Snacktråd

Sv: Snacktråd

Lägesen jag skrev sist, har jobbat en massa på sistone så tiden ahr inte räckt till. Nu i höst har jag mest ridit AR på Lillen men idag dammade jag av selen igen och testade att köra släde för första gången både för mig och honom. Han skötte det galant och det blev en kort men mysig tur. På fredag ska vi ut på riktigt nu när vi vet att det fungerar, blir jag och en kompis och FIKA :)

Här är från idag: http://www.youtube.com/watch?v=kXfa3KZZNUs

Ser mysigt ut! :) Jag åkte släde efter ardenner i lördags och försöker komma på en enkel konstruktion på släde som jag kan bygga själv, med lite svetshjälp. Jag har en plan... Men jag har inte råd att göra verklighet av den just nu, förstås. Men jag vill ha en, med parstång! :D

Annars sysslar jag en del med ungponnyerna nu, eftersom tävlingsponnyn står på boxvila p.g.a. fång. :( Alltid ska det tydligen vara nåt som förstör planerna...

Ser mysigt ut! :) Jag åkte släde efter ardenner i lördags och försöker komma på en enkel konstruktion på släde som jag kan bygga själv, med lite svetshjälp. Jag har en plan... Men jag har inte råd att göra verklighet av den just nu, förstås. Men jag vill ha en, med parstång! :D

Annars sysslar jag en del med ungponnyerna nu, eftersom tävlingsponnyn står på boxvila p.g.a. fång. :( Alltid ska det tydligen vara nåt som förstör planerna...

Det var verkligen mysigt :) Åh, parstång låter häftigt :) Hoppas du får till det sen då.

Men attans, va besviken man blir när man väl fått ändan ur och tänkt köra igång.

Måste bara visa denna bilden med...han är ju desto sötare framifrån :

101208.jpg

Idag tänkte jag att min rödhåriga 2½-åring ska få dra däck. :)

Min minishettis, också 2½ år, ska få testa sitt nya träns, så att hon förhoppningsvis kan börja tömköras som de andra unghästarna. Men jag tror att sidostyckena är för långa, så det blir väl en kväll i soffan med lädersömnadskitet igen... Jag kortade av nackstycket på nosgrimman häromdagen, för den remmen som spännet sitter i var ungefär dubbelt så lång som den behöver vara... *svordom* Att det ska vara så svårt att göra vettiga träns till shetlandsponnyer! :devil: Tur att jag har grejer så att jag kan sy om träns och selar m.m., för annars skulle det inte bli mycket motion för någon av mina ponnyer, för jag skulle inte ha utrustning som funkar.

Var ute och tömkörde min mörka stolthet, unghingsten, igår och det gick helt makalöst bra. Vi travade säkert halva tiden, mest för att vi båda behöver gå ner i vikt litegrann... :angel: Lite gnägg blev det, för polarn stod ju kvar i boxen i stallet, men för att vara första gången Chino gick hemifrån utan kompis så är jag väldigt nöjd. Testade nya eggbettet med fasta ringar och det kändes faktiskt jättebra i munnen på honom, stabilt och bra.

Shit, vad kul det är att ha så många unghästar igång! :D 2½ års väntan är över!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 113
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Bison
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 375
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar