Lovar en massa bilder Känns inte så svårt att lova detÅh, välkommen till ragdollträsket . Vi måste ju få se massa bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lovar en massa bilder Känns inte så svårt att lova detÅh, välkommen till ragdollträsket . Vi måste ju få se massa bilder!
Det är en bedrift! Årets katt är en poängtävling kan man väl säga, resultaten under året räknas ihop och på årsmötet(tror jag) presenteras årets katter. Championtiteln får katten efter tre cert(lite enkelt=klassvinnare) i öppen klass. Katter får ställas ut som kastrater också, om du skulle få feeling.7 dagar sen jag officiellt blev kattägare!
Fick med världens mest otippade grej i köpet. Förra ägare frågade om jag ville ha hennes pris hon fått vid en utställning. Ja visst! sa jag, Alltid kul med priser!
Eh. Jag har fått hem väärldens största pokal!! Den är säkert 40 cm hög! Min katt blev tydligen 2:a Avelshona vid Årets Katt 2013! Nu kan jag iofs ingenting om utställningar, men om vi ska döma storleken av pokalen så känns det som en bedrift! Hon är tydligen champion också, såg jag i hennes papper. Vad nu det betyder. Numera är hon visserligen kastrerad så allt sånt kvittar väl, men är ändå lite stolt över min kisse.
Det är en bedrift! Årets katt är en poängtävling kan man väl säga, resultaten under året räknas ihop och på årsmötet(tror jag) presenteras årets katter. Championtiteln får katten efter tre cert(lite enkelt=klassvinnare) i öppen klass. Katter får ställas ut som kastrater också, om du skulle få feeling.
Har hon blivit placerad i årets katt är hon naturligtvis fin, även som kastat. Jag tycker det är kul att ställa ut. Som kastrat "börjar man om" så att alla katter går i lägsta klassen, även fast de tagit högre titlar innan. Sen jobbar man sig uppåt . Efter tre cert blir katten Premier (motsvarigheten till champion alltså) och går upp en klass.Ooooh! Har aldrig varit på utställning och vet inte om hon är "fin" som kastrat. Men kul att veta att jag har en eventuell rosettplockare hemma!
Har hon blivit placerad i årets katt är hon naturligtvis fin, även som kastat. Jag tycker det är kul att ställa ut. Som kastrat "börjar man om" så att alla katter går i lägsta klassen, även fast de tagit högre titlar innan. Sen jobbar man sig uppåt . Efter tre cert blir katten Premier (motsvarigheten till champion alltså) och går upp en klass.
Nu har jag aldrig ställt kastrat (än), men jag kan tänka mig att domarna har lite överseende med kastratmagen, så länge de inte är feta. Kattutställning är lite rörigt men inte speciellt svårt. Du ska se till att katten kommer till domaren men sen sköter sig det mesta av sig själv.Men hon har ganska mycket kastratmage.. och det känns inte så fint? Men jag har hört att man kan få bort det? Hur fit ska en utställningskatt vara? Jag får känslan av att hon är lite för tjock? Fast jag tycket hon är fin i hullet, förutom kastratmagen. Är det svårt att ställa ut katter? Hundutställning verkar vara så himla knepigt med hur de ska få och springa and whatnot.
Dricker era katter från konstiga ställen? Min innekatt har tillgång till två vattenskålar - sin egen och hundens. Dom duger ibland men oftast går han till köksvasken eller duschbrunnen (?????). Varför? Massa äckelpäckel i duschbrunnen!
Dricker era katter från konstiga ställen? Min innekatt har tillgång till två vattenskålar - sin egen och hundens. Dom duger ibland men oftast går han till köksvasken eller duschbrunnen (?????). Varför? Massa äckelpäckel i duschbrunnen!
Livet som kattägare är svårt redan innan kisse kommit hem: Torrfoder eller blötfoder? Har koll på alla fördelar med blötfoder, men är nära att falla för torrfodrets smidighet
Blötmaten är värd besväret. Risken att katten blir överviktig eller drabbas av t.ex. njurproblem är så mycket mindre om de får blötmat och båda delar är ena rena helveten att komma tillrätta med...