Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukgymnast för katt, finns det?

Tänkt att det vore bra för vår trebenta Traxex. Inget avancerat, bara så hon inte blir för ojämnt musklad. Tycker redan nu att hon har lite lite muskler på den sidan som saknar bakben.

Ingen annan har märkt nått, kanske är jag bara nojig, men ändå.

Vet ni nån som jobbar med sjukgymnastik?
Bor utanför Skövde/Falköping om det rent av finns nån i närheten
Har du kollat med djursjukhuset i skara? De är ju rätt stora menar jag, så de borde ju ha.

Min kisse har kommit på att det är kul att bada i vattenskålen :banghead:
Imorse var golvet runt skålarna täckt med vatten och hon stod med tassen rakt i skålen, haha! Knaskatt!

Kissarna ville gå ut strax efter 5... de har nog ångrat sig att de gick ut, det regnar här :D vilket betyder att jag kommer att få in två blöta katter varav långhåringen kommer att torka sig antingen på gästsängen, min dator eller på papperen jag har på skrivbordet :cautious: Delvis siamesen kommer att se sur ut och gå upp till husses (sin) kudde och sova :p

Uppdatering från mig. Lilla nykastrerade Sally har återhämtat sig till sist. Hon svullnade upp väldigt efter operationen och blev väldigt deppig och hade ont. Men efter någon vecka piggnade hon till och efter ytterligare en vecka började svullnaden gå ner ordentligt. Hon lyckades precis vid kastreringen också skada ögat. Det kliade tydligen väldigt mycket så hon kliade upp sår precis vid ögat. Nu är såren nästan borta men jag kan säga att hon har passat in i helgen på halloweentemat, twoface deluxe!

Igår var vi i Ullared och förutom att husse köpte lite nya leksaker till katterna har nu även katt nummer två, Alice, fått en helt egen tomtedräkt! Husse älskar Alice mer än mig (!) och Alice ska självklart ha en tomtedräkt. Så nu är Alice redo för julen :)

Snart kanske vi får en ny katt nummer tre också! Uppfödaren jag har kontakt med ska ta beslutet om vilken kattunge de ska behålla innan helgen, så sen får jag välja! Det kommer vara tre honor jag får välja mellan och alla tre är så grymt fina! Bara små detaljer som skiljer, och alla är såklart samma färg! Kommer bli ett svårt beslut. En av dem är några veckor yngre, men i övrigt så är de nog ganska jämna. Innan nyår kommer jag ha en ny liten tjej här hemma om allt går som det ska :D

@Marty Vad där det med hussar och katter egentligen? Jag har en likadan.. Katten får allt den pekar på (eller som den kanske eventuellt skulle kunna tänkas peka på), jag får en kaka på min födelsedag. Om jag frågar om det.
Suck, jaja man får väl vara glad att han gillar sina katter..

@Marty Vad där det med hussar och katter egentligen? Jag har en likadan.. Katten får allt den pekar på (eller som den kanske eventuellt skulle kunna tänkas peka på), jag får en kaka på min födelsedag. Om jag frågar om det.
Suck, jaja man får väl vara glad att han gillar sina katter..
Haha, det är lite så. Hemma hos oss är det dessutom bara Alice som är särbehandlad. Sally är tydligen inte lika viktig ^^. När vi hade Kitty också, som var min katt redan innan vi flyttade ihop, sa han att han såg henne som ett "bonusbarn". Alice däremot är den han sätter högst. För något år sedan funderades det på om jag var allergisk (vilket det visade sig att jag INTE var) och när jag frågade om han skulle välja mig eller Alice så funderade han länge... sen svarade han Alice :banghead:. Jodå, han säger att han älskar mig också, men jag tror Alice kommer högst på priolistan :up:

Kattsäker julgran, era erfarenheter? :D

Sessan är julgranssäker, det har vi provat. Förra året vågade vi inte ha gran pga huliganen Tesla. Hon har numera lugnat ner sig ytterligare, men jag vet hur nyfiken hon är. Hur gör ni?

Isola kan ibland peta lite på kulorna längst ner, men i övrigt har hon aldrig brytt sig om julgranen. Hade jag haft en riktig huligan men prompt velat ha gran hade det blivit plastgran, plastdekorationer och rejäl förankring i tak och/eller vägg.

Igår kastrerades lilla Prisma, allt hade gått jätte bra! Kan lova er att hon var mer än glad att se mig, skrek rakt ut när jag sa hennes namn när vi kom innanför dörren hos veterinären. Hon var väldigt mammig hela dagen igår och ville ligga nära och bli klappad. Tog en body hos vet så hon slipper tratt, den är lite stor (minsta storleken de hade) men funkade att fästa upp den lite :)

Idag på morgonen mådde hon lite illa men åt sin mat som vanligt, hon hade lite ont men det gick över direkt efter lite smärtstillande. Misstänker att det var pga smärta hon mådde illa med då det gick över direkt efter lite metacam. Hur orolig ska man vara att såret går upp, tänker mest på att hon gärna leker lite och hoppar upp i klösträd osv.

7 dagar sen jag officiellt blev kattägare! :love:
Fick med världens mest otippade grej i köpet. Förra ägare frågade om jag ville ha hennes pris hon fått vid en utställning. Ja visst! sa jag, Alltid kul med priser!

Eh. Jag har fått hem väärldens största pokal!! Den är säkert 40 cm hög! Min katt blev tydligen 2:a Avelshona vid Årets Katt 2013! Nu kan jag iofs ingenting om utställningar, men om vi ska döma storleken av pokalen så känns det som en bedrift! Hon är tydligen champion också, såg jag i hennes papper. Vad nu det betyder. :D Numera är hon visserligen kastrerad så allt sånt kvittar väl, men är ändå lite stolt över min kisse. :)

7 dagar sen jag officiellt blev kattägare! :love:
Fick med världens mest otippade grej i köpet. Förra ägare frågade om jag ville ha hennes pris hon fått vid en utställning. Ja visst! sa jag, Alltid kul med priser!

Eh. Jag har fått hem väärldens största pokal!! Den är säkert 40 cm hög! Min katt blev tydligen 2:a Avelshona vid Årets Katt 2013! Nu kan jag iofs ingenting om utställningar, men om vi ska döma storleken av pokalen så känns det som en bedrift! Hon är tydligen champion också, såg jag i hennes papper. Vad nu det betyder. :D Numera är hon visserligen kastrerad så allt sånt kvittar väl, men är ändå lite stolt över min kisse. :)

Bild tack :D helst katten men gärna både och ;) :p

*jag tror tom det är lag på att visa bild när man sagt att man skaffat kisse :angel:*

Bild tack :D helst katten men gärna både och ;) :p

*jag tror tom det är lag på att visa bild när man sagt att man skaffat kisse :angel:*

Det finns en del bilder på henne här redan! :angel: Men fick till en nu när hon bestämde att jag inte skulle anteckna med under mitt seminarium och klappa henne stället. :D

B194BB73-D1FF-412E-AB01-77E701952305_zpsgeflsvck.jpg

Och den "lilla" bucklan! Det står i bokhyllan annars, inte mitt på byran. :D

08A79836-ADA7-4890-8DFC-D4E8AC410A14_zpsnokhmefk.jpg

Kom på att det finns en bild på henne på uppfödarens hemsida också där man ser alla hennes prickar! :love:

lara12-3.jpg

Sjukgymnast för katt, finns det?

Tänkt att det vore bra för vår trebenta Traxex. Inget avancerat, bara så hon inte blir för ojämnt musklad. Tycker redan nu att hon har lite lite muskler på den sidan som saknar bakben.

Ingen annan har märkt nått, kanske är jag bara nojig, men ändå.

Vet ni nån som jobbar med sjukgymnastik?
Bor utanför Skövde/Falköping om det rent av finns nån i närheten

Hör med Min veterinär i Skultorp. (Googla på min veterinär Skultorp) Jag skulle gissa att de har och i annat fall kan de säkert hänvisa dig vidare.

Ena kissen går på andra kuren penicillin. Första kuren var ett elände med sprutning i nackskinnet. Andra kuren med tablett har gått kanon hittills med kisse i handduk. Men i dag fick hon typ panik. Och det gör ont i mattehjärtat. Som tur är svalde hon pillret i ett ostpaket.

Ena kissen går på andra kuren penicillin. Första kuren var ett elände med sprutning i nackskinnet. Andra kuren med tablett har gått kanon hittills med kisse i handduk. Men i dag fick hon typ panik. Och det gör ont i mattehjärtat. Som tur är svalde hon pillret i ett ostpaket.

Jag hatar det där :cry: man vet att man gör något som är bra för dem men man känner sig som en djurplågande brottsling.

Hoppas kisse mår bättre snart :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama