Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Har bara haft katt i ett år nu och inte riktigt förstått mig på dem :)
Min kattflicka susade precis in genom kattluckan med en mus i munnen.. på väg upp till vårt sovrum där hon vill dumpa/äta dem under sängen. Jag KAN inte vänja mig vid detta men måste då jag fattar att det är så katter gör.

Grejen är att när hon bara 5 minuter sprang förbi ut igen och jag gick upp för att kolla vad som var kvar så låg bara två små körtlar kvar. Testiklar? Små äggformade.. så äckligt! Äter de inte dem? Allt annat var borta.
Arg på mig själv över att jag inte kommer ihåg att stänga sovrumsdörren. Får ta och torka golvet nu..

*kl*

Måste bara få säga att julen är en otroligt bra social träning!
Första gången min bror kom över med hela sin familj så var lilla skruttan nervös och ängslig av sig även om det syntes att hon var lite nyfiken, befann sig på minst fem meters avstånd i dörröppningen till det andra rummet som bäst.
Och idag, andra gången de kom över, så befann hon sig på mindre än en meters avstånd och kunde t.o.m lägga sig under granen och vila sig :love: Även om hon var lite spänd och lite studsig så var hon helt fantastisk! Flera av gästerna lyckades få klappa henne när hon låg i mitt knä (vilket hon inte vågade vid förra besöket heller) och hon låg en bra stund i mitt knä vid matbordet trots att jag satt intill min bror (som då kunde klappa henne). En gång när jag höll på med hennes blötmat så var hon så distraherad att en av gästerna kunde t.o.m lyfta upp å hålla henne i famnen :love::love::love: Det har liksom inte sjunkit in förrän nu hur stort framsteg det är och känner mig så obeskrivligt stolt över henne!

Sötnosen har sovit ända sedan gästerna åkte så det var en intensiv dag för henne :D

Senast ändrad:

Jag har haft katt i stort sett hela livet men jag har aldrig accepterat att katterna kommer in med sina byten. De har helt enkelt fått acceptera att sådant äter man ute eller så får man själv komma in men lämna bytet utanför för in kommer det inte. Nu är det ju svårare för din del eftersom du har kattlucka men jag hade absolut tagit bytet ifrån katten och slängt ut bytet och vill katten följa efter så är det okej. Katter är ju inte dumma utan de lär sig efter ett tag att det inte är någon strålande ide att ta med sig bytet in.

Kl*

Uppdatering ang. inomhus kissandet..
Satte en till kattlåda bredvid sängen och tog
av locket från den andra och sen dess har han
inte gått i sängen.
Men IDAG, efter att jag kommit hem från jobbet
och vi myst i soffan i någon timme sysslar jag med
annat och då sätter han sig där igen??

Han har alltså inte satt sig i sängen sedan i onsdags
och då har jag ändå varit borta ett par timmar varje dag..
Varfööööör?

Kl*

Uppdatering ang. inomhus kissandet..
Satte en till kattlåda bredvid sängen och tog
av locket från den andra och sen dess har han
inte gått i sängen.
Men IDAG, efter att jag kommit hem från jobbet
och vi myst i soffan i någon timme sysslar jag med
annat och då sätter han sig där igen??

Han har alltså inte satt sig i sängen sedan i onsdags
och då har jag ändå varit borta ett par timmar varje dag..
Varfööööör?

Vad har du för sand (märke och sort) och hur ofta rensar du lådorna?

Först hade jag EC less track, sen provade jag
Öko plus och nu köpt EC igen. Rensar dem
morgon och kväll.

Lagt plast över sängen när jag inte sover och än
har han inte gått igen..

kl
Gott nytt år alla kattmänniskor!

Sixten fick lyxmiddag idag, en rå fläskfiléskiva. Jisses vilka bekymmer han hade innan han kom på att det nog inte gick att slicka i sig den här maten. :D

Hehe, våra fick också smaka fläskfilé idag =) Dock endast det vi tog bort från filén. Med det gick ner:D

Gott nytt år! Här blir det ingen kalasmåltid för kissarna dessvärre, lite extra gos bara :D

Haha gullesixten ^^ Luna fick lite räkor idag som hon glatt mumsade i sig på två röda :d

*KL*
Gott Nytt År önskar Luna med matte och vovven Tindra

Gott nytt år allihopa! Här fick lilla Alice smaka på hummer(!) som gick lätt ned, hoppas bara att hon inte kommer att börja kräva det varje dag nu :D

I vanliga fall(nu låter det som om han bara äter finmat, haha) så är det ju sånt rens har får, men sambon har gäster och den skivan höll visst inte måttet. :p Det var kul att se faktiskt, hur han lekte lite med den och gnagde ordentligt tillslut. Följde till och med efter och jamade när jag gick iväg med det tomma fatet. :D

zassoo, haha aaw, tror allt dom är bra nöjda med det! :D

Spännande med räkor Smulis, det har vi aldrig provat. Får ta en sväng om frysdisken imorn kanske :)

Och inte hummer heller för den delen, varken katten eller vi. Lyllos Alice! :D

Luna hälsar och säger att räkor är smaskens ^^

Jag provade med en rå kycklingvinge förut för ett tag sedan, hon nosade lite på den och gick sen iväg :D *kräsen, inte alls* ^^ Grillad kyckling blir hon tokig av dock, då tigger hon för fulla muggar.

Vi ses på söndag antar jag ? ;)

Haha, så gör Sixten också, nosar lite, slickar lite, gör ett halvhjärtat försök att tugga, ger upp och går. Samma sak med grytbitar, så att han faktiskt gnagde på filén idag är en stor framgång. :p

Vilken tur att du sa det, vet ju att det är 4-5 men hade liksom förträngt att det är den här helgen. :D Är väl dags att lägga upp krigsstrategin inför badet då, hm... Vi är där både lördag och söndag! :)

Haha ja och så finns det katter som slänger sig över kycklingvingar men det är kul att de är olika med :D

Luna får badas på fredag tror jag då vi bara ställer på söndag, känns som lagom innan ^^ Inte helt nybadad men ändå lika fräsch som om hon vore det, vi ska även inviga nya babybadkaret då så det blir spännande x)

Haha javisst ^^

Jag ska nog försöka bada honom lite tidigare den här gången, han hatar ju bad och är måttligt förtjust i utställning, så vill inte att han ska koppla ihop dom och göra det värre på nåt sätt. Och en omgång torrschampo precis innan om det skulle behövas. :) Är det ett sånt som är som en balja? Har tänkt tanken själv, du får rapportera hur det går! :D Det enda liknande vi har hemma är en 10-liters hink, och jag tror inte han skulle uppskatta att bli stoppad i en sån. :p

Haha ja precis en balja på ställning visserligen med en sittdel för bebisar i den men det är ändå tillräckligt med utrymmet för att hon ska kunna stå hyfsat i den ^^ Men får jag någon gång möjlighet så vill jag byta ut den mot en som är helt flat i botten så man även kan bada hundarna där i vid behov. Jag är glad trots det då hon kommer upp en bra bit så man slipper stå böjd över badkarskanten =)

Mjae en 10-liters hink låter väl lite väl litet åt Sixten tycker jag, en 20-liters kanske passar bättre ? :D

Som väntat brydde sig inte mina nämnvärt om fyrverkerierna. I början satt de och kikade intresserat i fönstren, men när det var som värst satte de sig längre in i rummet och kollade istället. Men det var lite för högljutt för att de skulle slå sig till ro och sova.

Socker ville dock få fart på matte genom att kl 05.30 spy upp en stor spya på mattan i sovrummet.:yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25