Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja visst är det underbart hur glad man blir av de fina fyrbenta? :) Barbacka är så mysigt... men oj vad jag inser hur mycket muskler jag saknar :angel:

Han är stor och jag är liten :D Jag är 155 cm, och han är väl mellan 140 och 145. Ingen bjässe, men i kombination med mig så ser han ju ut som godzilla :D

Han ser verkligen stor ut! Och väldigt fin galopp har han.

*kl*
Idag lasttränade vi igen och det tog mindre än en minut att få Eros att gå på transporten igen, frivilligt. Sen upprepade vi det ett antal gånger och han var som ett skolexemplar. Nu ska jag iväg och rida lektion för Hreggi imorgon, så jag hoppas det går lika bra då.

Såg förövrigt lite gamla bilder idag, det har hänt lite på 1,5 år. Eller vad tycker ni? Då har han i stort sett inte ridits under ungefär 11 månader utav den tiden.
Då, okt 2010:
img_1021.jpg

img_1012.jpg

Deember 2011:
erosell1-600x399.jpg

Nu, vår 2012:
IMG_2756.jpg

tavling42.jpg

Senast ändrad:

Oj jag är verkligen sämst på att förklara/instruera, jag kan själv men vet inte hur jag ska förmedla till andra :o och det är jätte svårt när man inte sitter på hästen, jag rider så mycket på känsla, önskar jag kunde hjälpa dig men jag har inte kommit så långt med mina pedagogiska kunskaper än tyvärr :p

Jag är precis likadan själv. Hade tidigare en tränare som kunde sätta ord på exakt vad jag gjorde, vad hästen gjorde, hur det kändes och vilka konsekvenser det fick för pss båda. Grymt imponerande, letar fortfarande efter en ny sån som kan läsa av precis allt.

Vilken skillnad! Jag blir så grymt peppad av före och efter -bilder! Att utvecklas är det roligaste som finns!

Åhh vill åsså va 155 cm lång haha.. Fast 155 cm var jag när jag var 9 år:crazy:

Borde rida mer barbacka jag med, det är så sjukt bra för balansen och bra bålstabilitetträning.

Angående poängen... har ingen aning vad hon fick faktiskt, var så glad av att hon skötte sig på banan så jag var så klyrisk över de så poängena var inte av intresse.Hahaha sikken tävlingsmänniska jag är va?? hahahahaha

Hon fick 4,50 :) Resultatlistorna är ute!

Vilken skíllnad!=) Vilket jobb du har gjort! Ni är verkligen ett fint par tillsammans!:love:

Hon fick 4,50 :) Resultatlistorna är ute!

Ja jag såg de... åhh så bra poäng de fick, med tanke på förutsättningarna min lilla guling hon är bäst:love::love:

Är så hääääääääääääääääääääär stolt

Det är ju lite synd att du rider henne som 3-gångare med tanke på att hon tycks ha ganska bra förutsättningar för att vara en duktig fyrgångshäst!
Men alla har vi ju våra metoder och åsikter. :)

Jag är precis likadan själv. Hade tidigare en tränare som kunde sätta ord på exakt vad jag gjorde, vad hästen gjorde, hur det kändes och vilka konsekvenser det fick för pss båda. Grymt imponerande, letar fortfarande efter en ny sån som kan läsa av precis allt.

letar också efter en sån tränare, har provat 3 olika nu men de känns inte som nån av dom riktigt passar mig tyvärr :(

hoppas jag ska hitta rätt snart, känns som de jag provat är så negativa de jobbar inte med lösningsinriktad pedagogik som vi läst om i skolan precis, man kan inte bara tjata och gnata på allt dåligt man måste ge positiv förstärkning och berömma det som är bra så att hästen och ryttaren tycker att det är roligt och vill utvecklas vidare :)

Precis, jag har också jättesvårt för sånt. Om hästen har svårt för en sak blir det ju inte bättre av att man gnatar och tröttar ut den. Ge beröm direkt när den gör rätt och gör något enkelt ett tag innan man försöker igen, eller nöjer sig helt och går vidare.

Jag ska rida för reynir i höst och de gånger jag varit med och tittat har han varit noga med att göra det roligt, enkelt och logiskt för hästen. Det gillar jag så jag hoppas han ska passa oss.

Ska testa en ny tjej på måndag, hennes man funkade det jättebra med, så jag hoppas att det ska funka bra med henne också. Har annars åkt på många som bara vill att man drar, sliter, sparkar och tragglar. Då dör till och med superpositiva Solstrålen av tristess och frustration. Jag famlar mig hellre fram själv och går på känsla än rider för en sån.

vad är bra/dåligt i poäng nu igen jag har helt glömt var så länge sen jag tävlade.
kommer inte ihåg vad vi brukade få heller men har det ju uppskrivet någonstans men om jag inte minns helt fel fick vi 5,3 på en tävling en gång och det var jättebra för oss har jag för mig för blev så glad för det men då var ju thengill bara 6år eller något sånt.

Det är ju väldigt inviduellt, beroende på ekipage, men ska man gå efter FIPO så är bra poäng först när man börjar röra sig mot 6-7. (Tror att det till och med står övergång medel-bra till och med i Sv tillägget - lagom press man fick av att läsa det)

Men som sagt, ekipaget i sig kan vara toppen om de går för 4.5 i snitt, beroende på förutsättningarna.

Jag grät glädjetårar när Lúkas gick på 5.0. Fylkir blir jag jätteglad för när han går på 5.5. Får Skuggi poäng under 6.0 blir jag besviken (på mig själv).
Allt beroende på pålles och ekipagets kapacitet.

*KL*

Vet att det inte är en islänning men måste bara få visa vad vi hittade för sött i hagen i morse :love::love:

IMG_6663.jpg

Sötaste, står lite konstigt i uppförsbacken, håller på att somna.

IMG_6667.jpg

Har ett supergulligt svart litet hjärta på rumpan, undrar om det kommer att synas när hon blir större :laugh:

SÖT!!!!

*kl*

Jag är kär i min häst och min nya SADEL! :love: Nu äger jag äntligen en Sensation... TACK Eyjaros för bra affär! Jag provred i paddocken idag och det kändes helt kanon. Han går lika bra som barbacka, men jag får mer stöd. Sadeln är mjuk som en kudde mot rumpan :p Och tänka sig, han töltar rent och han fattar rätt galopp i båda varven? Jag tror Snorri älskar sin sadel också :love:

Men så söt!!

KL*
Idag var det lastning igen och hästen sköter sig exemplariskt. Lugn som en filbunke och lyssnar på minsta lilla signal, stegar enkelt in och ut ett steg i taget och inga problem att stänga om henne. Mycket stolt över henne!!

Idag_var_det_lastning_av_Therna_igen_Exemplarisk_hast_forstod_precis_vad_som_forvantandes_av_henne.jpg

Ts_oga.jpg

Sedan tog vi en liten uteritt och njöt av underbart sommarväder!
Hnokki.jpg

67833_1339096059.jpg

85181_1339096062.jpg

Fotade även lilla Dimma (e: mökkvi f åleby). Hon växer så det knakar. Kommer bli en riktigt snygg häst!!
Dimma_stallets_lilla_prinsessa_E_Mokkvi_fran_Aleby.jpg

19672_1339094606.jpg

Det är ju lite synd att du rider henne som 3-gångare med tanke på att hon tycks ha ganska bra förutsättningar för att vara en duktig fyrgångshäst!
Men alla har vi ju våra metoder och åsikter. :)

Jag rider henne inte som 3 gångare, bara för jag inte töltar varje dag innebär ju inte att hon aldrig töltas;)
Jag töltade både i går och idag sedan kan de gå 7 dagar och jag töltar inget för jag har annat som jag ska göra och har inplanerat att träna på.
Allsidig träning är min medod och allsidig är den inte om jag töltar varje dag.. då är den i min mening rätt ensidig träning.

Härligt! :D
Jag går själv och väntar på min Sensation jag har beställt, jobbigt å vänta!!!! :p

jag fick min sadel idag:bump::banana:
OMG vad den är skön, hur har jag kunna ridit runt i glubusen?? jag fick börja med att korta stiglädrena 4 cm för denna sadel är smk smalarei sätet. Och vilka knästööööd:love:
Jag sitter som ett smäck och jorunn verkar älska den lika mkt som jag för ujujuj vad hon tar i med stegena=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 979
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 556
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 556
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 430
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar