snart kräks jag ut ungen

Sv: snart kräks jag ut ungen

tack för alla tipsen. Har redan dom där åk sjuketbletterna dom hjälpte första dygnet sen inge mer. Sen fick ja nå typ av stolpiller också med de verkar inte heller funka. Dricker försöker jag göra hela tiden iaf men de är inte alltid de funkar te (som jag älskar) kräks jag som en gnu av. Så inge te för mig den närmsa tiden, annars har jag blivit ett sort fän av vatten:love: men men tack alla en en gång hoppas verkligen jag överlever :p
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

Usch det låter verkligen skitjobbigt, det är så jäkla obehagligt att spy. Hoppas du blir bättre snart, och fråga bm igen, det kanske finns nåt annat piller som funkar.
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

Stackare! Jag hoppas du hittar nåt som funkar eller att det snart går över av sig själv!
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

1 tsk till ett glas vatten.
Som sagt hade jag testat allt & detta var det enda som hjälpte.
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

När jag vart gravid så kräktes jag dygnet runt, gick till läkare som skrev ut en medicin som heter Lergigan. Den fungerade klockrent och inte farlig för bebben! Kolla med din läkare!!

Lycka till!

Det är Lergigan Comp som skrivs ut för grav.illamående.

Jag åt också dom men nackdelen för mig var att de innehåller både coffein och efedrin som ju är starkt uppiggande, och eftersom jag är jätte känslig för sådant som är upppiggande så kunde jag inte sova.
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

Det finns både Lergigan, LergiganComp(med koffein) och LergiganMite, alla kan hjälpa mot illamående.
Även theralen kan hjälpa.
Esucos säljs nog inte mer tror jag, tyvärr.
Marziné fick en vännina som var inlagd två gånger för gravillamående, men jag vet inte om det finns mer det heller.
Annars så finns ju stemetil eller zofran, men jag är osäker på om de kan användas vid graviditet.
Hoppas att du snart mår bättre!
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

Jag vet för väl vad du går igenom. Så fort jag läste din rubrik så kom min ångest och panik. Jag kräktes dygnet runt i 5-6 månader! Sen kräktes jag bara nångång per dag tills Dominic föddes. Allt jag gjorde dom första månaderna var att ligga i sängen medan min dv sambo fick cykla hem på hans lunch för att laga mat till mig. Vilken ängel han var, utan honom hade jag gett upp :love:. Jag testade postafen,gaviscon och akupunktur.(fick nyligen reda på att min bm inte hade gjort allt för att lindra mitt illamående. Jäkla bm :devil:) Det enda som hjälpte var akupunktur 2 dgr i veckan, ju ondare nålarna satt desto mer hjälpte det på mig. Missade jag en dag så var det kört igen utan fick "börja om från början".Jag slutade inte kräkas men det blev lindrigare. Bra akupunktur känns inte, det ska inte ens kännas men jag ville ha det onda.

Vill gärna veta mer om receptbelagda mediciner om illamående då jag är en person som verkligen lider av att vara gravid. Har t om gjort en abort för att inte genomgå samma helvete som jag fick med Dominic. Bm trodde inte att det var sant, hon sade att det är väldigt ovanligt att må så extremt illa under samtliga gravidteter. Men det har gjort mig rädd att skaffa fler barn, som det är nu så vägrar jag genom gå samma sak igen och vill därför veta mer om medcinerna ni nämner.

Prata med din bm och jag hoppas att det ger med sig!
 
Sv: snart kräks jag ut ungen

så hade jag det i min första grav, i 6 månader. :crazy:
om du inte får i dej vätska så kan du bli inlagd och få drop (ja var inlagd 5 dagar var 3e vecka i nästan 5 månader).
förutom ingefära så funkar esukos. be din läkare skriva ut det!

// Tuss som vägde ca52 kg som hög grav och ca 40 efter ollies födsel.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Hazel
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 907
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp