Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

kl
Usch, jag är så ledsen å en väns vägnar. :( De har varit bortresta och hade lämnat katten på ett välkänd pensionat, har lämnat med egen mat och borstar(det är en perser) osv, och noggrant talat om att det här skall han ha. Damen som har pensionatet har rakt av bytt mat och han har varit väldigt dålig i magen(troligtvis förstoppningsdiarré) sedan han kom hem, och antagligen där också med tanke på att han är friserad i rumpan. Kissen är nu röntgad och inlagd sedan igår på klinik med akut förstoppning, veterinären är övertygad om att det är det tvära foderbytet som är skurken. Damen frånsäger sig allt ansvar. Som tur är ser det ut som om kissen kommer att repa sig. Jag kommer ju aldrig våga lämna bort Sixten efter det här. O_o

Kl
Sitter här med panik.
Vår älskade puck har gjort illa sitt knä troligtvis. Vi vet inte vad som har hänt han kom in och kunde inte gå i trappan upp. Han skrek när vi försökte ta i honom. Just nu ligger han i garderoben, vi ska in till vet vid halv fyra. :cry:

Är livrädd att vi måste avliva honom. Han tar godis när man ger honom i handen och han kurrar väldigt mycket när vi klappar honom. Han han blivit på körd kommer jag bli ox tokig. De är 30 här i området men alla kör minst 70 km. Grannarna hade iaf inte hört nån bil bromsa tvärt. Usch ska inte ha djur hatar de här :cry:

Men fy! :eek: Det är ju sånt där som är mardrömmen när man lämnar bort sina djur... Hoppas han repar sig.

Förhoppningsvis har han bara vrickat sig, det kan ju göra nog så ont men behöver inte vara så farligt. Håller tummar och tassar här hemma att han blir bra!

Zassoo, ja visst. Vad jag förstod har inget kontrakt skrivits annat än ett "infoblad" om katten heller, så det är väl ord mot ord om vad som har avtalats och så. Så himla trist. :(

Senast ändrad:

Jag är väldigt i mot att lämna iväg mina katter till såna jag inte känner. Nu har jag turen att ha en snäll pappa med stor gård som jag får lämna dem till. De älskar att vara hos honom <3

Hoppas också de bara är en vrickning .. Nerverna utan på just nu!

Det borde ju vara tillräckligt kan man tycka... Gud så tråkigt! :(

MayGrace, hoppas din kisse blir bättre och att det bara var en vrickning :)

Kl
Han har troligtvis blivit påkörd av en bil och fått en rejäl smäll på ryggen! Nu väntar smärtstillande i 5 dagar och vila i 2 veckor inomhus. Han var så snäll fat hon klämde och kände och kollade reflexerna. Chocken släppte när vi var hos vet så hela katten skakade :(
Usch jag har vart så rädd!

Hoppas vi med, han är vår hårige son som vi säger ;)
Började nästan Gråta av lättnad när hon sa att inget var brutet och att han hade normala reflexer i benen! Jag hade ställt in mig på de värsta ..

Kl
Pucken har klarat natten bra, vågade intee sova först utan kollade han varje timme även om han mest tittade på mig som jag vore dum i huvudet när jag tände lampan i vardagsrummet, han låg bakom tvn och sov.
Han försöker springa men de är inte lätt när man har ont :( Han blir iaf piggare när han får metacam och kurrar som attans när vi klappar på honom :D
Hoppas han blir helt frisk igen efter den här olyckan, men man ser att han gärna avlastar höger sida han sitter på rumpan.

*kl*

Jag har precis lämnat in Socker och Anton på ett kattpensionat, och kommer inte att hämta dem förrän på onsdag. Det känns väldigt konstigt att komma hem till en tom, tyst lägenhet och förstås kan jag inte sluta tänka på hur de har det där.:(

Fast det verkar vara ett toppenställe, fräscht f.d. stall mitt ute i skogen med utgång till egen liten utebur och med en kanin som närmsta granne.:D En webbkamera där man kunnat se deras äventyr därute hade varit grädden på moset, men jag får nöja mig med att fantisera över vad de hittar på.:p

Kl
Puck driver mig till vansinne med sitt gapade! Han får ju inte gå ut själv
Plus att jag vill ju inte gå ut när de åskar! Hans husse är borta över helgen och mitt tålamod tryter rejält O_o

Kl
Har lite funderingar.
Vi håller ju på och utreder Puck för andninsbesvär. Han står idag på kortison en halv tablett om dagen, vilket funkar bra men vi vet ju inte vad för fel de är på honom :banghead:
Vi tog prover i början på juni Och hittade ingenting. Pratade med hans duktiga veterinär idag senast och vi funderar på om han är allergisk mot kvalster eller damm då han blir väldigt mycket sämre om han inte går ut på dagarna.
Just nu kan vi inte ta några fler tester för ens vi fasat ut kortisonet då han måste vara helt ren från allt. Grejen är att han har haft mkt problem med öronen sedan han kom. Kliar sig gärna där ofta men inga sår nånstans på kroppen. Nu ska allt torrfoder frysas ner minst 1 dygn innan han får äta de och han äter blöt mat mest. Alla lakan i sängen ska vädras varje morgon och vi ska försöka hålla så dammfritt som möjligen hemma för att testa och se om han blir bättre.
Jag tycker hemskt synd om honom, för när de är som värst får jag väcka honom minst 1 gång i timmen när han sover för att kolla så han är med :(
Nån som träffat en katt med kvalster allergi eller liknande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama