Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken goding! Älskar bruna mitted! De är så söta med den kritvita hakan mot det bruna ansiktet. Grattis till en fin katt! Blir så nyfiken på vilken uppfödare hon kommer ifrån, men du behöver inte säga det om du inte vill
Lilla Fröken Fluff aka Sigrid flyttade hem till oss i lördags. Ragdoll, fyra år, kastrat sen nån månad. Innan dess har hon haft två kullar där det sparats ungar för vidare avel. Lite försiktig, pratig och bestämd på hur livet ska vara. Ljuvlig!
Misstänkte att jag skulle få frågan, men tänkte att jag får se om nån är intresserad Kisse heter på papperet S*Hallongläntans Snöflinga har som sagt fått två kullar. Är inte så mycket utställd, men har fått mycket fin kritik de gånger hon är ställdVilken goding! Älskar bruna mitted! De är så söta med den kritvita hakan mot det bruna ansiktet. Grattis till en fin katt! Blir så nyfiken på vilken uppfödare hon kommer ifrån, men du behöver inte säga det om du inte vill
Hallongläntan har fina katter tycker jag. Gillar deras hane Danton . Jag tror det blir riktigt bra! Du får prova att ställa henne sen när ni är lite varma i kläderna med varandraMisstänkte att jag skulle få frågan, men tänkte att jag får se om nån är intresserad Kisse heter på papperet S*Hallongläntans Snöflinga har som sagt fått två kullar. Är inte så mycket utställd, men har fått mycket fin kritik de gånger hon är ställd
Kul att du tycker det Jag är inte så insatt i ragdollaveln på det viset, men jag valde ras utifrån ett antal kriterier och sen visste jag att en vuxen och frisk katt var det jag ville ha. Sen dök (numera) Sigrid upp och jag träffade uppfödaren och det visade sig att vi klaffade fint och att lilla S nog skulle trivas med det jag kunde erbjudaHallongläntan har fina katter tycker jag. Gillar deras hane Danton . Jag tror det blir riktigt bra! Du får prova att ställa henne sen när ni är lite varma i kläderna med varandra
Tror säkert Sigrid kommer trivas hos dig. Oavsett om man köper en vuxen katt eller kattunge är det ju viktigt att man är medveten om vilken typ av katt man köper. Jag vet många fiiina kattraser som jag ALDRIG skulle vilja ha pga deras aktivitetsnivå. Ragdoll däremot är helt perfekta. Sen är det ju såklart alltid viktigt att få bra kontakt med uppfödaren. De fungerar väldigt bra om man har frågor eller funderingar som man inte själv finner svaret på.Kul att du tycker det Jag är inte så insatt i ragdollaveln på det viset, men jag valde ras utifrån ett antal kriterier och sen visste jag att en vuxen och frisk katt var det jag ville ha. Sen dök (numera) Sigrid upp och jag träffade uppfödaren och det visade sig att vi klaffade fint och att lilla S nog skulle trivas med det jag kunde erbjuda
Nu är hon bokad. Om hon inte utvecklas åt helt fel håll av någon anledning så kommer snart denna tjej tingas av mig. I mitten av december är hon leveransklar och det känns väldigt rätt. Hon är tyvärr lite feltecknad på bakbenen men hon kommer nog få följa med på någon utställning och prova sina vingar ändå.
Låt mig presentera Doris
Bilder från uppfödaren, 7 veckor gammal.
Om det bara är en natt hade jag nog hellre försökt få någon vän kolla till katten hemma hos er en-två ggr beroende på när ni åker. Tror det stressar katten mer än det gynnar honom.Behöver lite råd.
De senaste gångerna jag varit bortrest och hälsat på mina föräldrar (handlar om 1 eller 2 nätter) har min killkompis haft min katt hos sig och det har funkat bra. Nu kan han tyvärr inte när jag och sambon åker iväg nästa vecka mån-tis.
Tror ni det blir för stor omställning för katten att följa med? Är isåfall bilresa från malmö-göteborg och sedan sover vi hos min pappa.
Han är inte van att åka bil eller byta miljö. Sist flyttade vi och då tog det någon vecka innan han rörde sig obehindrat och inte sprang och gömde sig så fort ett ljud hördes.
Tänkte han kanske kunde bo i min brors källarrum så det inte blir alltför stort för honom isåfall.
Tankar?
Livet som kattägare är svårt redan innan kisse kommit hem: Torrfoder eller blötfoder? Har koll på alla fördelar med blötfoder, men är nära att falla för torrfodrets smidighet
Behöver lite råd.
De senaste gångerna jag varit bortrest och hälsat på mina föräldrar (handlar om 1 eller 2 nätter) har min killkompis haft min katt hos sig och det har funkat bra. Nu kan han tyvärr inte när jag och sambon åker iväg nästa vecka mån-tis.
Tror ni det blir för stor omställning för katten att följa med? Är isåfall bilresa från malmö-göteborg och sedan sover vi hos min pappa.
Han är inte van att åka bil eller byta miljö. Sist flyttade vi och då tog det någon vecka innan han rörde sig obehindrat och inte sprang och gömde sig så fort ett ljud hördes.
Tänkte han kanske kunde bo i min brors källarrum så det inte blir alltför stort för honom isåfall.
Tankar?
Kattfan har visat sig vägra allt annat än torrfoder Igår försökte vi ALLT. Mjukmat har hon fått varje dag sen hon kom, morgon och kväll. Hon slickar IBLAND av gelén. Är det sån utan slickar hon lite på. Men igår testade vi även: köttfärs, räkor, kyckling, krabba och slutligen när inget annat funkade - tonfisk. Hon luktar två sekunder sen är det braMina får både och.
Eukanubas torrpuffar eller Mjau's tetror
Kattfan har visat sig vägra allt annat än torrfoder Igår försökte vi ALLT. Mjukmat har hon fått varje dag sen hon kom, morgon och kväll. Hon slickar IBLAND av gelén. Är det sån utan slickar hon lite på. Men igår testade vi även: köttfärs, räkor, kyckling, krabba och slutligen när inget annat funkade - tonfisk. Hon luktar två sekunder sen är det bra
Hon får Mjau/Bozita. Finns det nån annan bra kattmat som kan locka en torrfodersjunkie?
(Min partner har även erbjudit henne skinka och ost. Icke då.)
Dricka vatten ur kranen är toppen däremot. Verkar som hon gjort det förr
Kattfan har visat sig vägra allt annat än torrfoder Igår försökte vi ALLT. Mjukmat har hon fått varje dag sen hon kom, morgon och kväll. Hon slickar IBLAND av gelén. Är det sån utan slickar hon lite på. Men igår testade vi även: köttfärs, räkor, kyckling, krabba och slutligen när inget annat funkade - tonfisk. Hon luktar två sekunder sen är det bra
Hon får Mjau/Bozita. Finns det nån annan bra kattmat som kan locka en torrfodersjunkie?
(Min partner har även erbjudit henne skinka och ost. Icke då.)
Dricka vatten ur kranen är toppen däremot. Verkar som hon gjort det förr
Hon slickar i sig såsen och äter inte resten. Mosad mat är inte intressant. Om du läste ordentligt så var det ett sista försök för att se om hon kan tänka sig att äta nånting annat, vi har inga planer på att utfodra henne med det. Varför en så mästrande ton?Köp blötmat med SÅS, katten visar att hon vill ha det blöta i maten och inte bitarna. Ju mindre bitar desto lättare brukar de slinka med.
Man måste börja någonstans så även om man kanske inte ger katten det bästa blötmaten från början för att vänja in den vid det mer.
Mjaus kattungemat har massa sås. Gourmet Gold med bitar i sås är rena knarket för mina katter, de hör när man öppnar konserven och kommer flygandes. Innehåller en del socker, men de får det inte varje dag.
Royal Canins blötmatsportionspåsar har små bitar i också som brukar hänga med ner. Annars kan du mosa bitarna med en gaffel för att få dem till mindre storlek men brukar de inte hänga med i större format brukar de inte göra det som mosade heller.
Sluta ge katten fisk. Tonfisk är giftigt för katter i större mängder och fisk är inte ett naturligt födoämne hos katten och fler och fler katter visar allergi mot fisk så det tycker jag du ska ta bort helt och hållet.
Hon ÄR verkligen en drottning, det pips och gnälls så fort något är fel och så exakt halvfem varje morgonDrottningen har gjort entré - tjänarna måste genast se till att servera ätbar mat. Fattarniväl...
En variant kanske kan vara att ge henne uppblött torrfoder.
Min kattpojke är ganska kräsen, han äter köttfärs och skinka förutom torrisarna och mjukmaten (inte alla sorters utan mjau och specialfodret för konvalecenter)