Snart hämtar jag min lilla!

Sassy

Trådstartare
Om nästan två veckor flyger jag till Bergen för att hämta en av de här små: koratbebisarna :love:

Trist att det kostar lika mycket att hämta katten som att köpa den...
Jag längtar så otroligt mycket, nu fattas bara att hon inte går igenom veterinärbesiktning eller liknande, vore typiskt mig. Och sen hoppas vi att mormorsfar har vett att uppskatta damsällskap. :devil:

Sv: Snart hämtar jag min lilla!

Undrar om det inte är straffbart att vara så där söt? :love:
Kan du inte smuggla ut en till och skicka den till mig!?

Vad är skillnaden mellan de här och "vanliga" blå-grå katter?? :o :o

Alltså inget illa ment,bara nyfiken och okunnig..
Ljuvliga är de i allafall..

Skillnaden är densamma som den mellan "vanliga långhårskatter" och en tex en skogis. Det är en ras som avlats för specifika egenskaper (i detta fallet: silverblå färg, klargröna ögon, extremt mjuk och silkig päls, öppet, vänligt och livligt temperament osv)
Detta är för övrigt en av världens äldsta kända raser, beskrevs första gången som ras på 1500-talet. (Tillsammans med siamesen, det var i samma skrift)

Här finns en hyfsat bra länk:Primpraus

Hon har sex stycken "likadana", så det borde inte märkas om jag tar en till med mig :devil:
Den får nog plats alldeles utmärkt i buren också, killen i flygbiljettsbokningen lät skeptisk när jag uppskattade vikten på bur+katt till knappt tre kilo :) Koratflickor på 15 veckor är nätta små prinsessor :love:

Först priset på katten och sen flygbiljetten... Vilken satsning på en liten kattusling :bow: :D !

Åh söta jag har haft en liten koratkille....men han finns inte längre :(

Tror du ens uppfödaren vet vilken som är vilken på bilden? :devil:
Det är en av de som sitter i mitten, antingen den bakom eller den lilla framför. Det går inte att skilja dem åt på ett foto... (Ja, de är färgmärkta :D )

Här är hon: busungen

*bildterror*

Hon är än så länge odöpt (ja, hon har ju ett långt och krångligt thai-namn, men det kan man ju inte använda), men vi funderar på att kalla henne Kiri, efter Kiri Te Kanawa. Alla som hört en korat på utställning förstår liknelsen :devil: :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Asko
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 946
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 703
Senast: Guldaskig
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir... 2
Svar
25
· Visningar
4 602
Senast: Mahonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Ridbyxor