Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Min förra hade också problem med magen. Efter flera turer köpte jag i desperation Royal Canin Digestive för känsliga magar, slutade ge blötmat, gav rå nötfärs med pulver minst en gång i veckan. Pulvret munskades allteftersom. Gav sedan underhållsdos ca 1 ggr i veckan.

Katten blev helt bra.

Jag har tyvärr ingen katt idag.

Den katten jag pratar om fortsatte jag ge samma mat till så länge hon bodde hos mig. Hon var aldrig dålig i magen sista året.

Jag är väl mest intresserad av varför katterna inte är på mina svettiga träningsskor, bara sambons ;)

Just nu är jag under attack! Det sitter en sur kisse på golvet och blänger på mig. Jag tror hon vill ha uppmärksamhet :D

kl
Börjar tro att något är galet med Sixten. Han är gosig, inte lika utesugen(hurra!), han har krypit ner i väskor och för första gången använt igloon jag köpte i våras, och huset på klösträdet. Vi vet inte riktigt vad vi ska tro här hemma. :cautious: :p

Börjar han bli lite gubbig? :p

*kl*
Min lilla Alice har börjat skippa att sova i min säng om nätterna, något om att slippa få armbågar i ansiktet och knän/fötter i magen ... iingen aning om vad hon pratar om :angel:

:rofl: Det måste vara något sånt! Har blir ju trots allt två år om mindre än en månad. :eek: Min lille fis, hur gick det till?

Du ska se att Alice ångrar sig snart. :D Och vilket gulligt namn hon har!

Det måste ju vara något allvarligt fel på honom, ring veterinären genast! :D;)

Idag hade vi besök av mina föräldrar, Baloo säger JIPPIE! Bagheera bara gömmer sig och ser livrädd ut.
Vi har inte mycket annat folk hemma än oss, kan det gå bort trots minimalt med besök utifrån?

Har nästan ingen möjlighet att ta hem mer folk då jag inte klarar av det själv.

Min förra katt gillade inte gäster alls heller när hon var ung men när hon blev "äldre"/vuxen så började hon vänja sig allt mer. Till slut så höll hon sig framme när våra närmsta familjemedlemmar kom på besök. Hon var aldrig jätte kelig men hon blev lugnare och blev mera van iallafall, och det var jag nöjd med. Plus så har ju din bagheera baloo (bedårande namn förresten! :love:) som visar hur skönt det kan vara, det kan bara vara positivt.

Kanske beror på hur gammal bagheera är redan men annars så tror jag att det löser sig med tiden :)

Linta: Tack! :D Funderade på namnet när jag skulle köpa henne och då hade uppfödaren redan döpt henne till alice, och det passade så bra att hon fick ha kvar det - dessutom passade det utmärkt med att nobelpristagaren i litteratur i år heter Alice! :D

*stjäl en knapp*
Förresten ... har någon hört talats om en katt som tycker om jordgubbskräm och krusbärskräm..? :cautious:

Senast ändrad:

Hur länge har katterna bott hos er?

Sessan flyttade till oss från ett katthem och hon var då väldigt skygg. Det första halvåret sprang hon direkt och gömde sig om hon hörde minsta ljud, och hade vi besök såg man inte skymten av henne förrän hon var helt säker på att gästerna åkt hem. Men i takt med att hon blivit säkrare så går hon nu bara och gömmer sig om det kommer mycket folk, hon är helt säker när släktingar och nära vänner kommer samt om det bara är en eller två besökare.

Hur länge har katterna bott hos er?

Sessan flyttade till oss från ett katthem och hon var då väldigt skygg. Det första halvåret sprang hon direkt och gömde sig om hon hörde minsta ljud, och hade vi besök såg man inte skymten av henne förrän hon var helt säker på att gästerna åkt hem. Men i takt med att hon blivit säkrare så går hon nu bara och gömmer sig om det kommer mycket folk, hon är helt säker när släktingar och nära vänner kommer samt om det bara är en eller två besökare.

De har bott hos oss i ca 2 månader kanske. De är ca 6 månader gamla=)

Då tror jag definitivt att det kommer bli bättre! :) 2 månader är ingen lång tid, katterna håller fortfarande på att lära känna sin nya omgivning och sina nya ägare. Och det är verkligen olika från katt till katt hur lång tid det tar. Sen är ju det viktigaste trots allt att katterna är trygga med dig och sambo(?), resten ger sig med tiden. Gör ingen stor grej av det utan låt honom lära sig i sin egen takt att nya människor inte är farliga. Jag tror att det kommer gå bra :)

Två månader är ingen tid alls, så känn lugnet. Min gamla Dimma behövde ungefär ett år på sig innan hon ens kom fram när vi hade främmande, än längre tid än så tog det innan hon slutade gömma sig så fort det plingade på dörren.

*KL*

Tog en titt i min lilla Alices mun idag då jag har väntat på att hon ska tappa sina små kattungetänder. Och ...

Åååh! Hon har tappat tre av sina fyra hörntänder, det finns nu bara tre små pyttetänder och en större pyttemjölktand! :love::love: Missade hennes tappade små tänder såklart :rage: Men detta är bara ett tecken på att min lilla fis växer sig allt större! :love:

Två månader är ingen tid alls, så känn lugnet. Min gamla Dimma behövde ungefär ett år på sig innan hon ens kom fram när vi hade främmande, än längre tid än så tog det innan hon slutade gömma sig så fort det plingade på dörren.

Mina har jag haft i ett år och de har nog inte ens kommit så långt som din kisse. De springer all världens väg och gömmer sig när det ringer på dörren och/eller det kommer besök, och ibland också när grannen passerar i farstun. Fegisar är dem.:D

Min måste vara väldigt modig i jämförelse med
era som springer iväg :D
Han hälsar på alla som kommer hit, plus ville gå
ut och hälsa på brevbäraren när han kom med paket!

Kl*

Någon här som gett Brit's premium torrfoder till sin
katt? Jag har gett både RC och nu applaws eftersom
det har hög kötthalt. Brit ska tydligen också innehålla
mycket mindre spannmål än ex. RC..

Någon här som gett Brit's premium torrfoder till sin
katt? Jag har gett både RC och nu applaws eftersom
det har hög kötthalt. Brit ska tydligen också innehålla
mycket mindre spannmål än ex. RC..

Ett problem med RC är ju faktiskt att de inte alls ger en information om hur mycket av något fodret innehåller.

Jag går över till Bozita nu när nästa torrfoder ska beställas. Har haft RC MCO och Bozita Large framme och det sistnämnda är det som går åt.

Jag fick en provpåse Brit för typ evigheter sen. Stora katten kräktes av det, lilla matvägrade.
Det var ingen hit här..
Gav resten av proverna till en kompis katt, som tyckte det var supergott och mådde alldeles utmärkt på det.

Jag blir terroriserad av liten skitkatt! Hon ska av någon anledning ligga under min laptop :cautious:
Det är ett ytterst opraktiskt ställe att ha en katt på..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna