Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Förra veckan blev jag äntligen på pappret ägare till Bonnie :love: En kull ska uppfödaren ha egentligen, men hon kommer stå på mig under tiden vi väntar.
Min lilla flicka :love:
946226_10151544697166158_1781807013_n_zps36f8320e.jpg

Annars har jag bara 2 av hanarna kvar här nu, 2 hanar och den andra flickan han flyttat :( Tur jag får behålla Bonnie, som förövrigt ska på sin första utställning den 21/7 :)

Ja, jag gillar verkligen hur den är konstruerad :) De måste pilla ut bitarna med tassen, något som tog ett bra tag för Tesla att lista ut. Hon försökte gång på gång trycka in nosen men det gick liksom inte :D

Kakan har en sån här:
lscn0291.jpg

När hon går på mer torrfoder än nu (dom får nästan bara blötmat nu när det blir så himla varmt i lägenheten) så får hon hälften av maten i skålen och hälften i foderlabyrinten. Boll bryr sig inte om den, varför ska man kämpa med maten när man kan hämta den i catflipen?

20120327-114446.jpg

Jag som bara har torrfoder som aktivering vid sidan om har köpt en sån här:

Den är väldigt poppis. :)

Den funkar kalasbra! Min tjocka katt förstår inte hur den fungerar, så jag kan ge den smala (eller ja, numera normalviktiga) katten fri tillgång samtidigt som den tjocka går på diet.

För er som inte googlat kan jag berätta att katten sätter tassen på den grå delen, den trycks då ner och gör så att locket öppnas och maten blir tillgänglig. När katten släpper den grå delen stängs locket igen.

20120327-114454.jpg

Senast ändrad:

Köpte den på coolstuff men jag tror inte att dom har kvar den :( borde dock gå att hitta utomlands om du söker på cat flip. Kanske någon onlinedjurbutik kan vara intresserade av att köpa in?

Betalade 100 för min, när dom reades ut

kl

Stackars Sessan har kräkts flera gånger idag :( Jättestor hårboll första gången, sen ett par gånger med lite blötmat och sen bara galla/vatten. Verkar ha gått över nu dock som tur är. Har tagit bort maten så att hennes mage får lugna ner sig lite. Tror inte det är något allvarligt, hon verkar okej annars. Det var väl den stora hårbollen som satte igång det kanske, hon åt en himla massa gräs igår när vi var ute :p

*kl*

Jag börjar nästan tro att Socker varit inne och smygläst i tråden ang. det att han inte äter blötmat alls.O_o Sedan ett antal dagar tillbaka har han otroligt nog börjat äta av den; nästan vid varje måltidstillfälle.:) Nu hoppas jag bara att han fortsätter i samma stil!

Maten är Pussi smakbitar i marinad (portionspåsar) utifall att någon annan med en kräsen katt vill testa.;)

kl

Stackars Sessan har kräkts flera gånger idag :( Jättestor hårboll första gången, sen ett par gånger med lite blötmat och sen bara galla/vatten. Verkar ha gått över nu dock som tur är. Har tagit bort maten så att hennes mage får lugna ner sig lite. Tror inte det är något allvarligt, hon verkar okej annars. Det var väl den stora hårbollen som satte igång det kanske, hon åt en himla massa gräs igår när vi var ute :p

Hon kräktes till och från i nästan ett dygn, var beredd på att ringa veterinären och åka in med henne. Men så började hon äta igen, jag var såklart orolig att allt skulle komma upp igen. Men hon har behållit allt och inte kräkts på över 6 timmar nu :) Så förmodligen blev hon väl av med vad det nu var som orsakade kräkningarna.

Hon har varit extra närhetssökande nu under eftermiddagen och till och med sovit djupt vid oss eller i knät. I vanliga fall slumrar hon bara lite hos oss och går undan när hon vill sova ordentligt. Lilla skruttan, hon känner väl att hon inte är riktigt kry.

Har hon druckit ordentligt efter det? Om hon kräkts så mycket är det viktigt att hon dricker snarare än äter. Kanske ge elektrolytlösning t.o.m? :)

Jadå, dessutom innehåller ju blötmaten mycket vätska :) Har dessutom haft koll så att hon inte blev uttorkad, då hade jag åkt in direkt.

Gör det! Låter spännande :D

Hehe, förresten, ni vet att jag sa att jag ville ha en till ragdoll? Sambon har ju sagt NEJ, två katter räcker. Men igår sa han följande:

"Om du kan hitta en blåtabby ragdoll med bra temperament så skulle jag inte ha något emot att ha tre katter."

:eek::eek:

Så en ragdoll var nog inte så fel i alla fall :D Men vi ska ändå inte ha fler katter just nu, men nu står i alla fall dörren öppen ;) (men det måste absolut vara en blå, och helst en tabby. Helt okej för mig :D)

Visst är det skönt att veta att man har möjligheten i alla fall? :D Sambon kräver dock att nästa ska se ut som Sixten. Alla raser jag föreslår får nobben. Sixten ska ju enligt uppgift vara MC, men han ser ju inte ens lite ut som en sådan. Mission impossible. :p Härligt att höra att Sessan mår bättre också.

Låter svårt att hitta en exakt likadan då :D

Ja, jätteskönt att hon är bättre. Man blir ju så orolig för de små skruttarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama