Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Kl
Usch vi har fått en skabb räv i området. Den ska avlivas så fort de får tag i den men de är ju inte lätt :( Alla husdjurs ägare har blivit varnade!

Jo skulle jag nog, dock är där alltid någon hemma. Men frågan är om detta kommer att stilla hungern för den normalviktiga som för tillfället skulle kunna äta en häst enligt honom själv.

null_zps3d96f90b.jpg

Det går framåt. Bara lite sura miner nu.:)

Det är just det. Jag upplever att katterna blir nöjdare med blötmat än med torrfoder. Vår ena katt (som fick somna in förrförra måndagen :cry:) hetsåt alltid torrfoder, ibland så att hon spydde i matskålen, trots att hon hade fri tillgång men när hon i stort sett bara fick blötmat (de fick en näve torrfoder som de sedan hade i flera dagar så de åt inte särskilt mycket av det) så slutade hon hetsäta och var mycket nöjdare.

Mina katter har konstant tillgång till blötmat. Fyller på så fort det tar slut, och lägger upp rejält innan jag åker till jobbet. Ibland är det renslickat när jag kommer hem och ibland är hälften kvar. Den ena kissen som är lite kinkig med maten får också torrfoder morgon, middag och kväll, allt för att hålla hans vikt uppe (börjar gå för bra, han har fått ett redigt tigerhäng nu).

Kl

Jag har lyckats med konststycket att tappa bort gallret till min ena transportbur. Bara gallret, inte lådan. Hur lyckas man? :p Det lär väl komma fram lagom tills att jag köpt en ny bur ;)

Åh de är så typiskt! På våran bur så sitter allt ihop så de är bra kan inte tappa bort nått ;)

Kl
Våra har börjat med sin årliga höst fällning nu. Dock är jag glad för en månad sen bytte vi foder. Haft problem med hon katten att hon vart så mager länge och vi har fixat och trixar. Hon vägrar äta blöt mat :meh: så vi måste ju fodra henne med torrfoder! Men äntligen hittat ett som hon går upp av :D så nu behöver ja inte skämmas när hon går ut ;)

I fredags hämtade vi min lilla kattunge Pancakes. Han är jätte busig, helt galen och super söt! Han sover i min säng och båda nätterna vi har haft honom har han vaknat vid fem och börjat leka... Inte så kul när man ligger i sängen och försöker sova när man har en galen katt som hoppar runt och attackerar en så fort man rör på sig, haha. Men det blir nog bra! :)

Har beställt 63kg bozita, och har precis köpt 25 kg mjau, whiskas, pussi och gourmet. Visst borde jag ha kattmat ända fram till jul då?! Det är ju bara två kissar liksom, men ibland tror jag de äter för fem! :cautious:

Så less på att bära hem kattmat... :p

kl

Boll har en ny fix idé. Mina bikinis och bhar får absolut inte ligga i underklädeslådan - för då får hon inte plats där i. Så hon drar ut lådan, fiskar ut varje bh/bikini och kryper sen in i lådan där hon hårar ner alla resterande kläder. Ibland önskar jag att hon var mer korkad, så hon inte skulle förstå hur man öppnar lådor.

Välkommen i klubben!:D

Socker kan också, förutom lådor, även öppna skåp av olika storlekar, inklusive underklädesskåpet där han gärna ligger och hårar ner mina trosor. Jag har även tagit honom på bar gärning på köksbänken öppnandes en skåpslucka med båda tassarna runt knoppen.:D

Precis så gör Boll också! Med knoppen!
Nu har hon visserligen inte haft tillgång till några sånna lådor på flera år, men jag antar att hon snabbt tar upp den kunskapen vid en eventuell flytt.
Jäkla pillkatt :p

*KL*

Åå, precis en sådan här tråd jag letar efter!
Jag och sambon är i kattletar tagen, nyss mailat på ett syskonpar som skulle passa oss väldigt bra! En hona och en hane.
Hur har ni gjort när ni hämtat hem nya katter? (Vi har inga katter sedan innan) Vart har ni släppt ut dem?
Vi släppte ut(När jag bodde hemma) nya katten precis vid lådan så den hittar den direkt. Bra/dåligt? Andra bra och ha tips?=)

Det blir som sagt ev 2 katter, hur göra med transportbur? 2 st eller en större? Hur stor behövs i så fall? Plast eller väskbur?

Bufera, som är mycket nervös inför svaret från ägaren!

Visa dom lådorna först och främst, sen mat och vatten. Sen beror det lite på reaktionen också. Rädd katt = mindre yta, modig katt = större yta. Men alltid nära till minst en låda!

När dom är små kan dom säkert åka i samma bur, och på så sätt få trygghet av varandra. Men sen är det bäst att köpa en till. Jag har en i plast och en i tyg (ihopvikbar), på så sätt kan jag alltid ha ena buren inomhus trots att jag bor på liten yta. Om det skulle hända något (tänker på t.ex. brandevakuering) så har jag då möjlighet att skjutsa in båda katterna i den och bära ut dom.
Hur stor bur som behövs beror på kattens storlek.

KL

Är det någon här som använder sig utav hemkörning för kattmat/sand någon annanstans ifrån än Animail? Har alltid använt dom tidigare men börjar bli så fruktansvärt trött på deras extremt långsamma leveranser, man måste planera typ två veckor i förväg. Tycker inte det är så mycket begärt att varorna skickas dagen efter att man beställt.

Vad använder ni? Är ni nöjda? Funderar på hemfoder.se...

zooplus.com :)

Vi beställer alltid sand därifrån, har inte kollat exakt hur lång tid det tar med leveransen men har aldrig reagerat på att det tar lång tid.

KL

Vår kille har, efter snart 2,5 år i denna familj (oj så tiden går) blivit en liten jägare. Idag när jag kom hem låg det en present på altanen - en död näbbmus.
Ack det ljuva livet som kattägare :D

*kl*
Ibland skrämmer dom verkligen livet ur en de små "kräken" O_o

Våra katter har hyfsat regelbunda vanor, så när inte lillkatt var inne på morgonen och inte på kvällen då sover man oroligt på natten kan jag lova :crazy:

Tyckte jag hörde honom pipa på altanen sent på kvällen, så sonen gick ut men hittade ingen katt

Kvart över tre på natten så vaknar jag och mannen av två katter som slogs utanför sovrumsfönstret
Mannen for upp och ut, ropandes lillkattens namn och där kommer skrället farandes över gräsmattan och in i huset
Sen var det en liten katt som låg hos matte och husse och kurrade som en galning samt en trött katt som låg kvar i sängen när vi gick upp i morse

Börjar fundera på sån där kamera man sätter i halsbandet, skulle vara spännande få se var 17 han sysslar med i bland.

zooplus.com :)

Vi beställer alltid sand därifrån, har inte kollat exakt hur lång tid det tar med leveransen men har aldrig reagerat på att det tar lång tid.

Men kör zooplus hem till dörren? Har handlat av dom förut men då fick vi hämta paketet på vårat utlämmningsställe.

Jag har fått samtliga mina paket från zooplus (både .com och .se) direkt hem med posten, men då måste man tyvärr vara hemma just då, annars får man hämta paketet vid närmsta utlämningsställe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama