Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni har kommit med jättefina förslag! Men nästan alla är tagna redan av katter i min familj!! :(

Tagna: Maggan, Astrid, Greta, Britta, Rut, Märta, Elsa, Signe, Maja, Sally, Fia, Berit, Vera, Lina (mitt namn), Iris (min syster), Ester (min systerdotter), Stina ( kompis), Hanna (kompis). :D

Av i icke tagna gillar jag Svea, gillar egentligen Selma också men jag vet att det bara kommer bli Semla! :D Har funderat på Frida och Freja också. HUR SVÅRT KAN DET VARA?! :D

@GardenAngel Fint namn på en vacker katt :).

Fundersam varför Molly hostar. För övrigt ingen feber och allmäntillståndet är bra. Avvaktar till på måndag och ringa veterinären.

Kattsäker julgran, era erfarenheter? :D

Sessan är julgranssäker, det har vi provat. Förra året vågade vi inte ha gran pga huliganen Tesla. Hon har numera lugnat ner sig ytterligare, men jag vet hur nyfiken hon är. Hur gör ni?

Sessan är julgranssäker, det har vi provat. Förra året vågade vi inte ha gran pga huliganen Tesla. Hon har numera lugnat ner sig ytterligare, men jag vet hur nyfiken hon är. Hur gör ni?
Jag räknar kallt med att behöva förankra ev gran i väggen på något sätt. :p Sixten tycker att klorna pinglar roligt på julgranskulorna, men inte värre än så. Gissar att det kommer ta ungefär fem sekunder innan Sauron försöker döda toppstjärnan.

Jag räknar kallt med att behöva förankra ev gran i väggen på något sätt. :p Sixten tycker att klorna pinglar roligt på julgranskulorna, men inte värre än så. Gissar att det kommer ta ungefär fem sekunder innan Sauron försöker döda toppstjärnan.

Haha! :D Hur hade du tänkt lösa förankringen? :p

Låter bli att ha gran i år. Förra året så låg den på golvet ett par gånger. Molly var förvisso kattunge då. Vem av fröknarna som var skyldiga vet jag inte.

Kan ni tro att man blir nervös när sambon ringer på förmiddagen och frågar om jag inte såg allt blod när jag gick upp? Holy shit alltså. Jag åkte kvart i sju, sambon gick upp 9:30, så på typ tre timmar har Sauron hunnit bloda ner hela sängen(på min sida såklart), samtliga mattor i huset och en av lådorna, plus golven där emellan. Det ville inte riktigt sluta blöda efter ingreppet i måndags heller, så sambon åkte tillbaka till veterinären för en extra koll. Ser fint ut alltihopa, finns ingen annan förklaring än att det är en stor katt med stora kärl typ.

Har just nu en knorrande/pipande delvis siames som säger att hon vill gå ut! :p Är väl bäst att lyda... :cautious:

:rofl:

Andra kissen tyckte det var jättemysigt att jag bäddade gästsängen eftersom jag får övernattningsbesök i helgen. Har lagt på fleecepläd så påslakanet inte blir täckt med katthår :meh:

Har precis attackmyst med Missia. Hon var så kurrig när jag klappade henne så jag la mig med henne på gästsängen ett tag och hon blev helt superkurrig :love:

Och min kattpojke hälsar att han hatar sin matte.
10724869_694642307298001_22012841_n.jpg

Jag har sprejat hans bandage med parfym för att han inte ska slicka loss vetwrappen, vilket han lyckats med två gånger idag trots krage.

Sjukgymnast för katt, finns det?

Tänkt att det vore bra för vår trebenta Traxex. Inget avancerat, bara så hon inte blir för ojämnt musklad. Tycker redan nu att hon har lite lite muskler på den sidan som saknar bakben.

Ingen annan har märkt nått, kanske är jag bara nojig, men ändå.

Vet ni nån som jobbar med sjukgymnastik?
Bor utanför Skövde/Falköping om det rent av finns nån i närheten

Sjukgymnast för katt, finns det?

Tänkt att det vore bra för vår trebenta Traxex. Inget avancerat, bara så hon inte blir för ojämnt musklad. Tycker redan nu att hon har lite lite muskler på den sidan som saknar bakben.

Ingen annan har märkt nått, kanske är jag bara nojig, men ändå.

Vet ni nån som jobbar med sjukgymnastik?
Bor utanför Skövde/Falköping om det rent av finns nån i närheten

Ja!
Min kattpojke ska till sjukgymnasten när vi har tagit bort den yttre transfixationen. Vi bor i Stockholm och den vi ska gå till finns på Bagarmossens djursjukhus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 393
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama