Snarkande häst?

Mish

Trådstartare
Kan hästen snarka?
när jag kommer ut till hagen och min häst ligger ner låter det som om han snarkar eller morar det är en blandning.
Detta låter iaf jätte konstigt det är som ett snarkande/morrande/grymtande ljud. men detta är bara när han ligger ner och när man kommer nära honom som om det är ett sätt för honom att låta bli att försöka få upp honom.
sen när han väl ställer sig upp är det med en stor suck!

finns det någon annan häst som gör så här eller är bara min knasig? ;)

Sv: Snarkande häst?

Hehe.. Jag blev lite förvånad när jag hörde vårt ena årsföl snarka!! Det lät precis som vanliga snarkningar :rofl::rofl:

Så jag tror dom kan snarka..

Jodå, visst snarkar dom. Dom snarkar så man vaknar,,,,,,,,,om man lagt sig hos dom för att gosa och somnat själv.:crazy:

Jag gillar bara inte när dom tryckt in mulen nästan i örat på mig och börjar dra timmerstockar, lite hyfs kan dom väl iallafall visa i "sängen".:angel::D

har oxå hört en häst snarka, trodde först det var nåt fel på den men den bara sov så djupt =)

Ja fast min herre sover inte riktigt han ligger ner tittar på mig och gör sinna ljud låter nästan som han vill säga, snälla en liten stund till bara du skulle bara våga komma närmare och väcka mig.
för det blir nästan ett morrande kjud.

Jo då, hästar snarkar... De drömmer även också. Jag minns en gång när jag var ute i hagen hos min häst och tänkte plugga. Han låg ner, så jag satte mig hos honom. Så småning om somnade han och började röra lite på sig i sömnen, ungeför som hundar kan göra. Det var en upplevelse.

Ja fast min herre sover inte riktigt han ligger ner tittar på mig och gör sinna ljud låter nästan som han vill säga, snälla en liten stund till bara du skulle bara våga komma närmare och väcka mig.
för det blir nästan ett morrande kjud.

Hmm... Har hört/sett det själv ett par gånger, men den ena gången var när medryttarkusen hade rullat fast i staketet och legat där ett tag nästan på rygg innan vi kom dit:eek: den lät alltså så av smärta/ansträngning för lungorna. Hästar är ju egentligen inte gjorda för att ligga ner, och ligger de på rygg kan de dö efter ett tag pga att organen trycker ihop lungorna? (rätta mig gärna om jag har fel, för jag är osäker på anledningen) Eller om det var astmasymptom pga stressen.

Samma häst hörde jag sen göra samma läte när den la sig ner i hagen mitt på sin hö-hög och sen bara låg där på sidan och lät det där grymtande/snarkande ljudet. Kan ha varit dammkänsligheten då eftersom den var korkad nog att lägga sig på sitt hö när den är dammkänslig och allt :rofl: först blev jag livrädd och trodde den hade fått kolik, men sen reste den sig upp och verkade ok resten av dagen.

De kan säkert göra det lätet ändå, men jag tolkar det som ett stönande, att de vill visa oss obehaget. En annan häst lät så och liksom pekade mot sin mage med nosen, det visade sig att den troligen hade dålig mage pga vattenbrist (vattnet var fruset) och ville visa mig det.

Min ettåring snarkar så det hörs när jag sitter på verandan. Jag har också hört vuxna hästar snarka ofta efter de ätit en stor portion mat, men det kanske bara var tillfällighet

Ja jag vill ju inte att det ska vara något illa, men han ligger ner med hals och huvud upp så han ligger inte helt längs marken, och han låter bara om man kommer nära honom.

Kan hästen snarka?
när jag kommer ut till hagen och min häst ligger ner låter det som om han snarkar eller morar det är en blandning.
Detta låter iaf jätte konstigt det är som ett snarkande/morrande/grymtande ljud. men detta är bara när han ligger ner och när man kommer nära honom som om det är ett sätt för honom att låta bli att försöka få upp honom.
sen när han väl ställer sig upp är det med en stor suck!

finns det någon annan häst som gör så här eller är bara min knasig? ;)

Mitt nordissto snarkar så det ekar genom halva byn :rofl:

Ja jag vill ju inte att det ska vara något illa, men han ligger ner med hals och huvud upp så han ligger inte helt längs marken, och han låter bara om man kommer nära honom.
Är du säker på att han inte morrar åt dig? Det gör min Madam ibland innan hon "går till anfall.":rofl:

*jodå, dom är läraktiga dom små liven*:D

ibland låter det faktiskt som han morrar;)

men jag trodde inte hästar kunde det, ju närmare jag går han ju högre låter han:d

Så klart de kan. Min ena häst snarkar alltid när den ligger ute i hagen och hör heller inte när man kommer, utan vaknar alltid upp och ser jätteförvånad ut. En kompis häst snarkade så högt i sin box att man trodde han var på väg att dö :)

Jodå, visst kan dom morra, och låter jag inte bli att tjata på henne om en kram då så sitter garnityret i armen på mig,,,,,,,,,:crazy: fast bara på skoj naturligtvis. Hon brukar försöka stångas med mig ibland och då morrar hon samtidigt, tokhästen.:rofl:

Hehe han är lite sån om man gör något som han inte tycker om typ petar i sår eller rycker mannen så tycker han att han har full rätt att nafsa tillbaka men han är en liten knasig 3 åring oxå:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 796
Senast: fixi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 687
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter