Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför rider du inte själv?
Du kan väl ändå inte mena att det bara är ston som testar nya ryttare eller bockar?
Om en häst går emot eller bockar har definitivt inte att göra med enbart vilken "sort" det är.
Det handlar om uppfostran/hantering och temperament hos individen.
Du då som jobbar mycket med passen kan kanske hjälpa mig med en liten fråga.
Ibland blir det fel när jag försöker "trycka på/ihop" i galoppen, alltså sitter till, förhåller och trycker på lite i syfte att få upp och ihop galoppen lite. Hon blir lätt lite flack och lång i galoppen. Jag gör precis samma som jag "alltid" har gjort, gjorde likadant när jag tränade med Godi och då fick jag precis det resultatet jag ville ha, rundare galopp och upp mer bakbensaktivitet.
Men... på Sol blir det som sagt fel ibland, och hon lägger sig i pass istället.
Kan du kanske ge mig något tips om vad jag gör för fel eller vad jag ska tänka på? Svårt när du inte sett mig rida såklart, men du kanske har något råd på vägen. Är noga med att hon inte är fyrtaktig i galoppen innan jag ber henne, men ibland hjälper det visst inte.
När hon går över i passen så är jag först passiv några steg och sen tar jag tillbaka henne till galopp och sen ganska snabbt ner till trav igen. Vill ju inte korrigera eftersom det säkert är jag som gör fel. Det är inte alls svårt att få en smidig övergång till galoppen igen.