Sv: Snacktråd katt
Visst är det så, skulle hellre ge Mjau än många andra sorter, men det finns många sorter jag hellre ger än Mjau också. Jag tänker att en får stå för de val en gör för sina djur. Jag får ständigt läsa om hur kass matte jag är för att Sixten går ut själv(aldrig riktat direkt mot mig, men i allmänhet), och väljer man att ge sin katt icke-optimal mat så kommer man förr eller senare få läsa om någon som tycker maten är skit.
Sedan skulle jag ju aldrig hoppa på någon som ger sin katt Mjau och liknande foder, vi har alla anledningar att välja som vi gör, men rent allmänt tycker jag att jag måste kunna kalla ett märke skit utan att vara rädd för att någon tar illa upp. Kanske kan någon som har valt Mjau utan direkt anledning får sig en tankeställare. "Hm, här är någon som aldrig skulle ge sin katt Mjau, undrar varför?" och kanske undersöka saken närmare eller fråga. Jag inser ju att det är sällan det händer.
Men de som inte bryr sig om att undersöka närmare tar nog inte illa upp heller.
kl
Sixten vaccinerades ju för ett tag sen, fick bara fina ord.
Blev dock lite fundersam när jag såg vikten på kvittot efter, 4,5 kg bara. Antingen skiljer det 500 g mellan veterinärens våg och mammas våg, eller så går han ner i vikt. Tänkte inte så mycket på det just efter besöket, för han kändes fortfarande bra i hullet då och veterinären sade ingenting, men igår kändes revbenen lite för tydligt tycker jag. Har skickat sambon att skaffa en våg.