Silver Girl
Trådstartare
Den här snigeln har suttit på min ytterdörr utan att röra sig i två dygn. Har den gått i ide, eller något annat? Någon som vet något om sniglars liv och leverne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lever den? Jag plockar då och då bort liknande sniglar som är torra och inte visar något livstecken, så jag skulle tro att den är död. Men jag är inte alls påläst om hur sniglar funkar så den kanske lever.Visa bifogad fil 77169
Den här snigeln har suttit på min ytterdörr utan att röra sig i två dygn. Har den gått i ide, eller något annat? Någon som vet något om sniglars liv och leverne?
Jag har inte kollat idag. Den levde i fredags, då såg jag den krypa.Lever den? Jag plockar då och då bort liknande sniglar som är torra och inte visar något livstecken, så jag skulle tro att den är död. Men jag är inte alls påläst om hur sniglar funkar så den kanske lever.
Är det inte en snigel i snäckan då?Det är ingen snigel. Det är en trädgårdssnäcka eller parksnäcka
mvh
språkpolisen
Ok, tack för info , nu kan jag prova att googla. Vet du varför den sitter still?Det är ingen snigel. Det är en trädgårdssnäcka eller parksnäcka
mvh
språkpolisen
nej tyvärrOk, tack för info , nu kan jag prova att googla. Vet du varför den sitter still?
Nope, själva djuret heter snäcka när de har skal utanpåÄr det inte en snigel i snäckan då?
Den kanske ägnar sig åt djup existensiell tankeverksamhet? Eller tantra?Ok, tack för info , nu kan jag prova att googla. Vet du varför den sitter still?
Man brukar skilja på snäcka och snigel just på om de har hus eller inte. Har inte koll på hur nära de är släkt.Är det inte en snigel i snäckan då?
Har det varit blött väder? Tror jag hörde i något naturprogram att de kan fly till högre höjd för att vänta ut det värsta då.Google hjälpte inte. Hittade bara massa info hur man känner igen vilken sorts snäcka det är, inte varför den skulle parkera sig på en ytterdörr.
Ja, det ösregnade hela fredagen. Men uppehåll igår och idag.Har det varit blött väder? Tror jag hörde i något naturprogram att de kan fly till högre höjd för att vänta ut det värsta då.
Intressant. Hos mig brukar de sitta i äppelträden. Har aldrig tänkt på om det är när det är/har varit blött ...Har det varit blött väder? Tror jag hörde i något naturprogram att de kan fly till högre höjd för att vänta ut det värsta då.
Den kanske har packat in sig för vintern då? Eller frusit ihjäl på natten? Vet inte riktigt vad de har för sig på den kalla delen av året.Ja, det ösregnade hela fredagen. Men uppehåll igår och idag.
Det känns som ett konstigt och utsatt ställe att övervintra. Vet inte heller vad de gör när det blir kallt. Försöker ju därför fråga buke-oraklet .Den kanske har packat in sig för vintern då? Eller frusit ihjäl på natten? Vet inte riktigt vad de har för sig på den kalla delen av året.
De går i vinterdvala nere i jorden.Den kanske har packat in sig för vintern då? Eller frusit ihjäl på natten? Vet inte riktigt vad de har för sig på den kalla delen av året.
Som sniglar då! Kändes väl bara som att det skulle vara svårt att gräva ner sig med skal påDe går i vinterdvala nere i jorden.
De kommer nog inte så djupt, precis under eller i förnan sådär skulle jag tro.Som sniglar då! Kändes väl bara som att det skulle vara svårt att gräva ner sig med skal på