Snart dax..

Sv: Snart dax..

Kl*
Idag va hennes juver dubblet så stort som innan.. alltså de där bak som redan va svullna.. men hon viar inga andra tecken.. mina föräldrar har gett upp och tror enbart hon e skengravid..

Låter som om hon bara är skendräktig.

min kompis mamma hade en springer spaniel som de para, hon blev dock bara skendräktig, men blev jättetjock, fick mjölk, och hon var t.om hos vet på ultraljud och vet hörde hjärtslag hos valparna, hur det nu gick till..

oj, ja du ja ve inte. får se hur det går.. hon har veckan ut påsig.. i värsta fall ahr vi en parning på näsa löp..

Låter som om hon bara är skendräktig.

min kompis mamma hade en springer spaniel som de para, hon blev dock bara skendräktig, men blev jättetjock, fick mjölk, och hon var t.om hos vet på ultraljud och vet hörde hjärtslag hos valparna, hur det nu gick till..

Hur hör man hjärtslagen när man gör UL?

Ett UL är ju inte helt tillförlitligt. Det är inte alltför ovanligt att tiken resorberar efter att man varit på UL. Likaså kan det finnas valpar fast man inte ser det på UL.

TS: Hur många dygn har din tik gått nu?
Ofta när man tror att de är dräktig drar man ju upp maten till dem vilket resulterar i att de blir tjocka (feta) och får ökad mjölklproduktion. Och då fortsätter man att tro att där är valpar. Tycker ni ska åka och röntga tiken nu innan påskhelgen, för som det är nu skulle jag defintitivt inte lämna henne ensam ens korta stunder.

hon har gått 65 dygn..
Varför inte lämna henne ensam?
Men denna veckan e vi alla nästan lediga så där är alltid någon hemma och ahr koll på henne..

Jo mina föräldrar tror det emd, attd et är som hon blivit fett.. men jag vet inte. Jo röntgen hade varit bäst tror det med, ska ta uppd et med dem, men tor inte de e så suggna på att åka till helsingborg och röntga:S tyvärr..

Med tanke på att det i värsta fall kan handla om både eventuella valpar och tikens liv, så borde de nog ta och tänka om..

Hon bör inte lämnas själv för att en eventuell valpning kan sätta igång mycket snabbt. Är ni då inte hemma och det blir komplikationer med valpningen kan både tik och valpar dö. Men ni har väl folk hemma i stort sett hela dagarna iom att det var tänkt att ha valpar nu? De flesta brukar ju behöva säga till om ledigt från jobbet ett tag innan.

Håller med Gnist, har man gett sig in på att föda upp hundar får man dra hela lasset och det ansvar som krävs. Det är kostsamt med hunduppfödning och man ska alltid ha med i beräkningarna att komplikationer kan tillstöta. Så länge ni inte är 100% säkra på att det inte är valpar så åk in och röntga. Det kan som sagt var handla om liv och död både för både tik och valpar.

Tycker att dina föräldrar får ta sitt ansvar. Har de sett till att ev sätta valpar till världen får se till att fullfölja, även om det blir jobbigt och kostsamt.

jo hemma är vi..

Jo ska ta och prata med de, vi vill inte attd et ska hända henne något så klart...
Hon är dock pigg och glad dmend et kan säkert vända snabbt om detr väl händer något knas..

Inga valpar! och hon hade ALLLA tecken.. sueck.. men men vi försöker på nästa löp..

Hoppas det fixar sig då:S

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat