Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Det var precis den logisitiken jag misstänkte att du hade att slåss mot, imponerande om du lyckas! Är det primärt Respekt som är tilltänkt för EM? Och hur länge ska pojkvännen envisas med att bo i fel (eller är det rätt kanske?) landsände?

Nä, nu måste jag åka och träna dressyr, tack och lov för tränaren som kommer till ridhuset vid stallet. Och att det fungerar bra med henne. Vill komma igång och göra något vettigt med 6-åringen!

Om du vill slippa hyra ekipage kan du komma hit och köra upp med våra ekipage. Finns ju flera släp och bilar :)

Det är tradigt nu på vintern och speciellt när Conny börjar komma igång mer. Mycket kall ridning :p
Men annars rullar det rätt bra tycker jag. Klart att det tar mycket tid men jag har tur med flexibelt jobb :)

Grabben surrar om att komma till stockholm och avsluta studierna här men vi får väl se. Han har ju drygt 2 år kvar...

Fasiken vad knäppt med T-styrelsen. Tycker ju att de borde vara lite hjälpsamma eftersom de rört till det, oavsett om det är systemet eller inte. Det är ju deras system!

Angående släp så finns det ju inte så många som väger 3,5 ton och inget över det vad jag vet?
Fio: Vad ska du köpa för något? :bump:

Undret igen: Haha, ja mitt liv finns packat i en necessär. ;)
Jag har ju lägenhet söder om Stockholm och jobbar mitt i smeten. Gården är ju nästan 8 mil bort och där bor jag för det mesta.
Stora målet jag pratar om är såklart EM i höst, om det inte går att finansiera eller nå dit är SM målet och börja kvala för nästa år.
Dessutom bor ju pojkvännen i Lund som du vet, och det är ju en parameter som stör logistiken ännu mer ;)

Fio igen: Haha, du har rätt såklart men det är lätt att sitta och sukta över tävlingar så här i kylan ;)
Dessutom känner jag att jag måste välja, satsa eller inte. Måste liksom välja nu om jag ska åka på alla dess kval eller inte, annars har jag en helt annan tävlingsplanering där jag kommer åka på så mycket jag kan i sverige. Allt eller inget liksom. Det är ju ingen mening att komma på det halvvägs in i terminen att jag vill försöka kvala eller också att inse att pengarna inte finns :crazy:

Fast vad händer om du inte börjar kvala .. och så mitt i terminen råkar det ramla in massa pengar.. då hinner du definitivt inte. Jag vet inte hur gammal du är men pratar du senior eller YR EM ? Senior EM då måste du göra en lång 3* nu i vår och det finns väl bara 3 st egentligen att välja på? Polen har väl sin i midsommer eller? men uuuu 2 månader innan är lite tufft.

Vi får se vad det blir för transport..jag har kollat in några stycken redan och stött och blött om man borde köpa lastbil istället men då måste jag ta C-kort och sen är allt dyrare med lastbil.. så det lutar åt en 3-hästars med bodel iallfall för att få plats med packning osv..

Om du vill slippa hyra ekipage kan du komma hit och köra upp med våra ekipage. Finns ju flera släp och bilar :)

Fast hon hade ju ett eget släp redan att köra med som kräver E-kort, men då får ju någon köra det till uppkörningen ;)

Det är senior vi pratar om (sedan 3 år tillbaka, gammal som gatan ju :p)
Till Polen hinner jag inte. Fast om det skulle börja trilla in pengar helt plötsligt så kan jag ju satsa på att ha kvalen klara till nästa år i sådana fall :)
Jag hade kollat på Moskva ( :crazy: ) men inser att det kanske är för nära inpå?!

Vilka märken har du titta på?

Angående Undrets släpproblem så tror jag, om jag inte har fel, att släpet är en bra bit ifrån henne och här kan ju jag göra ekipaget till uppkörningen :)

Oj är du så gammal redan :o Om du inte hinner till Polen i juni så är du nog rätt körd på dom långa kvalen, känns extremt tätt inpå annars för EM går väl i augusti? Men ryssland haha du kan inte åka dit, du kommer bli rånad och mördad :D

Jag kan förstå lusten eftersom Sverige har 12 platser till EM men om du inte har ridit 3* än så är det nog mer realistiskt att vänta tills nästa år.. faktiskt! Kvala i lugn och ro istället , tror både du och hästen mår bättre av det. Det blir aldrig bra om det ska vara på håret sas.. och det krävs nog lite rutin i 3* om man ska göra ett EM än vad du hinner få.. Det är mitt råd, men du vet ju själv bättre vad du tror du kan åstadkomma än vad jag vet.. har ju knappt sett Er :) Men förresten har du gjort ditt långa 2* kval än?

Märken ? Ja det finns ju inte så många.. har kollat på alla. Equitrek är ju klart billigast men frågan är vad man får för pengarna? Har en kompis som hade en Xtrail eller vad den nu heter som hon var väldigt nöjd med. Sen har vi Boj men då blir det en begagnad och inte så enkla att få tag på.. Ditt släp, har du kök i det? Jag har ju en kompis som bygger hästlastbilar.. kan ju kanske fjäska till något där ;)

Senast ändrad:

Nej visst är det så men såklart vill man rida i Malmö. Och jag kommer såklart aldrig att rida något jag inte tror vi är redo för och jag tror på hästen till 110%
Känns det inte bra under resans får man såklart ändra planen och målen.
Haha, är Ryssland så illa?
Han var ju borta en stor del av förra året så har en 2 kvar för lång.

Nej, vi har inte kök. Egentligen bara säng och eluttag och mycket utrymme. Boj har ju fantastiskt fin bodel men värdelös lastvikt. Hur är det med reservdelar till boj om de konkat? De andra märkena vet jag inget om.
Vi betalade 100.000 begagnat för vårat och då hade det rullat lite. Och det ät lastvikt på 1800, släpet tomt väger 1700

OM du inte kvalar kan du göra mig sällskap under EM, säg bara till i tid, så jag hinenr införskaffa mer skumpa, vore ju förfärligt om den inte räcker! (Läktar-ryttare är ändå de bästa har jag hört *visslar*) :D

Gulligt erbjudande, men köra upp i Stockholm eller ens närheten?! Hujedamej, då håller jag mig hellre i de värmländska skogarna, där vet jag var jag ska :angel: och nu när jag fått en uppkörningstid så tänker jag inte ändra den, då får man väl aldrig någon ny :grin:

Liten är du ju storleksmässigt men det brukar vara de små som tar för sig mest så mycket skumpa bör nog införskaffas!

Rebeccajoli, vi gör sällskap på läktaren, Pooh hänger säkert på! Men du vet väl att det är rosa klädsel som gäller också????

Åh Gud åh Gud
Haha, sant men jag behöver inte mycket för att börja hitta på hyss :p

Håll dig på marknivå bara, farligt nog utan att klänga i loftsängar :angel:

equitreken går på lite mer än 150.000 ny om man hämtar hem den från england..kostar säkert ett antal tusenlappar till om man köper den här i sverige. Men då är det 3 hästars.. bodel med sittplats för 4 personer och 2 som kan sova.. litet kök och toalett.

Vi ska ju troligtvis åka i maj och kolla på badminton så då ska vi kika lite närmare på den där, vi ska ju vara bort i dryga veckan då respektive passar på att planera in kundbesök i området.. mkt lägligt att han sedan måste ha någon som kan köra på vänstersidan då han vägrar... han brukar annars betala en chaufför 1000 spänn om dagen för det men nu kan jag ju det så det passar ju väldigt bra :D

Haha nä ska du med som hästskötare så visste jag ju att du kräver en toa :rofl:

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix