Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men gud vad smart! Här har jag funderat på alla möjliga lösningar för att få ha mina garderober ifred (tillfällig lösning: ställa tung låda framför), och så var det sådär enkelt!

När jag hade dörröppnande katt vände jag på handtagen, då blev det betydligt svårare för henne att öppna (och smidigt för mig att slippa byta handtag helt ;) )

Första steget kan ju vara att sätta dit magnetlås i nederkant. Sitter de tillräckligt bra och katten inte är väldigt stark kan det räcka. Vill man sen inte skruva i dörrarna funkar barnlås av den här typen:

834974-origpic-ba5e55.jpg

Vi började med att vända handtagen, men det gick ändå att öppna efter envetna hopp mot dörren, så det blev nästan lika jobbigt att ha dem försökandes på andra sidan. :meh:

Mvh Fråga mig om kattsäkring.

Första steget kan ju vara att sätta dit magnetlås i nederkant. Sitter de tillräckligt bra och katten inte är väldigt stark kan det räcka. Vill man sen inte skruva i dörrarna funkar barnlås av den här typen:

834974-origpic-ba5e55.jpg

Vi började med att vända handtagen, men det gick ändå att öppna efter envetna hopp mot dörren, så det blev nästan lika jobbigt att ha dem försökandes på andra sidan. :meh:

Mvh Fråga mig om kattsäkring.
Magneter hjälper inte. Den här katten lägger sig på rygg och bänder upp luckor/garderobsdörrar med båda framtassarna :meh:
En period körde jag på sporremmar, men det tar ju sån jäkla tid att öppna och stänga dom hela tiden

@Sassy och @cili: Attans vad glad jag är över mina damer! De har aldrig haft ner blommor på pin kiv (som en av de tidigare kissarna gjorde :meh:), aldrig öppnat handtagsdörrar (som mormor och morfars siameser gjorde, de samarbetade :D) och aldrig öppnat garderobsdörrar :up:

Appropå det här med medvetet ofog. Nikita har aldrig klöst på möbler tidigare men någon kväll klöste hon lite lätt, matte kommer farande och tar bort henne och efter det klöser hon så fort hon vill ha uppmärksamhet. Jag sitter vid datorn, mjau, mjau, pip, sitter kvar, 'klös, klös,' = människa kommer farande och tar bort katt, katt mycket nöjd med livet och kurrar sött i famnen. :meh:

Håller tummarna för att allt ska gå bra med den nya lilla kissen! :) Som också var fantastiskt söt såklart :love:
Det blir ingen kisse :(. Självklart hade ägarna ångrat sig och skulle försöka ha kvar katten och ge det en chans till. Både jag och uppfödaren är överens om att det inte är värt att chansa på Doris. Uppfödaren tror inte skelningen kommer växa bort och jag känner mig väldigt osäker. Så nu har det sista som inte än gått åt helvete det här året gjort det. Nu är jag tillbaka på ruta ett och behöver leta vidare efter min hona... Känner mig så trött på detta. Oturen förföljer mig.

Det blir ingen kisse :(. Självklart hade ägarna ångrat sig och skulle försöka ha kvar katten och ge det en chans till. Både jag och uppfödaren är överens om att det inte är värt att chansa på Doris. Uppfödaren tror inte skelningen kommer växa bort och jag känner mig väldigt osäker. Så nu har det sista som inte än gått åt helvete det här året gjort det. Nu är jag tillbaka på ruta ett och behöver leta vidare efter min hona... Känner mig så trött på detta. Oturen förföljer mig.

Men näe :( Hoppas verkligen DIN katt korsar din väg snart, håller alla tummar. Kanske blir det något ännu bättre :) kram!

@Emuliiaa + @zassoo : Tack så mycket för er omtanke. Det känns rätt tungt just nu för det känns som allting bara går emot mig. Men jag hoppas liksom ni att DEN honan snart finns framför mig. Det är ju tyvärr lite fel årstid eftersom många honor inte löper vintertid, men jag får hålla utkik och hoppas på att det dyker upp någon liten tjej till mig snart.

@Marty Så tråkigt :(

Alltså attans också :p Igår kväll fångade vi en mus i en sån bur som inte dödar musen. Så vi släppte ut den i köket till två väldigt intresserade katter. Pia är fortfarande väldigt blyg så hon vågade inte göra så mycket iom att min sambo stod så nära buren och musen. Men Lotta försökte fånga den och var nära men fick svänga för att ett kompostgaller vi satt så de inte ska komma in bakom spisen - så musen hann krypa upp i ett hål vi inte visste fanns. Så himla frustrerande!!!

@Marty Så tråkigt :(

Alltså attans också :p Igår kväll fångade vi en mus i en sån bur som inte dödar musen. Så vi släppte ut den i köket till två väldigt intresserade katter. Pia är fortfarande väldigt blyg så hon vågade inte göra så mycket iom att min sambo stod så nära buren och musen. Men Lotta försökte fånga den och var nära men fick svänga för att ett kompostgaller vi satt så de inte ska komma in bakom spisen - så musen hann krypa upp i ett hål vi inte visste fanns. Så himla frustrerande!!!
Så förargligt!

Mina katter var vuxna innekatter när de kom till mig. Först köpte jag djupfryst ormmat (möss) till dem att träna på. Då slapp jag möss som rymde :D Sedan praoade katterna på näbbmöss och det dröjde inte länge innan de var fullfjädrade jägare. De älskar sitt jobb!

@aprilmaj Vi har ju sett ny aktivitet här hemma så det dröjer nog inte länge innan vi får en döing dem kan få öva på :p Sen hade vi kanske lite höga förhoppningar iom att Lotta tog en levande mus samma dag som hon flyttade hit - men då sprang den rakt på henne ;)

@aprilmaj Vi har ju sett ny aktivitet här hemma så det dröjer nog inte länge innan vi får en döing dem kan få öva på :p Sen hade vi kanske lite höga förhoppningar iom att Lotta tog en levande mus samma dag som hon flyttade hit - men då sprang den rakt på henne ;)
Men hon tog den! Och åt dessutom upp den(?), bådar mycket gott skulle jag vilja säga! Känns inte så otroligt att andra katter skulle kunna reagera genom att skutta undan i förvåning eller bara glo efter musen medan den smet :D

Men hon tog den! Och åt dessutom upp den(?), bådar mycket gott skulle jag vilja säga! Känns inte så otroligt att andra katter skulle kunna reagera genom att skutta undan i förvåning eller bara glo efter musen medan den smet :D
Haha jo, en har hon tagit och ätit upp! Synd bara på denna som smet, men nu fick hon öva lite iaf ;)

Sigrid tycker att matte ska gå upp. Hon gillar INTE när man drar sig. Kompromissade en stund genom att ligga i sängen i tio minuter. Nu gapar hon igen. Blötmatsfrukost gånger två har hon fått, leka vill hon inte. Hon vill bara att vi ska gå upp! :meh:

En fråga till er andra; gör era katter ljud/läten när de jagar leksaker/laserpekare hemma? Vi har kommit på Egil med att liksom göra ett "klickljud" när han ligger och lurpassar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama