Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha
Ingen fara, du kommer bara att få lägenheten omdekorerad oftare än vanligt! :p :rofl:

Seriöst, jag kan inte tänka mig att katterna tar illa upp. Mina var ju tvugna att vara ensamma mer än vanligt när jag var i Norge och jobbade när pappa först låg på lasarettet och sedan gick bort (jadå, de hade tillsyn 2 ggr per dag) och de var inte extremt förändrade när jag kom hem.

Nämen, hur kan du tro nått sånt :p

Jag tror inte du behöver oroa dig för katterna. Jag har häst som jag vanligtvis både tränar och tävlar med, och är i stallet varje dag. Katterna blir ledsna om vi inte hinner ha vårt dagliga soffmys framför TVn och får sova med mig i sängen, men i övrigt bryr de sig inte. De har varandra :). Nu när jag veckopendlat i lite mer än 8 månader har jag dock märkt att Sally inte riktigt gillar det. Sambon är ju hemma i veckorna men hon är väldigt mammig och protesterar högljutt när jag ska åka. Sen blir hon ju suuuupeeerglad när jag kommer hem igen. Jag försöker förklara för henne att det bara är 2 månader till... men hon vill inte riktigt acceptera det :(. Då får jag dåligt samvete däremot!

Okej, låter bra. Usch, dessa val :crazy:

Fråga 2 då.
Om jag nu ska bli hästägare, vad gör jag med Mallas kull? Tanken var ju att uppfödaren skulle ta en kull med hennes chokladvita hane och jag skulle få behålla en hane ur kullen. Jag kommer då betala mat och sand för kullen. Utöver det väntar jag ju på en devonhona.
Nu funderar jag på om jag ska strunta i kullen på Malla och "bara" ha 3 katter ändå...

Okej, låter bra. Usch, dessa val :crazy:
Ja, dessa val... Har redan blivit erbjuden att köpa en hona av en annan uppfödare, med löfte om att få använda hennes hane. Hon tyckte så synd om mig som haft så mycket otur. Men även fast det lockar så blir jag osäker. Jag tror jag kommer tacka nej. Hon är dels "fel färg" mot vad jag tänkt mig. Sen är inte hennes pappa riktigt den typ av Ragdoll jag vill åt. Känner mig rädd för att "välja fel". Hon kan ju växa upp och bli skitsnygg!

Vill ju bara ha en hona nuu! Väntan är uppenbarligen inte min starka sida. Många uppfödare har ju lite färre kullar under vintern av naturliga skäl när inte honorna löper. Men de kan väl föda fram en perfekt hona åt mig först! Har haft lite kontakt med ett par uppfödare som jag gillar. Vi får se om det ger något eller om jag helt enkelt får vänta hela den oändligt långa vintern.

Ja, dessa val... Har redan blivit erbjuden att köpa en hona av en annan uppfödare, med löfte om att få använda hennes hane. Hon tyckte så synd om mig som haft så mycket otur. Men även fast det lockar så blir jag osäker. Jag tror jag kommer tacka nej. Hon är dels "fel färg" mot vad jag tänkt mig. Sen är inte hennes pappa riktigt den typ av Ragdoll jag vill åt. Känner mig rädd för att "välja fel". Hon kan ju växa upp och bli skitsnygg!

Vill ju bara ha en hona nuu! Väntan är uppenbarligen inte min starka sida. Många uppfödare har ju lite färre kullar under vintern av naturliga skäl när inte honorna löper. Men de kan väl föda fram en perfekt hona åt mig först! Har haft lite kontakt med ett par uppfödare som jag gillar. Vi får se om det ger något eller om jag helt enkelt får vänta hela den oändligt långa vintern.

Ja, jag har ju väntat sen i slutet av juni på att mina skrällen ska löpa. Och sen bidde det ju inget med den första devonhonan (den som aldrig föddes) och nu hoppas jag ju på nästa som planeras födas i början av december. Blä!!

Äntligen lite positiv känsla i mitt liv. Har känts otroligt tungt efter kastreringen av Sally som tyvärr inte varit helt smärtfri, samt ovissheten med min häst. Jag har ju börjat spana efter en ny katthona och har länge haft span hos en uppfödare jag gillar. Idag har vi till sist talats vid och hon kan visst tänka sig att sälja en hona åt mig :D. Hon har två honor för utvärdering just nu och eventuellt kommer någon av dessa två bli min så småningom. Nu håller jag tummarna för att uppfödaren kan bestämma sig snart om vilken/vilka hon skulle vilja ha kvar i sitt katteri, så jag kan få något att glädjas åt ännu mer :)

Lillkatt har luktar popcorn två dagar i rad nu. Funderar på vad det är hon ätit. Kan det vara en kombo av mjölkfisar och bäbislukt som blir popcorn i min hjärna? Storkatt luktar mer normalt, lite svagt tvåligt sådär. Vad luktar era katter?

5B1B82E2-2232-4358-AF08-D82ABE07CF2E_zpsqgqty5rw.jpg

Här är hon! Innan hon kom var jag inne på Klara, men tycker inte det passa. Är nu inne på Ylva men vet inte om det känns riktigt rätt. Det är en lugn och självsäker tjej så "gulliga, snälla" namn som t.ex Gullan, Missan eller Elise går bort. Men det får gärna vara ett namn från tidigt 1900-tal, då hunden heter Alice. TIPS? :D

Här är hon! Innan hon kom var jag inne på Klara, men tycker inte det passa. Är nu inne på Ylva men vet inte om det känns riktigt rätt. Det är en lugn och självsäker tjej så "gulliga, snälla" namn som t.ex Gullan, Missan eller Elise går bort. Men det får gärna vara ett namn från tidigt 1900-tal, då hunden heter Alice. TIPS? :D

Vera, Sigbritt, Elsa, Britta, Bitte?

[QUOTE="GardenAngel, post: 16672376, member: Men det får gärna vara ett namn från tidigt 1900-tal, då hunden heter Alice. TIPS? :D[/QUOTE]
Astrid, Elsa, Selma, Iris, Siri, Svea, Alma, Ester, Lina, Vera, Tyra, Maja, Stina, Hanna, Greta, Signe?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama