite paffa då det var vitt på backen på morronen.
Men som tur är så är det bara "kall snö" så nu börjar plumsträningen i snön!
Nån som har några roliga ideer på vinter träning i snön???

// Mallan
marreelinagalopp.jpg
 
Sv: Snö och vinter träning

Fan va kul med snö :D Själv bor man i Stockholm och får vänta med snö till iaf december! :mad: Det är bara ut och pulsa för dig! Ger väldigt mkt.
 
Sv: Snö och vinter träning

Det tror 17 det att norrlänningar är så förtjusta i snön;)
De har ju annars så himla mörkt, men å andra sidan har vi söderöver oftast bara is o modd.
 
Sv: Snö och vinter träning

Ut och ha kul??!!! Förstås! Finns inte mycket som slår att galoppera i ett par -tre dm pudersnö!

Fast man måste komma ihåg att det är jobbigare för hästarna att plumsa i snö än man kan tro, särskilt om det är gammal eller blöt snö.
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 924
Senast: Sel
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp