Snedmusklad...

lillaana

Trådstartare
Pållan har byggts upp hyfsat efter att ha tappat ALLT när hon stod i nästan ett halvår pga skada men hon är snedmusklad så att hon är väääldigt svår att rida i vänstervarv.
Nån som har nån idé om hur jag ska få henne mer liksidig?
Jobbar henne gärna från marken som ett kompliment till ridningen, men hur gör jag?
Hon har haft ryggproblem till och från som säkert gjort sitt till men för tillfället känns hon ok i ryggen.

Senast ändrad:
Sv: Snedmusklad...

Hon har ingen låsning eller liknande?

När jag jobbar med hästar för att få dem rakare så tömkör jag rakt fram i skogen ett par veckor. Jag försöker se till att jag hela tiden har lika stöd i munnen och korigerar hästen så den är rak.

skulle ta ut en ET eller massör, för att få bort spänningar, hjälpte på min häst när han hade varit skadad och gått och belastat ojämnt.

Tycker också att du ska ta ut en massör men prova även att köra i en pessoasele,:)

Liknande trådar

Ridning Först. En varning för risk för långt och kanske svamligt inlägg. Men nu undrar jag igen om det är dags att kasta in handduken, sälja...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 061
Senast: Sixten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama