Snacktråd

Sv: Snacktråd

Nja, nästan rätt! Den du tänker på är ägaren till hästen jag kör och min groom ;)
Jag var den som sa "lycka till" till dig när jag var klar :D

Gick det bra förresten? Jag såg ju bara er när ni värmde upp!

Nej fel person ;) Här tror jag Vimsan kör häst :)

59532_159778224039121_100000208345368_545065_7962690_n.jpg

59532_159778357372441_100000208345368_545103_2500952_n.jpg

Och här groom!
59532_159778404039103_100000208345368_545116_2352050_n.jpg

Senast ändrad:

Fast det krävs ju mer koncentration att köra och lite mindre när man groomar ;)

Det gick bra för dig trots att det inte var din häst och du inte hade kört den så mycket. :)

Jag misstänkte det var du, kunde inte komma på någon annan så ;) Va fina ni var! Vi kände oss som värsta lantisarna bland alla toppenfina ekipage :D

Nja, han blev skituttråkad av den segdragna uppvärmningen (fattade inte att det var så mycket försening) så han vart kinkig när vi skulle igång efter första halten vid domaren så han kickade och fick draglinan mellan benen så jag fick skicka av min groom att rätta till det. Sen klantade jag till det på första snett igenom men i övrigt är jag väldigt nöjd

Här är bilder på oss:

alillen.jpg

alillen1.jpg

alillen3.jpg

alillen5.jpg

Tack så mycket!!
Jag tycker din guling var jättesöt :love: (trots sin mage ;))
Ni såg inte alls ut som några lantisar!!
Han såg så cool ut trots nytt ställe och massor med andra hästar :D

ps. jag ser liiiite mer avslappnad ut som groom, ha ha!

Avslappnad som groom? Är du riktigt frisk människa? :rofl:
Jag är aldrig så jävla rädd som då jag groomar! Sitta själv vid tömmarna är ju en barnlek. Men sitta på sidan...

Å så kan jag inte hålla käften häller. Sista tävlingen när jag groomade så mumlade kusken "var är femmas port"
DÄR! säger jag och pekar med hela armen! :eek:
Det hela slutar med att kusken kör fel port fel väg och jag ropar: FEL PORT, FEL PORT!!! Behöver jag nämna att vi blev uteslutna. :p

maria

Nämen! Ni är ju superfina!:love:
Känner igen det där med uttråkad häst, Min är precis likadan. och hon blir riktigt gnällig och knuffas och naffsas och sparka med alla benen. :cool:

Kul att det gick bra iaf!Ser så himla roligt ut, det där måste jag prova på sen! :banana:

Vimsan :love: Så fina ni är! och hur gick det för er? :laugh:

Taaack :D

Jo, det gick väldigt bra.
Delad 3:a i klassen på 58 straff (55 stp dressyr + en boll ner 3 stp)
och delad 2:a i DMklassen :bump:

Men du! Grattis!! :banana::banana:

Jag har verkligen noll koll när det kommer till körtävlingar.
Eller maraton har jag hört talas om men inte det ni tävlade i nu.
Vad går det ut på?
:rofl:

Och kan man tävla i stortsett med vilken vagn som helst? (med tanke på att den ena kör med gigg och den andra maratonvagn)

De tävlade i Caprilli. Man kör ett dressyrprogram och sedan står det koner längs med vägen med bollar på som ger straff om man river dem. Dressyrens poäng räknas om till straff och sedan får man 3 straff för varje boll man river. Den med lägst straff vinner.

Vilken utrustning som krävs står i TR (tävlingsreglementet) som man kan ladda ner från ridsportsförbundets hemsida. Men i grova drag så ska kusken vara utrustad med pisk, handskar, förkläde och huvudbonad. Groomen skall ha handskar och huvudbonad. Vagnen skall ha svängel och linor (dock inget måste i lägsta klassen :confused:), en viss spårvidd så den blir stabil och plats för groomen. Hästen skall ha välanpassad sele och ett huvudlag med nosgrimma och ett bett som inte skadar hästen. På tävlingsplatsen är det obligatorisk spannkontroll (i lägsta klasserna) där man får hjälp med justering av sele och vagn och man kan fråga om tips för att förbättra sin utrustning.

Tack för förklaringen! :bow:
Låter verkligen superkul! Jag kanske bit körbiten ist. :D

Tänkte höra om någon här inne vet något om "Flexselen"? Pris, kvalité?
Tycker den verkar perfekt då jag både vill köra klassisk körning (maraton, precision, dressyr) och jobba i skogen.. Plus att man kan ha draglinorna direkt i lokorna och få ännu ett alternativ :) Bågdäckel är ju inte heller fel..
Mejlade för en vecka sen men har inte fått något svar, vet inte om sidan är aktiv.

*länk borttagen av moderator*

Senast ändrad av en moderator:

jag fick svar för några månader sen iaf... jag var väl mest intresserad av vissa delar bara men vart ändå alldeles för dyrt, kändes billigare att köpa en bagagnad loksele + bröstsele.

*kl*
Har börjat tömköra mina i par :love: Går över förväntan. Kommer dock inte att sätta ihop dem förrens cirka ett år. Måste spara ihop till parsele och vagn :/

Intressant koncept. En snabbkoppling mellan dragringen och däckeln med lokor och brösta so har du en sele till allt .Tyvärr drar nog priset i väg .

Jo jag har fått svar nu, hela selen låg på 25"... Jotack :D
Jag får nog klara mig med bröstselen jag har, jag som precis köpt ny gigg x)

*KL*

Jag har en liten fundering..

Förra vintern så var det väääääldigt mkt snö här där vi bor, det var inte ens att fundera på att ta sig ut med rockarden för slant den inte åt höger, till vänster eller ned i diket...ja, då kom vi ingen vart alls. Det var helt enkelt inte skojigt alls :(

Inför denna vinter har jag börjat grunna på om man på ngt vis kan fästa skidor (modell trickskidor?) på rockarden istället. Tror ni att det är möjligt?
Vill ni "bollplanka" lite med mig gällande den idén? Eller är det bara en tokdum idé som skall förpassas till papperskorgen direkt kanske? :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 137
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 037
Senast: Bison
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 381
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar