Bara en varning: Den kan ev. förstöra alla andra leksaker för dina katter
Den ena är så himla svårflörtad så det skulle inte göra så mycket! Den andra leker med exakt vad som helst så det vore kanske bara skönt det också..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara en varning: Den kan ev. förstöra alla andra leksaker för dina katter
Ingen fara, du kommer bara att få lägenheten omdekorerad oftare än vanligt!
Seriöst, jag kan inte tänka mig att katterna tar illa upp. Mina var ju tvugna att vara ensamma mer än vanligt när jag var i Norge och jobbade när pappa först låg på lasarettet och sedan gick bort (jadå, de hade tillsyn 2 ggr per dag) och de var inte extremt förändrade när jag kom hem.
Jag tror inte du behöver oroa dig för katterna. Jag har häst som jag vanligtvis både tränar och tävlar med, och är i stallet varje dag. Katterna blir ledsna om vi inte hinner ha vårt dagliga soffmys framför TVn och får sova med mig i sängen, men i övrigt bryr de sig inte. De har varandra . Nu när jag veckopendlat i lite mer än 8 månader har jag dock märkt att Sally inte riktigt gillar det. Sambon är ju hemma i veckorna men hon är väldigt mammig och protesterar högljutt när jag ska åka. Sen blir hon ju suuuupeeerglad när jag kommer hem igen. Jag försöker förklara för henne att det bara är 2 månader till... men hon vill inte riktigt acceptera det . Då får jag dåligt samvete däremot!
Ja, dessa val... Har redan blivit erbjuden att köpa en hona av en annan uppfödare, med löfte om att få använda hennes hane. Hon tyckte så synd om mig som haft så mycket otur. Men även fast det lockar så blir jag osäker. Jag tror jag kommer tacka nej. Hon är dels "fel färg" mot vad jag tänkt mig. Sen är inte hennes pappa riktigt den typ av Ragdoll jag vill åt. Känner mig rädd för att "välja fel". Hon kan ju växa upp och bli skitsnygg!Okej, låter bra. Usch, dessa val
Ja, dessa val... Har redan blivit erbjuden att köpa en hona av en annan uppfödare, med löfte om att få använda hennes hane. Hon tyckte så synd om mig som haft så mycket otur. Men även fast det lockar så blir jag osäker. Jag tror jag kommer tacka nej. Hon är dels "fel färg" mot vad jag tänkt mig. Sen är inte hennes pappa riktigt den typ av Ragdoll jag vill åt. Känner mig rädd för att "välja fel". Hon kan ju växa upp och bli skitsnygg!
Vill ju bara ha en hona nuu! Väntan är uppenbarligen inte min starka sida. Många uppfödare har ju lite färre kullar under vintern av naturliga skäl när inte honorna löper. Men de kan väl föda fram en perfekt hona åt mig först! Har haft lite kontakt med ett par uppfödare som jag gillar. Vi får se om det ger något eller om jag helt enkelt får vänta hela den oändligt långa vintern.
Om man har en katt som jagar sin svans i vattenskålen och sen biter sig själv så hårt i svansen att hon skriker, vad gör man då?
Går det på garantin, eller är det handhavandefel?
Bild?Fick hem en kissemisse igår som jag vill byta namn på, men jag kaaan inte komma på vad hon ska heta! Katthen är det bästa jag kommit på just nu..
Här är hon! Innan hon kom var jag inne på Klara, men tycker inte det passa. Är nu inne på Ylva men vet inte om det känns riktigt rätt. Det är en lugn och självsäker tjej så "gulliga, snälla" namn som t.ex Gullan, Missan eller Elise går bort. Men det får gärna vara ett namn från tidigt 1900-tal, då hunden heter Alice. TIPS?
Vera, Sigbritt, Elsa, Britta, Bitte?
Här är hon! Innan hon kom var jag inne på Klara, men tycker inte det passa. Är nu inne på Ylva men vet inte om det känns riktigt rätt. Det är en lugn och självsäker tjej så "gulliga, snälla" namn som t.ex Gullan, Missan eller Elise går bort. Men det får gärna vara ett namn från tidigt 1900-tal, då hunden heter Alice. TIPS?