Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sigrid tycker att matte ska gå upp. Hon gillar INTE när man drar sig. Kompromissade en stund genom att ligga i sängen i tio minuter. Nu gapar hon igen. Blötmatsfrukost gånger två har hon fått, leka vill hon inte. Hon vill bara att vi ska gå upp! :meh:
:eek: Vilken ondskefull katt, att förstöra den bästa delen av morgonen :mad:;)

Apropå sängen så har min lilla Alice fått för sig att sova i min säng ibland medan jag också sover där! Har aldrig haft en katt som velat det (är en som rör mig rätt mycket i sömnen) så även om det bara är vid benen så känns det härligt :love:

:eek: Vilken ondskefull katt, att förstöra den bästa delen av morgonen :mad:;)

Apropå sängen så har min lilla Alice fått för sig att sova i min säng ibland medan jag också sover där! Har aldrig haft en katt som velat det (är en som rör mig rätt mycket i sömnen) så även om det bara är vid benen så känns det härligt :love:
Jag älskar att hs katt i sängen men Sigrid var inte välkommen i sovrummet hos sin foderfamilj så hon har fattat först nu att hon ens får vara i sovrummet. Förut stod hon bAra utanför den öppna dörren och gapade. Så hoppas på att hon ska fatta att hon är välkommen att sova med oss :)

Alice går sakta fram till mig i fåtöljen, sätter sig ned, stirrar på mig tills jag tittar tillbaka och då jamar uppfodrande med en mjuk blinkning.

Men detta var efter flera försök som bestod av hårda smekningar av kind mot fot, sedan högljudda klagande jamanden på olika nivåer av ömklighet och upprördhet varvat mellan mig och de i köket.

Jag tror att hon tycker att det är dags för middag. :grin:

Men jag är elak och tycker att hon kan få gott lära sig att man inte får tidigare än när jag tänkt mig äta middag :sneaky: Lite svårt dock då mina föräldrars hjärtan smälter lättare än mitt :D

Alice går sakta fram till mig i fåtöljen, sätter sig ned, stirrar på mig tills jag tittar tillbaka och då jamar uppfodrande med en mjuk blinkning.

Men detta var efter flera försök som bestod av hårda smekningar av kind mot fot, sedan högljudda klagande jamanden på olika nivåer av ömklighet och upprördhet varvat mellan mig och de i köket.

Jag tror att hon tycker att det är dags för middag. :grin:

Men jag är elak och tycker att hon kan få gott lära sig att man inte får tidigare än när jag tänkt mig äta middag :sneaky: Lite svårt dock då mina föräldrars hjärtan smälter lättare än mitt :D
Jag ger upp direkt och öser på mat direkt som hon börjar gapa - fast då vill jag ha in henne på blötmatsdiet på sikt.

Jag ger upp direkt och öser på mat direkt som hon börjar gapa - fast då vill jag ha in henne på blötmatsdiet på sikt.
Haha, jag ger mig inte, tänker bara att det blir värre om hon fattar att om hon bara klagar tillräckligt så ger matte efter. Men det är lite lättare för mig att ignorera henne kanske då jag är hörselskadad, inte alltid som jag hör de tystaste pipen men hon blir inte så tyst ganska snabbt :grin:

Jag surfade igår på sverak och undrade, typ för tusende gången, vilken ras jag skulle ta som nästa katt. Bestämde mig för att verkligen plocka bort bland listan, och då blev ragdoll (såklart) och maine coon kvar.
Och så gick jag in på ragdollklubbens hemsida och läste deras beskrivning av rasen igen och ...
happy-love-heart-smiley-emoticon.gif

Damn, I fell in love again :love:

*meiaow* säger Tassa (dvs jag vill gå ut). Jag säger det är kallt, blött och mörkt ute. Tassa: "MEIAOUW". Jag: "Gå ut då" :meh:

När jag ätit färdigt och går ner och öppnar dörren galopperar en kisse in och tittar på mig som att jag låtit henne frysa ihjäl :cautious: Det är +0,5 grader här, hon har ohyggligt tät päls och det var faktiskt hon som ville gå ut!

Haha, jag ger mig inte, tänker bara att det blir värre om hon fattar att om hon bara klagar tillräckligt så ger matte efter. Men det är lite lättare för mig att ignorera henne kanske då jag är hörselskadad, inte alltid som jag hör de tystaste pipen men hon blir inte så tyst ganska snabbt :grin:
Som ägare till Sigrid skulle en hörselskada vara toppen! Hon piper och gapar för ALLT. Nyss meddelade hon att det var sovdags på favoritplatsen - som ca 90 procent av tiden. Viktig information minsann, vi kan ju tappa bort henne! :D

(Hoppas skämtet är ok!)

*meiaow* säger Tassa (dvs jag vill gå ut). Jag säger det är kallt, blött och mörkt ute. Tassa: "MEIAOUW". Jag: "Gå ut då" :meh:

När jag ätit färdigt och går ner och öppnar dörren galopperar en kisse in och tittar på mig som att jag låtit henne frysa ihjäl :cautious: Det är +0,5 grader här, hon har ohyggligt tät päls och det var faktiskt hon som ville gå ut!
Det är alltid en briljant idé att gå ut just då, men om det inte var det så var det faktiskt inte kattens idé utan DIN dumma idé :D

Som ägare till Sigrid skulle en hörselskada vara toppen! Hon piper och gapar för ALLT. Nyss meddelade hon att det var sovdags på favoritplatsen - som ca 90 procent av tiden. Viktig information minsann, vi kan ju tappa bort henne! :D

(Hoppas skämtet är ok!)
Det är iallafall sannerligen praktiskt att ta av mig hörapparaterna, som jag blir döv utan, om nätterna - vaknar aldrig av något (förutom när hon hoppar på mig, fast då dör jag av chock istället) :D Om hon skulle bli alltför olidlig så är det bara att stänga av dem :angel:

(Helt ok! :p)

Det är iallafall sannerligen praktiskt att ta av mig hörapparaterna, som jag blir döv utan, om nätterna - vaknar aldrig av något (förutom när hon hoppar på mig, fast då dör jag av chock istället) :D Om hon skulle bli alltför olidlig så är det bara att stänga av dem :angel:

(Helt ok! :p)
Det låter onekligen praktiskt! Du får bli Sigrids nya matte om vi skulle bli allergiska ;)

Gullig, fluffig ragdoll - vem kan motstå det? (Utom Alice då :angel:)
Jag bläddrade faktiskt nu lite bakåt i bildtråden för att hitta en bild för att fräscha upp minnet men lyckades inte hitta någon, inte att jag planerar en catnapping nejdå *host* utan av ren nyfikenhet :angel:;) Bild? :D
Förutom Alice, mina föräldrar misstänker jag :o De vill absolut inte ha någon mer katt så länge jag bor hos dem :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama