Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är vi hemma med nya missen! Han sov i min famn nästan hela bilresan och fick hälsa på gizmo genom burgallret - det tog han med ro medan gizmo tyckte han var väääldigt konstig. Nu är han i eget rum med ny toalåda och mat&vatten för att få chans att smälta allt lite.

Om en stund får han komma ut när gizmo är i annat rum så han får kolla sig omkring och bekanta sig med hunden. Han är såååå fin!!

@McFlurry Du får tänka på att jag och @Asko har ragdolls, deras instinkter är lite avtrubbade :D Sessan är förstås en huskatt men hon är lite fin i kanten.

Ha ha Ragdolls :p

Min kattpojke (han med brutna benet ni vet) han har minsann fångat en mus en gång säger han.

1b4265d06d2a11e29a3e22000a1f90ce_7.jpg

Vad han glömde berätta är att den där lilla kraken är djupfryst och han bara hittat den ute ;)

Wiii, Malla löper!! Åker troligen till hanen imorgon. Känns inte riktigt redo än, så jag tror det blir imorgon snarare än idag. Sen hur man kan komma på att löpa just nu, i mörkaste december med regn och regn och lite rusk? Jaja...
Woho! Hoppas att det blir en lyckad dejt :)

Wiii, Malla löper!! Åker troligen till hanen imorgon. Känns inte riktigt redo än, så jag tror det blir imorgon snarare än idag. Sen hur man kan komma på att löpa just nu, i mörkaste december med regn och regn och lite rusk? Jaja...

Äntligen! :D
Min löper nu också... Slutar hon idag blir det piller i morgon så vi hinner få lite sömn innan vår egna lille kommer. ;)

Ha ha Ragdolls :p

Min kattpojke (han med brutna benet ni vet) han har minsann fångat en mus en gång säger han.

1b4265d06d2a11e29a3e22000a1f90ce_7.jpg

Vad han glömde berätta är att den där lilla kraken är djupfryst och han bara hittat den ute ;)

Duktig kisse! :up:

Fast Missia hälsar och säger att de är godare färska så han får prova det nästa gång ;)

Just nu ser det ut såhär hemma hos oss: http://i1005.photobucket.com/albums/af177/emiliaahman/Mobile Uploads/image_zps005e6f5b.jpg

Gizmo tycker lillen är sjukt intressant men fräser och låter så fort han kommer för nära. Lillen är väldigt duktig och modig, nonchalerar den fräsande stora och busar omkring för fullt.
Nu har jag suttit och lekt med lillen ett tag och det verkar som att det släpper för gizmo mer och mer :)

Lillen sov med oss inatt medan gizmo fick vara i resten av lägenheten. Det gick bra och gizmo är van att vara utestängd från sovrummet nattetid då jag är så lättväckt. Hur länge tycker ni vi ska hålla dom såhär separerade? Hur vet man och gizmo är arg på riktigt eller bara markerar att det är hans lya?

Just nu ser det ut såhär hemma hos oss: http://i1005.photobucket.com/albums/af177/emiliaahman/Mobile Uploads/image_zps005e6f5b.jpg

Gizmo tycker lillen är sjukt intressant men fräser och låter så fort han kommer för nära. Lillen är väldigt duktig och modig, nonchalerar den fräsande stora och busar omkring för fullt.
Nu har jag suttit och lekt med lillen ett tag och det verkar som att det släpper för gizmo mer och mer :)

Lillen sov med oss inatt medan gizmo fick vara i resten av lägenheten. Det gick bra och gizmo är van att vara utestängd från sovrummet nattetid då jag är så lättväckt. Hur länge tycker ni vi ska hålla dom såhär separerade? Hur vet man och gizmo är arg på riktigt eller bara markerar att det är hans lya?
Om jag var ni skulle jag släppa på separeringen typ nu. Den lilla kommer gå undan och Gizmo kommer med 99,9 % säkerhet inte göra något mer än att fräsa och morra. Vår Alice tyckte det var väldigt läskigt när Sally kom hem. Hon morrade och fräste som bara den. Det löste sig över en skål med mjukmat = kattungen distraherades av maten och Alice kunde inte hålla sig borta, och fick samtidigt möjlighet att nosa ordentligt på den lilla. :)

Gizmo smet in förut när jag sminkade mig, spatserade rakt mot den lilla som låg och bara tittade. Då fräste han bara till och sedan smög vidare :) Har varit iväg och klippt mig nu och då har den lilla varit i eget rum, kanske ska öppna upp nu när jag kommer hem då.

Nu är de lösa båda två, började med att de nosade på varandra sedan fortsatte lillen leka med sin råtta. Han busar fortfarande men har gizmo hack i häl hela tiden - som går omkring och "kuttrar"? Vad betyder det? Han är inte arg utan busar han med men fortfarande lite skeptisk till vad den lilla är för nått.

Lillen säger ifrån när gizmo kommer för nära, då fräser han till :D

Gizmo slår med tassen mot honom ibland när den lilla lägger sig ner och fräser, jag har sagt till gizmo då och föst bort honom. Rätt/fel? Hur mycket ska man lägga sig i?

Gizmo slår med tassen mot honom ibland när den lilla lägger sig ner och fräser, jag har sagt till gizmo då och föst bort honom. Rätt/fel? Hur mycket ska man lägga sig i?

Det ska mycket till innan jag lägger mig i, mycket mer än fräs och slag med tassen. Så länge den katt som blir less/får stryk/vill ge sig kan komma undan den andra katten får de helt enkelt hållas. Jag har nog faktiskt aldrig lagt mig i, det har aldrig blivit så illa att jag bedömt att det varit nödvändigt och då har jag varit med om situationer då det går rätt så vilt till.

Låt katterna vara så mycket som möjligt! De håller på och gör upp rangordningen och den lille inkräktar på din äldre katts revir så det som händer är normalt. Har du klippt klorna på dem båda annars är det bra så slipper det bli eventuella rivsår som blir jobbiga.

Finns det något jag kan göra för att få mina katter att börja göra ifrån sig ute igen? Vi har flyttat nyligen och de har fått vara inne på heltid för att bo in sig. Nu har de börjat få gå ut korta stunder med sällskap.

På förra stället föredrog de att uträtta sina behov utomhus, men nu är det bråttom, bråttom in för att gå på lådan.

De kommer alltid att ha lådor inomhus, men det vore bra att slippa skynda in.

Finns det något jag kan göra för att få mina katter att börja göra ifrån sig ute igen? Vi har flyttat nyligen och de har fått vara inne på heltid för att bo in sig. Nu har de börjat få gå ut korta stunder med sällskap.

På förra stället föredrog de att uträtta sina behov utomhus, men nu är det bråttom, bråttom in för att gå på lådan.

De kommer alltid att ha lådor inomhus, men det vore bra att slippa skynda in.

Fast VART utför dina katter sina behov? Det är ju bra om de använder dina lådor du har inomhus så någon stackars granne slipper ha kattskit och piss i sin rabatt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama